Toon posts:

Trage overdrachtssnelheid

Pagina: 1
Acties:

• sandokan22
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2013
Hoi Tweakers,

Ik heb het volgende 'probleem' en vroeg mij af of jullie een oorzaak zouden weten:

Ik heb een PlayonHD en mijn PC verbonden via het netwerk. Mijn PC heeft een
gigabit uitgang, en mijn stugge kabels onder de grond zijn CAT6. De PlayonHD en
mijn PC zitten in een Gigabit switch, maar de factoren die het wat langzamer maken:
PlayonHD heeft enkel een 10/100 ethernet uitgang, en de tussenkabeltjes die ik gebruik
zijn nog CAT5e (kabeltjes van computer naar wandcontactdoos etc.). Volgens mij moet ik
met 100mbit theoretisch 12 MB/s halen, hoe komt het dat ik maar 4,4 MB/s haal? Hij begint
heel mooi op 8,09MB/s, maar dat zakt gelijk in?

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Alvast bedankt! :D

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Die snelheden zeggen niks natuurlijk. Welk protocol en welk OS?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• sandokan22
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2013
Windows 7, en hoezo welk protocol? Ik stuur gewoon via windows verkenner een bestandje naar mijn PlayonHD. Als ik met niet vergis is dit gewoon TFTP? Lijkt me logisch toch?

• Gratzip
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Heb je al geprobeerd je de de pc en de switch op 100bmit te zetten?

Ook is het aan te raden firewall/virusscan software even uit te zetten, die willen ook wel eens aan je snelheid knagen :p

Wat bedoel je trouwens met:
(kabeltjes van computer naar wandcontactdoos etc.)
Ik zou sowieso alles rechtstreeks op de switch aansluiten

• Bazvv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:59
Is het een moederbord met Nforce controller? Bij mij als ik de netwerksuite installeerde had ik ook maar iets van 2 MB per seconde. Na het verwijderen ging hij wel snel.

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=4026
"5 a 6 MB/s dit is een hardware beperking van de playonhd,"

De meeste mediaspelers kunnen de verbinding niet maximaal gebruiken

[Voor 23% gewijzigd door Tazzios op 20-10-2010 15:21]

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
sandokan22 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:12:
Windows 7, en hoezo welk protocol? Ik stuur gewoon via windows verkenner een bestandje naar mijn PlayonHD. Als ik met niet vergis is dit gewoon TFTP? Lijkt me logisch toch?
Geen TFTP maar SMB of CIFS. De vraag is hiermee wel beantwoord. ;)

• MagicTempest
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:41

MagicTempest

Fly pig!

en 4,4MB/s is wel een redelijke snelheid voor CIFS/SMB.

Als die playonhd FTP aan zou kunnen dan zou het wel een stuk sneller moeten kunnen, maar dan zal je ook hogere snelheid dan 10MB halen (of misschien zelfs die 5 a 6MB die door Tazzios genoemd is).

Overigens is het niet zo dat omdat hij netjes op ruim 8MB begint hij dit ook moet blijven halen. De reden dat dit in het begin vaak hoger is heeft te maken met de manier waarop de snelheid berekend wordt. De weergegeven snelheid wordt pas na een aantal seconden betrouwbaar.

[Voor 35% gewijzigd door MagicTempest op 20-10-2010 15:52]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee