Toon posts:

Hoe printen vanuit OSX op een printer aan een W7 machine?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik ben de kwijt weg,

Ik krijg een Pixma 640 printer gedeeld op een windows 7 64bit machine maar niet aan de praat in OSX laaste versie.

Ik heb canon OSX drivers op de macbook gezet, ook zitten daar standaard al drivers bij, EN ik heb de gutenprint drivers er op gezet.

De printer is gedeeld in windows 7 en ik kan er vanaf mijn vista machine wel op printen.
Ik heb PDL ook aangezet in de W7 features.

PDL//<ip>/<printer> gepropeerd, en SAMBA via SMB://<ip>/<printer> zoals op de apple site staat, en hier en daar op internet.

Verschillende drivers geprobeerd in OSX, maar de gutenprint heeft niet de exacte MP640 driver (610?), en als ik de OSX driver van Canon er op zet komt er bij het lijstje niet echt iets nieuws bij, tenzij de "canon pixma 640 series" driver gewoon geupdate word? Ook de Generic postscript driver werkt niet.

Met SMB komt er op de windows machine wel een job in de cue, maar blijft deze hangen op spooling, en het schermpje op de printer licht hoopvol op. Nej.. Als we hier op kantoor (gedeelde werkplek) nu 1 apple persoon hadden dan kon ik die wel negeren maar we hebben er gewoon 4 dus.. :)

hjälpa mig?

specs

• Voonin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2010
Al geprobeerd via LPD ?

• SilverBox
  • Laatst online: 10-07-2011

SilverBox

Apple user

Mogelijk lost dit je probleem op: http://bit.ly/cBMByG

Is tot in de detail besproken over die je zulke problemen moet oplossen.

We, all love Apple!

• Corman
  • Laatst online: 14-09 12:01
Ik heb ook een MP640 staan thuis, maar je kan die gewoon draadloos gebruiken. Of heb je geen Wi-Fi op kantoor?

• SilverBox
  • Laatst online: 10-07-2011

SilverBox

Apple user

Dan kan je toch een Wi-fi point maken doormiddel van een Router en daarna eventjes alles aansluiten en klaar :D

We, all love Apple!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Ik heb het inmiddels voor elkaar :)
Is wel een HP deskjet F370 maar voor 't principe maakt dat hopelijk niks uit.

Windows 7:

OSX:

Dit werkt hier gewoon :)

Je moet wel in Windows het volgende doen:
Programmas en onderdelen > Windows onderdelen in of uitschakelen > afdruk- en documentservices - LPT service aanvinken

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee