ik heb deze code
gebruikt om op te kunnen vragen of een gebruiker een administrator is, deze functie is onderdeel van een framework dat ik zelf gemaakt heb en is opgeslagen in een los bestand. dit bestand wordt onderdeel van index.php via require_once. index.php ligt een map hoger en daarom wordt dat pad aangepast bij de require functie een vergelijkbare constructie als in de requires in code...
nu heb ik hetzelfde bedacht voor een andere locatie. deze ligt echter veel mappen verder en gebruikt dus deze code om het op te vragen....
nu heb ik achterhaald in welke richting ik dus moet denken. $global_administrators werkt niet in geval twee waarom weet ik niet. in bijde gevallen is het pad hetzelfde maar toch wordt global niet meegenomen in code in case twee waarom?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php if(!is_dir('ini_')) chdir('../'); require_once('ini_/ini_config.php'); require_once('func_/func_getusergroups.php'); function isadministrator($user_id) { global $group_administrators; $groups=getusergroups($user_id); if(!is_array($groups)) $groups=array($groups); $adup=strtoupper($group_administrators); if(in_array($adup, $groups)) $isadmin=1; else $isadmin=0; return $isadmin; } ?> |
gebruikt om op te kunnen vragen of een gebruiker een administrator is, deze functie is onderdeel van een framework dat ik zelf gemaakt heb en is opgeslagen in een los bestand. dit bestand wordt onderdeel van index.php via require_once. index.php ligt een map hoger en daarom wordt dat pad aangepast bij de require functie een vergelijkbare constructie als in de requires in code...
nu heb ik hetzelfde bedacht voor een andere locatie. deze ligt echter veel mappen verder en gebruikt dus deze code om het op te vragen....
eerste geval werkt, tweede geval werkt niet.$tempdir=getcwd();
chdir("../../../../../../");
require_once("func_/func_checklogin.php");
require_once("func_/func_isadministrator.php");
$group_administrators="administrators";
$login=checklogin();
if(isadministrator($login['id']))
return true;
chdir($tempdir);
nu heb ik achterhaald in welke richting ik dus moet denken. $global_administrators werkt niet in geval twee waarom weet ik niet. in bijde gevallen is het pad hetzelfde maar toch wordt global niet meegenomen in code in case twee waarom?