Toon posts:

Advies vervanging receiver

Pagina: 1
Acties:

• _FrostBite_
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-08 17:40
Hallo tweakers.

Ik heb nu een tijdje een sony STR-DE315. En ik ben wat aan het rond sneupen om deze te vervangen. Nou kan ik van iemand een Marantz SR5300 krijgen of kopen dat weet ik nog niet. Helaas heeft deze een blikseminslag te verduren gehad en doen de 2 draai knoppen op het frontpanel het niet meer en is er geen afstandsbediening meer. Ik heb al wat op internet gekeken voor een vervangende afstandsbediening deze zit ong. op 75 euro.

Nou is mijn vraag is het de marantz nog waard om deze uitgave te doen of kan ik beter ergens anders naar kijken.

Ik gebruik het setje vrijwel alleen in stereo modus met 2 Boze 501 II speakers.

mischien is het ook een idee om het geld in speakers uit te geven. ik weet niet wat de grootste klap is om te doen?

Ik heb ong een budget tot 300 euro om er aan uit te geven.

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen. Als er verder nog informatie of vragen zijn hoor ik het van jullie.
Alvast bedankt :D

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:17

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

_FrostBite_ schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:57:
Ik gebruik het setje vrijwel alleen in stereo modus met 2 Boze 501 II speakers.
Ga je die enkele momenten van surround missen? Want anders zou ik een mooie stereoversterker nemen. Dan kan je minder geld kwijt zijn dan de 300 euro (al kan het natuurlijk altijd op). Maar voor 100 - 150 euro kan je al leuke stereoversterkers hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• _FrostBite_
ja eigenlijk heb ik ook niet meer speakers idd vandaar dat ik ook alleen maar stereo gebruik. ik heb nu momenteel ook al een stereo versterker dus missen zal ik het dus ook niet. maar jij zegt dat als ik 100 a 150 euro uitgeef aan een stereo versterker dan zal dat beter zijn dan wat ik nu heb?

• fragcompany
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-09 01:51
Misschien even checken in het topic van hifi uit china ofzo,kan zosnel die link niet vinden.
Maar denk inderdaad voor stereo kleine 100-200 euro.
Ibood laatst een mooie sony 7.1 voor 299....

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:17

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Meer met de redenatie van "waarom betalen voor dingen die specifiek voor meerkanaals zijn als je toch maar een 2.0 set-up hebt". Er is de stelling dat een stereoversterker van 100 euro net zo goed is als een meerkanaals receiver van zeker het drievoudige van dat bedrag. Maar niet iedereen is het daar mee eens. Ik wel overigens, niet dat die drie maal een vaste waarde ligt, maar liever een goede stereoversterker dan een instap meerkanaals receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• _FrostBite_
Ik heb een beetje lopen checken in de PW hier. Maar daar zie ik niet zoveel staan voor rond de 250 euro. Tenminste niet iets wat mij aanspreekt kwa merk ofzo. iemand mis ervaringen met een versterker van deze prijs klasse?

Ik ben er nu dan wel uit dat ik dus beter voor een 2.0 versterker kan kiezen dan een meer kanaals.

Iemand verder nog tips over wat ik met de marantz zou doen? immers zit er grote kans in dat ik deze zo wel mee kan nemen. maar alsnog de afstandsbediening moet gaan bestellen.

• BlackFlower
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06-2017

BlackFlower

Slaapgebrek

Beter koop je gewoon een werkende marantz voor ~100 op marktplaats :p Die zijn ook wel te vinden

Groetjes!

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Waar ben je naar op zoek? Doet die Sony receiver het niet meer goed? Vind je het geluid van je speakers niet prettig meer? Of wil je alle moderne geluidsformaten kunnen decoderen? etc etc
Met die info kunnen we je misschien wat gerichter helpen.

• _FrostBite_
idd dat zou wel handig zijn om te vermelden :$

Ik heb naar wat andere set-ups geluisterd afgelopen tijd en ik vind dat mijn setup zoals hij nu is nogal verouderd en niet strak klinkt. vooral op hogere volumes wil de bas nog wel eens inzakken/vervormen.

alles doet het nog prima daar is verder niks mis mee. alleen wil ik upgraden naar wat anders wat niet al te veel kost.

de leeftijd van de speakers schat ik op zon 15 a 20 jaar die zijn zon langzamerhand wel aan vervanging toe. maar de versterker is eigenlijk ook niet echt sterk om het zo maar te noemen.

Ik meende laatst ergens gelezen te hebben dat je beter speakers bij een versterker kan kiezen dan een versterker bij speakers. dus vandaar dat ik nu wel mijn versterker wil vervangen voor 1 die toekomstige (geen id nog welke) speakers goed aankan.

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Dat klinkt meer dan logisch :) Hou een tijdje tweedehandsjes in de gaten, paar voorbeeldjes:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105000.0
http://www.hifi.nl/tweede...enon-PMA-1560-bolide.html
http://link.marktplaats.nl/387012125

[Voor 6% gewijzigd door wagenveld op 19-10-2010 23:14]

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:37
_FrostBite_ schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:57:
Ik heb al wat op internet gekeken voor een vervangende afstandsbediening deze zit ong. op 75 euro.
Ik zou dan eerder voor 40 euro een logitech harmony kopen, die kan je overal op programmeren.

Verder is de 5300 van Marantz een prima receiver. Niet de nieuwste techniek, maar gaat wel een tijd mee als stereoversterker. ik heb zelf de 4600 in stereo, klinkt erg fijn. met de 5300 heb je iets meer vermogen.

• ransbal
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:53
De meningen over Bose hier op het forum zijn niet al te positief aangezien Bose veel optimalisaties toepast om het gebruik van slechte componenten (drivers) en slappe kasten te verbloemen. Dit gekleurde geluid is zal bij veel mensen tot luistermoeheid leiden. Ik ken deze Bose's niet, maar ze zijn volgens mij ook al erg oud.

De Sony is een al wat instap oudere prologic receiver en zal voor een surround belevenis op budget prima zijn, maar bij serieus luisteren of een paar fraaie speakers zal deze al snel te kort te komen..

Apparatuur die getroffen is door een blikseminslag en daardoor schade heeft zal ik altijd laten staan, je weet immers niet welke componenten nog meer een klap hebben gekregen en wat het effect daarvan is op langere termijn.

De Sony en de Bose zou ik in de verkoop gooien, met de opbrengst (€100?) wordt je budget rond de €400 en daar zijn tweedehands hele leuke versterkers en speakers voor het koop.

voorbeeld speakers B&W DM602s2: http://link.marktplaats.nl/381949677
voorbeeld versterker Denon 510AE: http://link.marktplaats.nl/384254236

• koboy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

koboy

Heb een idee voor een icon

Vooral die Denon is een koopje! Voor die van mij heb ik een jaar geleden meer dan het dubbele betaald!
Prima versterker, weet waarschijnlijk geluid uit je Bose's te trekken waarvan je niet wist dat het er in zat.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• _FrostBite_
ransbal schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:10:
De meningen over Bose hier op het forum zijn niet al te positief aangezien Bose veel optimalisaties toepast om het gebruik van slechte componenten (drivers) en slappe kasten te verbloemen. Dit gekleurde geluid is zal bij veel mensen tot luistermoeheid leiden. Ik ken deze Bose's niet, maar ze zijn volgens mij ook al erg oud.

De Sony is een al wat instap oudere prologic receiver en zal voor een surround belevenis op budget prima zijn, maar bij serieus luisteren of een paar fraaie speakers zal deze al snel te kort te komen..

Apparatuur die getroffen is door een blikseminslag en daardoor schade heeft zal ik altijd laten staan, je weet immers niet welke componenten nog meer een klap hebben gekregen en wat het effect daarvan is op langere termijn.

De Sony en de Bose zou ik in de verkoop gooien, met de opbrengst (€100?) wordt je budget rond de €400 en daar zijn tweedehands hele leuke versterkers en speakers voor het koop.

voorbeeld speakers B&W DM602s2: http://link.marktplaats.nl/381949677
voorbeeld versterker Denon 510AE: http://link.marktplaats.nl/384254236
Bedankt voor je advies :D hier heb ik echt wat aan. Ik zal erover nadenken om alles in de verkoop te gooien. En idd zijn die advertenties hier gister ook al over het scherm gegaan. En mijn budget kan binnenkort nog wat groter worden dus dan gaat alles vervangen worden.

Nogmaals bedankt. En de rest ook natuurlijk ;)

• lukaon
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Met 300 euro kun je net zo goed nieuw kopen, Bijvoorbeeld de Yamaha R-S300.
Een prima instapper en je hebt ook nog eens garantie, dus geen gezeur.

Ook in het zwart

• _FrostBite_
lukaon schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:59:
Met 300 euro kun je net zo goed nieuw kopen, Bijvoorbeeld de Yamaha R-S300.
Een prima instapper en je hebt ook nog eens garantie, dus geen gezeur.

Ook in het zwart
[afbeelding]
sorry maar ik ben niet zo te spreken geweest over de klank van de yamaha (ik weet niet of het ook zo met deze is). Ik heb 2 yamaha versterkers gehoord op het werk. De klank die deze beide gaven was nogal koud en kill. het liefste ga ik voor denon (vooral een klasse A).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee