harde schijven probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Topicstarter
beste mensen,

ik heb vandaag een ocz vertex 2 en een samsung spinpiont f3 1 tb binnen gekregen wou ze ff mooi in mijn systeem verwerken.verder heb ik een samsung spinpoint f1 640 gb en nog een f3 1 TB vorige week gekocht in mijn systeem zitten

nu alles netjes aangesloten geeft de schijven geen geluid meer en spint ook niet en kan ze niet meer lezen in de bios heb alle schijven 1 voor 1 aangesloten gehad maar geen resusltaat ook de schijf waar ik wondows op heb (640GB )geeft geen gehoor. het zijn dus nieuwe schijven waar ik nu niks mee kan.

de ocz vertex en mij cdrom aangesloten op sata doen het wel en word keurig als enige schijf herkent tussen de 6 sata aansluitingen maar krijg hier geen windows op de windows 7 cd laad wel maar er word aangegeven dat ik een boopt devive erin moet doen.

wie kan me helpen met dit probleem? sata drivers bios? harde schijven ergens anders testen? ik heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 13:09

Sosabowski

nerd

Beste Qlivian,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om het nogmaals te proberen met hoofdletters en interpunctie?

edit:
Serieus, heb je enige moeite gedaan voor poging twee hieronder?

[ Voor 24% gewijzigd door Sosabowski op 19-10-2010 18:59 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:22
Als je ze niet kan zien in de Bios zijn ze waarschijnlijk kapot of niet goed aangesloten. Hoe staat je controller ingesteld?(IDE,AHCI,RAID) welk moederbord heb je? iets meer info svp.

Je kan ook in de Bios bepaalde Sata-poorten uitschakelen zorg dus dat ze allemaal staan ingeschakeld.

Edit; En ja in een andere pc testen is altijd goed kan je uitsluiten of er iets kapot is of niet

[ Voor 14% gewijzigd door Bazvv op 19-10-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Algemeen Begrijpbaar Nederlands en interpunctie gebruiken schelen al de helft ;)
Verder zoals al aangegeven controleren of alle SATA-poorten aangesloten zijn en probeer ook eens of de voedingkabels wel in orde zijn.
BIOS-reset wil ook wel eens helpen.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik doe het even over:

Dit is mijn huidige systeem:mijn systeem

Vandaag heb ik 2 nieuwe harde schijven gekregen. Namelijk de ocz vertex 2 en de samsung f3 1TB

de bedoeling was om alles opnieuw te aan te sluiten en te instaleren.

Dat dus gedaan doen de harde schijven het niet meer . Sata aangesloten.

Ik heb in de bios de sata instellingen op IDE Enchanged staan. En ik heb de bios gereset maar dat hiuelp dus ook niet.

nu ga ik kijken naar de sata aansluitingen op het moederbord en waarom er geen spanning naar de schijven gaan.

wat dus wel gek is dat de ocz vertex 2 wel te zien is in de bios op dezelfde aansluiting van mijn harde schijf. en de dvd speler ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Zet de BIOS eens op AHCI.
Ik zou zelf het probleem in de voeding zoeken denk ik.
Probeer eens wat te spelen met het aansluiten van de SATA-voeding door diverse kabels te testen op alle schijven.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb van alles geprobeerd maar krijg ze nie aan de praat
Pagina: 1