• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-05 12:47

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een asus-m2n-sli-deluxe moederbordje:
pricewatch: Asus M2N-SLI Deluxe

Deze een heeft AM2+ socket.Nou kan ik behoorlijk wat vinden over Phenom II x4 procesoren die hierop draaien met DDR2 geheugen, maar nog niets over een X6, al zou het in theorie moeten werken.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan iemand mij misschien vertellen of het ook echt daadwerkelijk zou moeten werken?

Alle info zou handig zijn.

Ik draai nu op een 6000+ procesor, 2x3ghz - maar ik wil toch even wat meer power achter mijn proc, en 6 cores lijkt me ook bijzonder leuk :P Maar om moederbord, geheugen en processor te vervangen gaat me wat veel geld kosten, vandaar dat ik deze mogelijkheid aan het verkennen ben.

Casual Critic op YouTube

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Je kan op de website van AMD achterhalen of betreffende stepping nog een DDR2 geheugencontroller heeft.
Daarnaast kan je op de website van Asus achterhalen of het moederbord een firmware update voor de betreffende processor heeft.

• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-05 12:47

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
De x6 processoren ondersteunen nog altijd DDR2, dus dat is perfect, maar de Asus site is niet echt geweldig - maar volgens de documentatie die ik kon vinden ondersteund dit geheel maar tot phenom II x4. Waarom X6 het dan niet zou doen is mij een raadsel. Iemand enig idee?

Casual Critic op YouTube

• MPeek
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:46
Bombtrack schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:52:
De x6 processoren ondersteunen nog altijd DDR2, dus dat is perfect, maar de Asus site is niet echt geweldig - maar volgens de documentatie die ik kon vinden ondersteund dit geheel maar tot phenom II x4. Waarom X6 het dan niet zou doen is mij een raadsel. Iemand enig idee?
Waarschijnlijk kan de chipset de 6 cores gewoon niet aan. Niet heel erg bijzonder, het moederbord is nu al bijna een jaar uit de handel en werd geïntroduceerd in 2006.... Je kan natuurlijk ook een X6 en een AM3 plank van 60 euro kopen met DDR2 slots, daar kan je wel een X6 mee draaien.

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Je hebt een firmware update van BIOS nodig om dit te laten werken. Het ligt aan de luiheid/activiteit van asus of deze er is.
Technisch moet het kunnen want met gelijk chipset zijn er van andere fabrikanten wel oude mobo's die het kunnen.

• Lars070
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-04-2015
Hoi,
Ik heb zelf een Athlon X4 620 draaien op dit bord met bios versie 5001 (beta), draait als een zonnetje, users op het Asus forum
http://vip.asus.com/forum...size=20&page=1&count=2149

hebben wel aangegeven dat het niet waard is om te proberen een X6 te plaatsen daar de chipset niet gemaakt is voor AM3 CPU's met een 'work-around' bios (versie 5001) kan je wel bepaalde AM3 processoren werkend krijgen, of ze ten volste benut worden is een 2e vraag, maar goed bij mij werkt het naar behoren (gaming/huis,tuin en keuken werk :) ), je kan beter voor de Phenom II X4 945 gaan daar die wel ondersteund wordt in bios versie 5001.

Ik heb altijd wel veel gehad aan het forum van Asus voor dit moederbord, suc6 met je keuze voor de upgrade.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee