Toon posts:

ID3-tag software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• john-lienden
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-08 10:13
Ik ben op zoek naar een tooltje om de id3 tags van mn muziek collectie te ordenen.
In het windows tijdperk had ik goede ervaringen met Tag&Rename en ik ben benieuwd of er voor Mac OS ook een soort gelijk programma bestaat.
Ik heb al wat rond geneusd op het internet, maar kom er zelf niet uit.
Iemand tips/ervaringen???

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• bollewolle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Voor een basic tagger heb je Tag. Maar imo is die alleen maar nuttig voor simpele kleine aanpassingen. Er wordt ook niet meer echt actief aan gewerkt.

Zelf ben ik met Jaikoz wat aan het experimenteren. Heel straffe tagger als je collectie voornamelijk uit cd's bestaat. Hij maakt namelijk gebruik van Musicbrainz en Discogs om automatisch alle metadata op te vullen. Nadeel is dat hij geschreven is in Java en betalend is. Nu ja, dat laatste is 20 GBP en het gaat over een levenslange license, dus zowel minor als major releases. Plus hij wordt heel erg actief ontwikkeld en het grote voordeel is dat de developper zelf betrokken is bij de ontwikkeling van de Musicbrainz service.

Dat zijn persoonlijk diegene die ik gebruik, er zullen er allicht wel andere zijn ook.

• Dr.Energy
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 09:51
Ik gebruik hier altijd MP3Tag voor, heel simpel. Extra functies zoals autonummering, en van tag naar bestandsnaam etc converteren.

http://www.mp3tag.de/en/

EXCUUS HAD NIET GEZIEN DAT HET OM MAC GING O-)

[Voor 15% gewijzigd door Dr.Energy op 20-10-2010 10:33]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee