Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PHP checkbox in/uit, laat wel/niet zien (newbie)

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginner met php en ik heb het voor elkaar gekregen om op een pagina in een form input text te sturen en tonen op/naar een andere php pagina.

Echter er is ook een stuk wat alleen ingevuld hoeft te worden als een checkbox aangevinkt is. Hoe kan ik op de php pagina zorgen dat de inhoud alleen getoond wordt als de checkbox aangevinkt is?

Dus iets van
<?php
if .....
else...
?>

Ik heb al lopen zoeken maar kan moeilijk iets vinden. Het gaat dan meestal voornamelijk om div tags die op dezelfde pagina tevoorschijn komen als je een checkbox aanvinkt en dat heb ik al.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Werken met isset is het eerste wat in me opkomt.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21
Dit kan niet met php, dan moet je toch echt met javascript gaan werken. Div standaard op display: none; en dan bij check display weer op block zetten.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je zult je allereerst eens in moeten gaan lezen in het verschil tussen client-side en server-side programming. Zoals iBasch hierboven aangeeft, je hebt javascript nodig voor dit soort dingen. Dat je daarbij ook nog serverside wat validatie zal moeten doen spreekt natuurlijk voor zich.

Daarnaast wil ik je vragen om Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic en Het algemeen beleid #quickstart even door te lezen. Dit topic voldoet namelijk niet aan de eisen die wij in de Devschuur aan topics stellen. Daarom gaat het ook op slot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.