Toon posts:

Poging tot oplichting marktplaats "as we speak"

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-09 21:10
Dag Tweakertjes,

Ik probeer een Playstation Portable te verkopen via marktplaats, maar ik vertrouw de boel nu voor geen cent
meer.

Dit is de bewuste advertentie:
http://link.marktplaats.nl/388033334

Zoals je ziet mag de PSP voor 80 euro meteen weg, maar begint het bieden ineens bij 100 euro.
Nu heb ik gereageerd op het bod van €120,-, dit is de mailwisseling die volgde:

Beste evankhk01,

Ik ga akkoord met je bod. Wil je alsjeblieft de €120,- overmaken *rekeningnummer*. Stuur me ook nog een berichtje met het adres waar je het pakket heen wilt hebben, eerder kan ik natuurlijk niet verzenden.
Bedankt!
Bram

Happy because I'm winning and I am very glad you got back to me Hope?
The property is in good condition and the last price

Hi Evan,
Yes you've won, so I want to sell it to you. If you transfer the money to me and give me your adress I will send the PSP to you as fast as I can. Or do you want to come and pick it up in Valkenswaard?
-Bram

Ok Get back to me with your Bank Details so i can make the payment for you asp

Banknumber:*****
Name: ****
City: Valkenswaard

hanks for the quick reply ...so i will like you to help me
to package the item very well in order to be well presentable as a
birthday gift..so as soon as you received the confirmation payment
through via PAYPAL ...i will like you to shipped the item out and i
will want you to used TNT/TPG REGISTER MAIL 6-10 days delivery

This is the shipping address as follows :

Name :Segun Afolabi
Address :No 9, Oke Nla Street
City :Iree
State :Osun
Country :Nigeria
Zip Code :+234035

hope to read back from you as soon as possible

kay ...hope you have received the payment confirmation that the
payment as been made and moreover your money as been deducted from my
account ...so now i want you to go straight to the post office TNT/TPG
REGISTER AIR MAIL 6-10 days delivery days to shipped the item ...so
get back to me as soon as the item as been shipped out ...and i will
like you to mail me back the tracking number so that i can be more
sure that the item as been sent out ..
Get back to me as soon as the item has been sent out today cos am
going to work now and i want your next mail to be may shipping
tracking number...okay

Dus meneer 'Evan' zegt 120 euro overgemaakt te hebben naar mijn paypal. Daar heb ik vooralsnog niets ontvangen, maar ik weet niet hoe lang een dergelijke overschrijving er over kan doen. Het is nu ongeveer een uurtje geleden. Hij heeft ook mijn banknummer, kan hij daar iets mee? Verder ga ik natuurlijk hier niet meer op in, achteraf ben ik al te ver gegaan natuurlijk.

Oftewel:

Hoe werkt deze soort van oplichting? Moet ik nog ergens voor uitkijken nu? Ga ik het geld krijgen en vraagt hij het dan van paypal meteen weer terug? Ik begrijp het niet...

Alvast bedankt :)

• died_laughing
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:14
Volgens mij is het weer een nigeriaans scam verhaal.
Ik zou het bod weghalen.

• Jacub86
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:25
Melkunie schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:58:
Zoals je ziet mag de PSP voor 80 euro meteen weg, maar begint het bieden ineens bij 100 euro.

Country :Nigeria

Oftewel:

oplichting
Zo zou ik het lezen :p

• marc68
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 07:20
Naar Nigeria? Ruikt als oplichting zeker als je je geld niet direkt via paypal binnen hebt.
Niet doen zou ik zeggen!

marc68

• Mike2k
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-09 13:03

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Gast...nigeria...? wat denk je nu zelf ? hoe het precies werkt weet ik niet maar dit is absoluut fraude...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 12:55
Alles vanuit het buitenland niet aan verkopen simpel.

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Niet doen 100% scam

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Serieus, als iemand reageert in het Engels via Marktplaats, ga er dan geen tijd aan verspillen.

edit:
Lol, jij vraagt er €80 voor en iemand biedt méér dan dat, kom op zeg :') Natuurlijk is dat zo nep als wat.

[Voor 35% gewijzigd door Hahn op 19-10-2010 17:04]

The devil is in the details.

• Moons
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ja, hier moet je zeker mee stoppen. Want als je het product naar hem opstuurt, zegt hij tegen Paypal dat hij je product niet heeft ontvangen. Paypal maakt het bedrag dan terug naar hem over van jouw Paypal-account, en je bent je PSP dus kwijt zonder er geld voor te hebben ontvangen!

• Dick
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Google eens op Nigeria+markplaats :+

[Voor 5% gewijzigd door Dick op 19-10-2010 17:04]

1815

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:35

NeoMe

#Addict

Sowieso oppassen met Paypal want ze kunnen het geld 'terug claimen' en dan mag jij aan bewijzen hoe of wat. Heb het twee weken terug meegemaakt, ik had toen wel gewonnen maar vaak heb je het nakijken.

Verder sowieso geen zaken doen buiten Nederland, das vragen om problemen.

Die biedingen kun je gewoon weghalen, ik zet tegenwoordig zelfs in de advertentie:
I ONLY SELL TO DUTCH PEOPLE !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Stoffel
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01

Stoffel

Engineering the impossible

Oh oh die arme (er zullen er vast zijn) mensen in Nigeria die wèl gewoon eerlijk iets via internet willen kopen/verkopen :+

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:19
Het spijt mij hoor, maar waarom steek je hier nog moeite in. Het kost je een hoop ergernis, en het levert niets op. gezien je topic titel weet je donders goed dat het oplichting is.

Bod weghalen en niet meer reageren.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:46

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

In elk geval goed om te horen dat je niet van plan was om er verder in te trappen :P

Over hoe dit soort scams werkt is volgens mij ruim voldoende te vinden op het wereldwijde web, en ook hier op GoT. Over het algemeen zal of de betaalbevestiging fake zijn, of ze hebben een manier om het geld weer terug te halen (bijvoorbeeld middels ongedekte cheques en dergelijke). Een andere optie is dat het geld afkomstig is van iemand die denkt een PSP te kopen en het geld naar hun overmaakt, zij maken het naar jou over en verdwijnen vervolgens met de PSP. In dat geval ben jij dus onderdeel van een soort driehoeksconstructie.

Aangezien hier al een boel over gezegd is en er verder weinig discussiewaarde in zit gaat dit topic op slot. Succes met de verkoop van je PSP verder :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee