Toon posts:

Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Antonl91
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2019
Goedenmiddag,

Nadat ik een nieuwe set boxen heb gekocht. Namelijk de Z-5500. Vind ik het wel eens tijd worden voor een nieuwe geluidskaart.

Hierbij ben ik een mooie geluidskaart tegen gekomen die toch al hartstikke oud is....

Het gaat hier om de terratec EWX24/96. Dit is een professionele geluidskaart, maar deze is geïntroduceerd in 2000. Dat is dus al redelijk gedateerd... ( nieuws: TerraTec komt met AudioSystem EWX 24/96 ) Nu is mijn vraag. Wat zou een verstandige keuze zijn, ik wil er ongeveer 50/60 euro aan uitgeven. Is het verstandig zo'n oude kaart te kopen of een nieuwere? Bijvoorbeeld eentje van Creative of iets in die richting...

Een gebruikte geluidskaart is geen probleem. Enkel dat ik goed geluid heb, met name voor muziek.

Met vriendelijke groeten,
Anton

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Erg lekkere kaart voor zo'n 60 euro:
pricewatch: Creative X-Fi Titanium Bulk

(Bulk betekend gewoon dat hij zonder CD en handleiding word verkocht. Deze ben je ook niet nodig aangezien je toch beter direct de nieuwste drivers van de site kan halen).

Je bent wel een PCI-E slot nodig.

• Antonl91
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:19:
Erg lekkere kaart voor zo'n 60 euro:
pricewatch: Creative X-Fi Titanium Bulk

(Bulk betekend gewoon dat hij zonder CD en handleiding word verkocht. Deze ben je ook niet nodig aangezien je toch beter direct de nieuwste drivers van de site kan halen).

Je bent wel een PCI-E slot nodig.
Oke, hartstikke bedankt! Rond die prijs zat ik inderdaad een beetje te kijken. Ik ga even wachten tot m'n computer terug is en dan ga ik deze wellicht bestellen!

Computer is stuk aan het moederboard of processor. Beeld doet het ineens niet meer en het is waarschijnlijk een van die 2... het is binnen 2 jaar al 2x eerder gebeurd. Dus ik bestel nu nog even niks want misschien kies ik een andere moederboard en processor combi. Kijken of dit dan ook past.

• mistervis007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-09 22:23
Dus dan ga ik ervan uit de je mijn Terratec ewx 24/96 niet meer wilt overnemen?

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

@ Hierboven, Al zou hij hem wel willen overnemen. Er zijn geen drivers voor Vista en Win7. Is sterk verouderd, en is de 50 euro niet waard. Al zou die kaart in 2000 voor 300 euro over de toonbank zijn gegaan, hij is hedendaags qua (geluids)kwaliteit nog geen 30 euro meer waard.

Edit: Mag ik trouwens de specs van de rest van je systeem? Je zegt dat je beeldscherm vaag doet. Ik heb zo'n gevoel dat er een Nvidia kaart uit de 8000 of 9000 serie in zit. Of heb ik dat fout :9

[Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 21-10-2010 08:30]

• Tweaker.nu
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Tweaker.nu

we all float down here

Qua geluidskwaliteit is er helemaal niets mis mee hoor, is toch een van de betere kaarten, alleen de driverondersteuning stopt bij windows xp helaas.
Heb er zelf ook eentje en die doet nog prima z'n werk in een oud pc'tje vol met vst's, lekker lage latencies.
Maar er zijn nu goedkopere kaarten te krijgen die hetzelfde kunnen

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Tweaker.nu schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:33:
Qua geluidskwaliteit is er helemaal niets mis mee hoor, is toch een van de betere kaarten, alleen de driverondersteuning stopt bij windows xp helaas.
Heb er zelf ook eentje en die doet nog prima z'n werk in een oud pc'tje vol met vst's, lekker lage latencies.
Maar er zijn nu goedkopere kaarten te krijgen die hetzelfde kunnen
Zowel voor de kwaliteit als de drivers is de door mij geadviseerde kaart een stuk beter, ik heb ze namenlijk beide gehad O-) ...

Op low-end speakers en headsets merk je er weinig op, maar als je duurdere speakers of headsets er op aansluit merk je het verschil wel.

Edit: En die kaart van jouw levert maximaal Stereo, terwijl zijn setje 5.1 is...

[Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 21-10-2010 08:39]

• Antonl91
mistervis007 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:58:
Dus dan ga ik ervan uit de je mijn Terratec ewx 24/96 niet meer wilt overnemen?
Nee, zoals ik zei via de sms kwam ik erachter dat de kaart al vrij 'oud' is. Nu zal het een hele goede kaart zijn, maar de techniek is al veroudert en ik denk dat dat merkbaar zal zijn...

• Antonl91
D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:24:
@ Hierboven, Al zou hij hem wel willen overnemen. Er zijn geen drivers voor Vista en Win7. Is sterk verouderd, en is de 50 euro niet waard. Al zou die kaart in 2000 voor 300 euro over de toonbank zijn gegaan, hij is hedendaags qua (geluids)kwaliteit nog geen 30 euro meer waard.

Edit: Mag ik trouwens de specs van de rest van je systeem? Je zegt dat je beeldscherm vaag doet. Ik heb zo'n gevoel dat er een Nvidia kaart uit de 8000 of 9000 serie in zit. Of heb ik dat fout :9
Ik heb inderdaad windows 7.

En mijn specs zijn:

Intel quadcore Q9550, een P5Q pro deluxe moederboard. Een ASUS EN9600GT (1024mb) en een onbekende voeding. Hij is al 3x kapot gegaan en ik denk inderdaad dat de voeding slopend is voor de computer. Ik weet niet welk merk voeding ik heb. Maar de processor en/of moederboard zal niet het probleem zijn hoewel die componenten wel continue kapot gaan. De kaart is het ook niet, deze wordt ook niet echt warm of iets...

Het was om precies te zijn zo'n computer kast:

Dat voorste is een deurs waarachter een 5,25" fan zit. Verder zit er nog een grote fan en een kleinere aan de zijkant...

Maar het enige wat ik denk dat het kan zijn is de voeding omdat deze bij hardwareoutlet vandaan komt en daar heb ik geen goede voedingen gezien. Althans, geen merken die door dit topic: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter worden aangeschreven.

• Antonl91
D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:35:
[...]

Zowel voor de kwaliteit als de drivers is de door mij geadviseerde kaart een stuk beter, ik heb ze namenlijk beide gehad O-) ...

Op low-end speakers en headsets merk je er weinig op, maar als je duurdere speakers of headsets er op aansluit merk je het verschil wel.

Edit: En die kaart van jouw levert maximaal Stereo, terwijl zijn setje 5.1 is...
Ik heb de z-5500 installatie van logitech. Dus daar mag ik wel wat van verwachten lijkt mij.... Nu doe ik het met de onboard geluidskaart...

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

We gaan nogal offtopic, maar ik zou je Videokaart eens testen in een ander systeem. En dan op dat andere systeem Furmark een minuut of 10/20 op Xtreme burning mode draaien, als je dan artifacts krijgt of een plotselinge reset weet je teminste dat het je videokaart is.

Gewoon voor de geluidskaart die ik adviseerde gaan, deze is zeer goed. En binnen je budget.

• Antonl91
D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:25:
We gaan nogal offtopic, maar ik zou je Videokaart eens testen in een ander systeem. En dan op dat andere systeem Furmark een minuut of 10/20 op Xtreme burning mode draaien, als je dan artifacts krijgt of een plotselinge reset weet je teminste dat het je videokaart is.

Gewoon voor de geluidskaart die ik adviseerde gaan, deze is zeer goed. En binnen je budget.
Ga ik zeker doen zodra ik hem thuis heb! Met een testkaart vertoond hij dezelfde mankementen als met mijn huidige kaart. Dus waarschijnlijk is het voor de derde keer niet m'n videokaart. Maar ik ga deze test sowieso even uitvoeren zodra ik hem terug heb. Bedankt voor de tip! En morgen ga ik denk ik even een geluidskaart (bedankt voor de tip!) en voeding kopen.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Goede voeding, die bijna in elke webshop goed verkrijgbaar is. En welke ruim voldoende levert voor jouw systeem (En in de toekomst eventueel een nieuw systeem).
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W

• Antonl91
D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:32:
Goede voeding, die bijna in elke webshop goed verkrijgbaar is. En welke ruim voldoende levert voor jouw systeem (En in de toekomst eventueel een nieuw systeem).
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W
Ga ik in overweging nemen... Ik ga even googlen misschien dat hier ook goede reviews van zijn. Vooralsnog had ik deze in gedachten:

pricewatch: Nexus NX-5000 R3 530W

http://www.bouweenpc.nl/review/219
http://www.bouweenpc.nl/uploads/2035_1256422552.jpg

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Veel te overdreven voeding voor je systeem.

• Antonl91
D4NG3R NL schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:41:
Veel te overdreven voeding voor je systeem.
Maar het is wel een voeding waar een duidelijke review over te vinden is. Inclusief metingen. Gezien het feit dat ik nu met een verrotte voeding computer kan ik beter een tientje extra uitgeven en dat ik dan een goede voeding heb...

EDIT: Ik zag ook een review van de door jouw geadviseerde voeding. Deze had een maximale afwijking van 4,8%. Dus misschien is deze het overwegen waard.

[Voor 16% gewijzigd door Antonl91 op 21-10-2010 14:55]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee