Toon posts:

PHP checkbox in/uit, laat wel/niet zien (newbie)

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

• Flex82
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-08-2012
Ik ben een beginner met php en ik heb het voor elkaar gekregen om op een pagina in een form input text te sturen en tonen op/naar een andere php pagina.

Echter er is ook een stuk wat alleen ingevuld hoeft te worden als een checkbox aangevinkt is. Hoe kan ik op de php pagina zorgen dat de inhoud alleen getoond wordt als de checkbox aangevinkt is?

Dus iets van
<?php
if .....
else...
?>

Ik heb al lopen zoeken maar kan moeilijk iets vinden. Het gaat dan meestal voornamelijk om div tags die op dezelfde pagina tevoorschijn komen als je een checkbox aanvinkt en dat heb ik al.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989

• john-lienden
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-08 10:13

john-lienden

Man on the run!

Werken met isset is het eerste wat in me opkomt.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• iBasch
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:51
Dit kan niet met php, dan moet je toch echt met javascript gaan werken. Div standaard op display: none; en dan bij check display weer op block zetten.

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-09 17:44

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Je zult je allereerst eens in moeten gaan lezen in het verschil tussen client-side en server-side programming. Zoals iBasch hierboven aangeeft, je hebt javascript nodig voor dit soort dingen. Dat je daarbij ook nog serverside wat validatie zal moeten doen spreekt natuurlijk voor zich.

Daarnaast wil ik je vragen om Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic en Het algemeen beleid #quickstart even door te lezen. Dit topic voldoet namelijk niet aan de eisen die wij in de Devschuur aan topics stellen. Daarom gaat het ook op slot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee