Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Datum verwerken in XML / JavaScript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XML bestand waarin verschillende gebeurtenissen (verspreid over het jaar) staan beschreven.

Ieder gebeurtenis heeft naast een titel ook een datum-element in het volgende formaat: 2010-10-19 (19 oktober 2010).

Nu wil ik graag alleen de gebeurtenissen van deze week weergeven (met JavaScript), daarbij moet ik dus gebruik maken van het datum-element per gebeurtenis.

Kan iemand me op weg helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Is er wellicht een functie die een datum in bovengenoemd formaat (Y-m-d) rechtstreeks om kan zetten naar weeknummer?

Ik ben momenteel een beetje aan het klieren met deze tutorial. Hopelijk heeft iemand nog een aanvulling.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Die tutorial gaat over PHP en MYSQL, volgens mij niet waar jij mee bezig bent.

Je wilt een goede tutorial hebben over Javascript's date functies, zoals deze.
In principe werkt dit gewoon:

JavaScript:
1
var datum = new Date('2010-10-19');

Nu moet je nog opzoeken hoe je het omzet naar week-nummer.

Freelance Unity3D developer

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Je hebt het over Javascript, is het dan niet handiger om gewoon je XML om te zetten naar kant-en-klare HTML met XSL en het dan naar de client te sturen?

Verwijderd

Schijnbaar heeft JavaScript niets ingebouwd wat betreft weeknummers (ook niet in de nieuwste standaard uit 2009), maar er zijn wel verschillende pogingen gedaan om het prototype van Date aan te passen zodat je wel getWeek() kunt aanroepen op datumobjecten. Voor zover ik kan zien is deze implementatie wel aardig, je moet het alleen wel even doorlezen ;)