Opgelicht via Marktplaats?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.809 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:00
Beste mede tweakers,

Ik heb het vermoeden dat ik slachtoffer ben geworden van oplichting. Op marktplaats stond een leuke advertentie voor een Intel i5 750 processor http://link.marktplaats.nl/383723691.

Bied 120 euro,- incl aangetekend verzenden en krijg een tegenbod van 125 incl. verzenden. Gegevens uitgewisseld en na overmaken van het afgesproken bedrag krijg ik geen reactie meer van de verkoper!

Heb zojuist aangifte gedaan bij de politie, 'speciaal' team voor internetoplichting. En zit rustig even te googlen op mijn oplichters bankrekeningnr, en zie dan dit: http://www.marktplaatsopl...ivate&u=5538&k=2X3K7HH8LD

Zijn er nog meer slachtoffers van deze oplichter?
Geen naw gegevens!

Iemand nog tips wat ik kan doen?

Ben weer 125 euro armer!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 19-10-2010 16:36 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je advertentie wel aangemeld bij Marktplaats zelf? Dan kunnen er iig niet nog meer mensen worden opgelicht.
Bod is nu al 150 namelijk.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt aangifte gedaan, wat meer wil je doen?

1 ding moet ik wel zeggen: "If it sounds to good to be true, it probably is"

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2010 16:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe lang gelden speelde dit alles?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 14:03
Meld het in ieder geval aan bij Marktplaats, anders gaan er misschien nog meer mensen de mist in.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07 06:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een account aanmaken om te vragen wat je moet doen bij vermoeden van oplichting, en dan aan ons vragen wat te doen?
Nou... als eerste even de persoonsgegevens weghalen uit je bericht. Er is immers niet vastgesteld dat je opgelicht bent, noch dat dat door die persoon zou zijn. Iets met recht op privacy enzo...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 18:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik vrees inderdaad dat je kunt fluiten naar je centen, helaas.

Ondanks dat je zijn gegevens kunt achterhalen denk ik niet dat je veel kunt. Ik hoor wel eens mensen welke hun centen persoonlijk aan de deur terugvragen en ook daadwerkelijk krijgen (op een beschaafde manier, overigens).

Het beste heb je vast gedaan: melding maken bij de politie. Mogelijk kun je ook nog een melding maken op MP zodat anderen niet gedupeerd raken.

Máár! Zo staat er geen reactie, begin je aan een reply, en zo staan er vijf! :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bastiaan op 19-10-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:54
Beginnen Rabobank rekeningnummers niet altijd met 3088?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:30:

Vraag is toch duidelijk?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe lang heb je al geen reactie vernomen? Bij zijn andere advertenties staat het volgende:

beste mensen,
door geld nood ben ik genoodzaakt me sprint onderdelen te verkopen.

Waarschijnlijk heeft je 125 euro wel geholpen.

[ Voor 75% gewijzigd door Greatsword op 19-10-2010 16:36 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Je link wordt geredirect naar de homepage van Marktplaatsoplichting.nl
Maargoed, waarom niet vantevoren even z'n bankrekening googlen? Kleine moeite :P
Op internet kan je maar nooit zeker genoeg zijn van iemand z'n identiteit
Kartmans1 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:31:
Nee hoor. Mijn eigen rekening van de Rabobank begint met andere getallen en die van m'n ouders ook.

[ Voor 37% gewijzigd door Yellowneck op 19-10-2010 16:34 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat je kan doen is met een ander mailadres intresse tonen in zijn brommeronderdeel en vragen of je deze op kan komen halen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee hoor, die hebben alle versies van begin cijfers (ik heb een 12, 32 en 36).
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:30:

http://www.databyteshop.nl/BX80605I5750
160 euro splinternieuw, enige wat onwaarschijnlijk is het feit dat hij splinternieuw is, maar is 'overgestapt' naar een i7.

Hij kreeg gewoon een hoger bod, heeft jou lekker laten varen en is nu bezig met de persoon van 150 euro bod.

Trouwens, je marktplaatsoplichting link is een activatie link van je account, daar kunnen we weinig mee ;)

[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2010 16:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je kunt je bank inschakelen dat je per ongeluk naar het verkeerde rekeningnummer geld overgemaakt hebt. De ontvanger krijgt dan het vriendelijke verzoek dit terug te storten. Of het succes heeft weet ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 14:27

Amafi

Amafi

Neen, de nummerreeks was ooit afhankelijk van de vestiging van de rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Zo, wat een snelle reactie's!

@ Destianto

Vorige week maandag mail contact gehad, kreeg gelijk reactie terug, hij wilde dat ik een bod ging uitbrengen via marktplaats. vrijdag gedaan, en kreeg toen gelijk een tegenbod van 125 euro!

@ AllSeeyinEye

Als je even kijkt naar sinds wanneer ik sta geregistreerd zie je dat ik dat niet vandaag heb aangemaakt ;-) Ik vraag om advies en als je me dat niet kunt geven vraag ik je om in het vervolg even niet te reageren!

Heb idd melding gemaakt bij marktplaats, maar weet niet of ze wat gaan doen met deze melding.
Als dit alles is wat ik kan doen, dan is het afwachten hoe de zaak vorderd

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Amafi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:35:
[...]

klopt hier in de omgeving nog wel - hier is alles 1748 8)7

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even voor de duidelijkheid: geen NAW gegevens plaatsen (bij twijfel niet plaatsen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:51
Ik betaal altijd via paypal. Iets veiliger.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bedankt, mig29 voordat ik het weer kon aanpassen, werd het al voor me gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
@ pasz, hoezo is paypal veiliger? Kun je daar wel je geld terug krijgen als niks ontvangt?
Heb wel paypal omdat het makkelijker is als je met creditcard moet betalen en die wil ik niet :)

Deze 'verkoper' accepteerde geen paypal, maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

KroeT

[...]

Normaal gesproken wordt een advertentie na zo'n melding binnen een half uur van MP verwijderd. Je hebt dus waarschijnlijk wel wat andere mensen gered. Echter, buiten aangifte doen en door middel van de door jou opgespoorde persoonsgegevens een bezoekje brengen aan de persoon in kwestie kun je weinig doen. Als je die persoon wel opzoekt onthoud dan dat je geen glashard bewijs hebt dat je de juiste persoon voor je hebt. Niet gaan slaan dus, en netjes blijven.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben dit weekend bij mijn ouders in Zeeland, onderweg daarheen kom ik langs hulst gereden.

Moet ik even een Tweakers housecall doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Vind het best een goed id, om een ander email adres aan te maken, en dan te reageren op een van zijn andere advententies, en dan vragen of afhalen ook goed is!

@ HTT-Thalan, goed aanbod ;p denk er over na, misschien kan ik je DM sturen als ik zijn gegevens heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 14:03
Tukk schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:33:
Wat je kan doen is met een ander mailadres intresse tonen in zijn brommeronderdeel en vragen of je deze op kan komen halen.
Superidee. Eerst wel even reageren op http://tinyurl.com/3aoylff

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:54
Amafi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:35:
[...]

Dat verklaard dat we hier allemaal met 3088 beginnen.

Iig zeer lullig dat je bent opgelicht. Schijnt wel dat de politie steeds beter is met het opsporen van internet fraudeurs, dus misschien hebben ze hem zo te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
EvaluationCopy, heb nu nog geen knuppel nodig haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[message=34876895,noline]Bo0bz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:37[/message]:
Vorige week maandag mail contact gehad, kreeg gelijk reactie terug, hij wilde dat ik een bod ging uitbrengen via marktplaats. vrijdag gedaan, en kreeg toen gelijk een tegenbod van 125 euro!
Dus als een andere marktplaats bezoeker 125 euro biedt, schrijf jij dat meteen naar de verkoper over?
Help me 's even, want ik ben de draad kwijt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 16:48
Tukk schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:33:
Deze is wel goed denk ik. Bied in de mail meteen een goed bedrag, dan toont hij wel interesse.

Vervolgens zeggen dat je toch van de koop afziet omdat er al 125 euro door je neus is geboord. :+

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

S2801 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:48:
[...]

Deze is wel goed denk ik. Bied in de mail meteen een goed bedrag, dan toont hij wel interesse.

Vervolgens zeggen dat je toch van de koop afziet omdat er al 125 euro door je neus is geboord. :+
Nee, akkoord gaan en om zijn adres vragen om het op te pikken. Zodra hij open doet, laat je de (van te voren uitgeprinte) emailconversatie zien van het tegenbod, en vraagt om je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 09:04
@ pasz, hoezo is paypal veiliger? Kun je daar wel je geld terug krijgen als niks ontvangt?
yup, en dat is ook de reden waarom nigerianen nu via paypal willen betalen namelijk... Dan denk jij van ah paypal zal wel een echte koper zijn. Vervolgens maken zij het geld over, jij stuurt het voorwerp op, daarna geven zij aan dat je het niet hebt gestuurd of dat ze opgelicht zijn en dan krijgen zij weer hun geld terug... Dan hebben ze en het voorwerp en het geld... Of het geld weer van jouwn rekeningnummer wordt gestorneerd weet ik zo niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
remco_k schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

Dus als een andere marktplaats bezoeker 125 euro biedt, schrijf jij dat meteen naar de verkoper over?
De verkoper vroeg mij of ik mijn bod wilde doen, via marktplaats, zodat anderen mijn bod konden zien. ( waarschijnlijk omdat hij het bedrag wilde verhogen, iemand anders gaat dan over bieden )

TOen ik dat had gedaan, kreeg ik gelijk dezelfde dag, te horen, dat hij akkoord ging met het bod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 17:06
remco_k schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

De TS bood 120 euro, de verkoper zei vervolgens "nee 125". De TS ging daar akkoord mee, ze wisselden gegevens uit en de TS maakte het bedrag over... Tada :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
Bo0bz: ik zelf heb ook contact met deze verkoper gehad over hetzelfde product. Ik was ook opzoek naar een i5 750 (nu heb ik er een te koop |:( ).
Toen ik hem vroeg of ik kon betalen met PayPal antwoordde hij dat hij dat niet heeft en hij het pakketje wel aangetekend kon versturen. Aangezien ik nooit wat op marktplaats koop wat ik niet op kan halen, stelde ik voor om achteraf te betalen. Hierna heb ik geen reactie meer van hem gehad.

Woonplaats waar hij woonde (zei die) was Heikant, zoals ook in de advertentie staat.

Als ik je kan helpen (weet eigenlijk niet, want weet eigenlijk niks van hem. We hebben 4 mails uitgewisseld) dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

TIGER79 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

yup, en dat is ook de reden waarom nigerianen nu via paypal willen betalen frauderen namelijk... Dan denk jij van ah paypal zal wel een echte koper zijn. Vervolgens maken zij het geld over , jij stuurt het voorwerp op, daarna geven zij aan dat je het niet hebt gestuurd of dat ze opgelicht zijn en dan krijgen zij weer hun geld terug... Dan hebben ze en het voorwerp en het geld... Of het geld weer van jouwn rekeningnummer wordt gestorneerd weet ik zo niet...
Zo werkt het niet.

Een oplichter betaalt absoluut NIETS maar stuurt jou een nepmail dat zogezegd van 'paypal' afkomstig is (maar eigenlijk van mr.john.ouagadougou@yahoo.de komt). Dat bericht van 'paypal' meldt dat er een betaling voor jou ontvangen is maar pas wordt vrijgegeven nadat je het pakje verzonden hebt en hen de trackingcode hebt gemaild.

Ze gebruiken dus niet de buyers protection/claim van paypal maar misbruiken de lage intelligentie van slachtoffers.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

barzi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:58:
Bo0bz: ik zelf heb ook contact met deze verkoper gehad over hetzelfde product. Ik was ook opzoek naar een i5 750 (nu heb ik er een te koop |:( ).
Toen ik hem vroeg of ik kon betalen met PayPal antwoordde hij dat hij dat niet heeft en hij het pakketje wel aangetekend kon versturen. Aangezien ik nooit wat op marktplaats koop wat ik niet op kan halen, stelde ik voor om achteraf te betalen. Hierna heb ik geen reactie meer van hem gehad.

Woonplaats waar hij woonde (zei die) was Heikant, zoals ook in de advertentie staat.

Als ik je kan helpen (weet eigenlijk niet, want weet eigenlijk niks van hem. We hebben 4 mails uitgewisseld) dan hoor ik het wel!
En meteen een best-practice.

ALS(!) ik wil dat iets wordt opgestuurd vraag ik eerst of ik het kan ophalen. Pas na controle van gegevens vraag ik of het opgestuurd kan worden.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

pasz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:39:
Ik betaal altijd via paypal. Iets veiliger.
Niet als je een prive betaling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:16

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wel degelijk, Marktplaats ondersteund nu ook kopersprotectie van Paypal.

http://partner.marktplaats.nl/html/partner/paypal/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377820

heb je dit al gelezen ? http://www.marktplaatsopl...viewtopic.php?f=12&t=3227

volgens mij de zelfde persoon als waar jij mee te maken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Anoniem: 377820 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:35:
heb je dit al gelezen ? http://www.marktplaatsopl...viewtopic.php?f=12&t=3227

volgens mij de zelfde persoon als waar jij mee te maken hebt?
Bij mij doet die advertentie het niet meer, dus kan niet bevestigen dat het om dezelfde persoon gaat.
Heb zojuist een email aangemaakt en hem benaderd, op hoop van zege.

Ik zal dit topic updaten met de info die ik heb gekregen!

Heikant heeft maar 1100 inwoners, kan altijd nog ff langsgaan haha! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bo0bz op 19-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:05:
[...]

Niet als je een prive betaling doet.
Ja maar PayPall betalingen kun je storneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Even een update:

Heb het volgende gedaan, namelijk een email aangemaakt, en interresse getoont in een product in een andere advertentie. Heb tot nu toe nog geen reactie gekregen!

Verder heb ik contact gehad met de bank, die gaan zoals in een andere post is beschreven, contact opnemen met de eigenaar van het betreffende bankrekeningnummer. Als ik na 4 weken, het bedrag niet terug heb gekregen, dan krijg ik de NAW gegevens, en kan ik langsgaan of een gerechtlijke procedure starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Dus je bood via mail? hij gaf zijn gegevens maar vroeg je te bieden op MP. Vervolgens werd je overboden. Als reactie daarop vraag je niet om opheldering of je hem nog mag hebben. Maar je maakt gewoon geld over? Niet bijster bijdehand. Het blijft nog altijd Marktplaats en men verkoopt daar aan de hoogste bieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Dramatic
Ik zou nog even een keer goed lezen. ;) Hier wordt het ook nog een keer uitgelegd:
IcE_364 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

De TS bood 120 euro, de verkoper zei vervolgens "nee 125". De TS ging daar akkoord mee, ze wisselden gegevens uit en de TS maakte het bedrag over... Tada :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
@ dramatic, waarschijnlijk wilde de verkoper eerst kijken of iemand mij ging overbieden. ( Als ik mijn bod via marktplaats plaats, dan kunnen anderen dit zien, en zo gaat de prijs omhoog ;) ) . 's avonds kreeg ik het bericht dat ik voor 125 euro incl. verzenden de processor kon krijgen. Gegevens uitgewisseld, ik maakt het bedrag over, en tot zo ver zijn we nu! Het pakketje is er niet, en de verkoper reageert niet meer

[ Voor 0% gewijzigd door Bo0bz op 20-10-2010 09:34 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:26
Heb je een email van de betreffende "oplichter" in je hotmail ontvangen?
Zoja, dan kan je doormiddel van de broncode van de betreffende mail het orginele ip adres er uit vissen en vervolgens het ip-adres lokaliseren.

Heb ik ook gedaan toen ik werd opgelicht, nadat ik de tel. van de persoon had gevonden even opgebeld en toen werd de netwerkkaart van 10 euro toch netjes opgestuurd.
Jah ik weet het is maar 10 euro, maar het gaat om het principe. Ik laat me toch zeker niet oplichten.

Succes nog verder, hopelijk krijg je je centen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
@ PSP123, dat heb ik idd gedaan, maar behalve de lokatie van zijn internetserver, en zijn adsl aanbieder krijg ik geen persoonsinformatie. Mocht je toch een goed programma oid weten, dan hoor ik het graag van je!

Het gaat me niet eens zo zeer om de centen, maar om het feit dat mensen nog steeds niet eerlijk kunnen zijn, wat betreft aankopen op het internet. Het is makkelijk geldverdienen dat is waar, maar hoe meer personen dit gaan doen, des te minder vertrouwen mensen zoals ik en misschien jij ook, hebben in het 2e hands kopen van producten.

Maar natuurlijk wil ik graag mijn centen terug, omdat deze persoon ze niet heeft verdient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 09:04
PSP123 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:55:
Heb ik ook gedaan toen ik werd opgelicht, nadat ik de tel. van de persoon had gevonden even opgebeld en toen werd de netwerkkaart van 10 euro toch netjes opgestuurd.
hoe heb je dan in godsnaam een ip-adres aan een telefoonnummer gekoppeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
Bo0bz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:34:
@ dramatic, waarschijnlijk wilde de verkoper eerst kijken of iemand mij ging overbieden. ( Als ik mijn bod via marktplaats plaats, dan kunnen anderen dit zien, en zo gaat de prijs omhoog ;) ) . 's avonds kreeg ik het bericht dat ik voor 125 euro incl. verzenden de processor kon krijgen. Gegevens uitgewisseld, ik maakt het bedrag over, en tot zo ver zijn we nu! Het pakketje is er niet, en de verkoper reageert niet meer
Oke sorry niet goed begrepen O-) Vervelend en topicwaardig in dat geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Dramatic schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Oke sorry niet goed begrepen O-) Vervelend en topicwaardig in dat geval ;)
No problemo, er waren al meerdere tweakers geweest die dit niet goed hadden begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
TIGER79 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:59:
[...]

hoe heb je dan in godsnaam een ip-adres aan een telefoonnummer gekoppeld ?
Door informatie van verschillende websites aan elkaar te koppelen kom je aan een heleboel informatie ;)
En zo ook aan het telefoonnummer.
Wel veel werk dat wel! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bo0bz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:59:
@ PSP123, dat heb ik idd gedaan, maar behalve de lokatie van zijn internetserver, en zijn adsl aanbieder krijg ik geen persoonsinformatie.
Gelukkig niet zeg, dat zijn persoonsgegevens die beschermd dienen te worden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
AtleX schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:16:
[...]

Gelukkig niet zeg, dat zijn persoonsgegevens die beschermd dienen te worden.
Idd, WBP: Wet bescherming Persoonsgegevens die waakt hier over.
Maar probeer eens naar namen te zoeken, bijvoorbeeld fictieve forum namen, die worden vaak meerdere malen gebruikt door een persoon.
Zo ben ik van een forum op forum.marokko met dezelfde forumnaam op een MySpace belandt waar de persoonsgegevens van de persoon die ik zocht stonden.
De stumpert. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
O, dus je bent er achter gekomen via een forum naam, dacht door het ip adres zoals je eerder zei!
Maar vind het goed, dat je niet op ip adres iedereen zijn info kan achterhalen. Als ik naar iemand zijn inventarislijst kijk hier op tweakers, en ik weet waar die persoon woont, straat adres ed. dan kan het zijn ( mocht ik kwaad willend zijn ) dat ik even kom inbreken ed.

Het is altijd belangrijk je persoonsgegevens niet zo maar prijs te geven! Plaats ok, maar naam ed, pas er mee op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
Nee!

zegt een rabobankrekeningnummer eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
Bo0bz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:57:
O, dus je bent er achter gekomen via een forum naam, dacht door het ip adres zoals je eerder zei!
Maar vind het goed, dat je niet op ip adres iedereen zijn info kan achterhalen. Als ik naar iemand zijn inventarislijst kijk hier op tweakers, en ik weet waar die persoon woont, straat adres ed. dan kan het zijn ( mocht ik kwaad willend zijn ) dat ik even kom inbreken ed.

Het is altijd belangrijk je persoonsgegevens niet zo maar prijs te geven! Plaats ok, maar naam ed, pas er mee op!
Zegt meneer H. uit Veen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
Veen != Veenendaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Haha, je mag mijn naam best weten, en ook mijn woonplaats ;) maar weet je mijn adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139454

Ik laat nooit iets opsturen via Marktplaats, alleen spullen die in de buurt zijn en die ik kan ophalen.

Wel via eBay.nl, van iemand die een goede reputatie heeft en meer heeft gehandeld, zo'n reputatie systeem zou op Marktplaats niet verkeerd zijn, aangezien eBay.nl niet echt een succes is Nederland zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Toch is Marktplaats onderdeel van ebay right?

Status: Rabobank heeft bevestigd een brief te hebben opgestuurd, met het verzoek het geld terug te storten. Als dit binnen 4 weken niet gebeurd, krijg ik een brief met de NAW gegevens van de rekeninghouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Even een statusupdate!

Heb zojuist alle NAW gegevens gekregen van de bank! ;-) _/-\o_

Blijkt dus dat alle gegevens die ik had gekregen totaal niet overeenkomen

Maaarrr wat is het verstandigst om nu te doen?

Langsgaan? Doorgeven aan de politite?

Groeten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Googlen? Kijken of het niet een daklozen opvang is oid. Een slimme oplichter betaalt een junk (iemand de wel geld kan gebruiken en niet te veel vragen steld) wellicht voor het gebruik van een bank rekening.

In ieder geval is naar de politie gaan een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bo0bz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:23:
oplichters geven wel vaker een woonplaats in een uithoek van Nederland op, zodat de kans kleiner is dat de koper het persoonlijk wil ophalen.
(En dat Heikant een uithoek is, weet ik. Ik woon er vlakbij :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40
M a r c o schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:44:
[...]
oplichters geven wel vaker een woonplaats in een uithoek van Nederland op, zodat de kans kleiner is dat de koper het persoonlijk wil ophalen.
(En dat Heikant een uithoek is, weet ik. Ik woon er vlakbij :+ )
Maar dan ben jij toch ook niet direct een oplichter of wel? Shit man, iemand die in een uithoek woont kan een oplichter zijn zeg je, iemand die in het wilde westen :P woont kan dat toch net zo goed?

Ontopic:
Hoe dan ook, ik zou zelf op internet denk ik even die NAW gegevens checken, maar ik neem aan dat het klopt, aangezien je die gegevens van de bank hebt gekregen i.p.v. de persoon in kwestie. Enne, naar de politie gaan lijkt me ook niet zo'n verkeerd plan. Succes gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:47
Even een statusupdate!

Groeten! :)
Politie doet niet zoveel aan oplichting heb ik het idee. Probeer de persoon op te zoeken in het telefoonboek en op te bellen. Eisen dat hij je geld terugstort en dat je anders met een legertje tweakers langs komt om het geld "op te halen" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Even een statusupdate!

Geeft de bank echt zomaar gegevens weg bij een rekeningnummer als je er om vraagt? Of heb je wel een kopie aangifte meegestuurd?

Ik zou het eerst de status van je zaak updaten bij de politie. Langsgaan kan, maar je weet natuurlijk niet wat voor raar figuur erachter kan zitten. Probeer eerst eens nog eens indirecte benadering (op strenge toon) en confronteer hem met zijn adresgegevens en je aangifte bij de politie. Kan best dat je een bangerik te pakken hebt die dacht makkelijk geld te verdienen achter een anoniem profiel, maar in zijn broek schijt voor de consequenties als die echt bekend is. Dat lees je ook weleens dat ze dan ineens met smoesjes als 'ik was op vakantie' het geld terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94989

van de politie hoef je weinig te verwachten tenzij er meerdere aangiften zijn.

nu je zijn NAW gegevens hebt zou ik ff sociale media afzoeken en kijken wanneer die thuis is en wat voor figuur het is.

en dan op een zondag langs gaan en heel veel stampij aan de deur maken.

(persoonlijk zou ik hem de keuze geven of zijn kop kapot of geld terug maar dat mag helaas niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:39
Als er meerdere mensen door deze persoon opgelicht zijn dan is het van belang dat al deze mensen aangifte doen en dat je de procesverbaal nummers verzamelt. Als je de procesverbaal nummers bij je aangifte doet dan gaat de politie er sneller wat mee doen.

Ik heb hetzelfde vorig jaar gehad met een autoradio. Ik had netjes betaald en kreeg geen reactie meer van de verkoper. Via een aantal opgelicht forums nog meer mensen gevonden die door dezelfde persoon opgelicht waren. Ik heb bij mijn aangifte de procesverbaal nummers van deze personen ook mee genomen. 3 weken later kreeg ik een telefoontje van de politie dat ze bij de persoon langs geweest waren en dat deze beloofd had het geld terug te storten en dat als het niet binnen 3 dagen gedaan was ik die politie agent terug mocht bellen. Ik had gelukkig toen binnen 3 dagen mijn centjes weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij de politie word je tegenwoordig trouwens weggestuurd, en verwezen naar het nieuwe online meldpunt internetoplichting.
Hier kun je online aangifte doen.
Vervolgens doet de politie er helemaal niks mee, totdat er 3 maal aangifte is gedaan tegen dezelfde persoon.
(edit: zie nu dat meerderen dit al gemeld hadden)

begrijp me niet verkeerd, evengoed aangifte doen,
maar verwacht niet dat de politie nu met de adresgegevens die jij hebt de kerel direct een bezoekje gaat brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 16-11-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Heb mijn aangifte aangevuld met de informatie die ik nu heb gekregen. Lijkt me een simpele zaak, even langsgaan. Maar ze zullen het wel te druk hebben met zonder licht fietsen etc.

Het probleem is, is dat de woonplaats een beetje ver weg ligt voor mij. Dus moet even op zoek naar iemand die voor mij wil langsrijden :p ( Vrijwilligers haha;p ) Denk dat ik de plaats wel mag noemen Hoorn.

Telefoonboek staat geen nummer oid in. Dus dat houdt op.

Google maps geeft een woonwijk aan, dus geen braakliggend terrein of leger des heils haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

tja daarom doe ik geen zaken via marktplaats. tevens maak nooit geld over zonder dat je zijn complete gegevens hebt, is nog geen garantie maar ik zeg altijd maar dat ik postcode en huisnummer ook nodig heb.
kan je altijd weer matchen met de plaats en kijken of het wel bestaat en of het wel een woning is.

tja oplichting via internet voorkomen is nooit meer iets kopen via marktplaats.
enige waar ik zaakjes doe is hier op tweakers en met gebruikers met goede reviews na overleg van complete gegevens.

politie en internet oplichting is moeizaam. zijn drukker met flitsen en andere controles dan meer drukkende zaken. nog steeds jammer dat de gedachte onder de mensen zo blijft als ze niet eens wat eraan doen.

en al moet ik naar belgie rijden als iemand mij oplicht, komt het wel ophalen waar ik recht op heb.
nog niet zover gekomen:) ja keer via xboxword voor 10 euri genept met een spelletje, dat is de moeite niet:)

marktplaats is een grote vergaarbak vol meuk en oplichters.
plaats maar is een ad met ipad of dergelijke, binnen 10 minuten heb je paar mails van half brakke engelse nigirianen. MP heeft zijn beste tijd gehad, staat te veel op ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 16-11-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
XennOX, je hebt gelijk. Heb mijn lesje ook wel geleerd!

Alleen moest me eerst met mijn neus op de feite worden gedrukt.

Het is idd jammer dat de politie meer tijd besteed aan andere zaken, terwijl dit soort crime een booming business is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Adres al gestreetviewed? Misschien schiet je daar nog wat mee op. Daarnaast hyven, myspacen, al die dingen erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieju
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01-2020
Gewoon langs. Zal toch wel geen 2 bij 2 zijn die vent aangezien die weet wat een i5 processor is en wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastRDust
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Bo0bz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:27:
Beste mede tweakers,

Ik heb het vermoeden dat ik slachtoffer ben geworden van oplichting. Op marktplaats stond een leuke advertentie voor een Intel i5 750 processor http://link.marktplaats.nl/383723691.

Bied 120 euro,- incl aangetekend verzenden en krijg een tegenbod van 125 incl. verzenden. Gegevens uitgewisseld en na overmaken van het afgesproken bedrag krijg ik geen reactie meer van de verkoper!

Heb zojuist aangifte gedaan bij de politie, 'speciaal' team voor internetoplichting. En zit rustig even te googlen op mijn oplichters bankrekeningnr, en zie dan dit: http://www.marktplaatsopl...ivate&u=5538&k=2X3K7HH8LD

Zijn er nog meer slachtoffers van deze oplichter?
[mbr]Geen naw gegevens![/]

Ben weer 125 euro armer!
Ben 1350 armer, had mijn laptop verkocht (dacht ik )
ook iemand uit Hoorn via marktplaats.

ik zou ook graag willen weten wat ik kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een kick van (bijna) 8 jaar is niet de bedoeling. Meer informatie over veilig handelen kan je vinden in Over: (Veilig) tweedehands handelen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.