Hoe hardware vast te zetten (Kensington)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Van alle secties leek dit mij de beste, hoewel het natuurlijk ook niet geheel past.

In ieder geval:

Graag zou ik wat informatie krijgen over hoe ik het beste mijn apparatuur kan beveiligen. Het gaat om tv, pc, monitor, NAS, etc. Ik wil e.e.a. graag aan elkaar hangen en vastmaken aan het bureau of de verwarming.

Nu zag ik dat *Kensington diverse oplossingen heeft. Dit (nieuws: Kensington introduceert ClickSafe-systeem voor laptopbeveiliging) leek me wel aardig, maar is dat ook het beste/handigste? Ik het krantje van de Viking kwam ik ook e.e.a. tegen aan beveiligingsmateriaal, maar dat was met zo'n cijferslotje. Ik lees verdeelde reacties.

Het liefst zoek ik iets om meerdere apparaten op aan te sluiten (dus op één kabel), en ook praktisch in gebruik. Een enorme add-on ofzo is ook niet handig. Ik heb weinig ervaring op dit gebied, dus gaarne uwer advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:03

lier

MikroTik nerd

Realiseer je wel dat zo'n ketting met een beetje kniptang door te knippen is...
Met welk doel wil je dingen vast zetten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
Het doel is iets meer veiligheid te creëren, in de hoop dat de gemiddelde thuis-inbreker niet verwacht dat de boel vasthangt. Ik denk dat de meeste mensen thuis hun apparatuur slechts vast hebben staan met kabels, en een inbreker daarop rekent. Als de zaak aan elkaar hangt, duurt het langer, c.q. werp je een drempel op.

Voor zover ik weet zoekt een inbreker graag de gemakkelijkste weg, en dan is het bij de buren sneller gepiept dan bij mij.

Of dit voor de verzekering toegevoegde waarde heeft weet ik niet.

Bedankt voor je reactie lier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:28
Passeridae schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:02:
Het doel is iets meer veiligheid te creëren, in de hoop dat de gemiddelde thuis-inbreker niet verwacht dat de boel vasthangt. Ik denk dat de meeste mensen thuis hun apparatuur slechts vast hebben staan met kabels, en een inbreker daarop rekent. Als de zaak aan elkaar hangt, duurt het langer, c.q. werp je een drempel op.

Voor zover ik weet zoekt een inbreker graag de gemakkelijkste weg, en dan is het bij de buren sneller gepiept dan bij mij.

Of dit voor de verzekering toegevoegde waarde heeft weet ik niet.

Bedankt voor je reactie lier.
Als een 'ervaringsdeskundige'... heb helaas al een paar gevallen auto-inbraak en bedrijfs-inbraken meegemaakt (ff afkloppen, thuis gelukkig nog nooit)... raad ik je dit met klem af! Wat ik nu ga zeggen zal iedere echte expert moeten onderkennen; Het vastzetten van apparatuur houdt een inbreker niet tegen en dat is vrij simpel te verklaren. Als de inbreker eenmaal binnen is zal deze absoluut niet (willen) vertrekken zonder buit, buiten dat een beetje ervaren inbreker altijd wel wat tools in de broekzak heeft zitten, zal het ontbreken van die tools de inbreker niet tegenhouden de apparatuur proberen te stelen die je hebt vastgelegd. Het kan die inbreker namelijk weinig schelen of sommige van jouw spulletjes kapot gaan... lukt het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Zo heb ik al diverse dashboards compleet uit elkaar zien liggen vanwege zogenaamde 'inbraakveiligingen' van autoradio's. Die radio's worden dan bijvoorbeeld dmv een dikke bout/schroef vastgehouden in het dashboard, deze bout/schroef is alleen via de achterkant van de radio bereikbaar als je het halve dashboard demonteert. Een inbreker die de ruit van je auto heeft ingeslagen weet dit niet van te voren, maar de inbreker zal altijd een poging doen deze radio te verwijderen... wat resulteert in niet alleen een gestolen/gesloopte radio, maar dus ook een vernield dashboard. Dus geen €200,- schade voor een nieuwe radio maar een kleine €1500,- met een nieuw dashboard erbij. Hetzelfde met thuis of een bedrijf, als jij de apparatuur vastlegd aan tafels, verwarming of wat dan ook, dan is de kans op allerlei extra schade alleen nog maar groter. De inbreker zal ook dit moeilijk kunnen zien van buitenaf en als het binnenkomen niet al te lastig is dan gaat ie toch wel. Dan is je apparatuur misschien niet gestolen, maar wel volledig vernield inclusief de meubels waaraan je het hebt vastgelegd, of het verdwijnt compleet met meubel. Zelfs stekkers worden meestal niet losgehaald, worden zo 'uit de muur' gerukt, altijd wel een paar kapot getrokken video- of stroomkabels na een inbraak gehad. Kortom, het maakt de ellende alleen maar erger en schrijnender.

De beste methode is om het binnenkomen zo moeilijk mogelijk te maken, dat doet een inbreker afschrikken, eenmaal binnen maakt het weinig meer uit... schade ga je krijgen en dat moet je tot een minimum willen beperken... of je moet uiteraard een dikke kluis oid hebben, dat helpt nog wel :) Het vastleggen van apparatuur beschermt je eigenlijk alleen maar tegen de 'gelegenheids-dief', ofwel de toevallige voorbijganger die simpelweg pakken en wegwezen doet...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 19-10-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
van die rolluikens die worden vastgezet door het raam, als het raam wordt gebroken, valt het rolluiken naar beneden (moet je zelf wel maken want het bestaat niet :D)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
CDA441 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34:
van die rolluikens die worden vastgezet door het raam, als het raam wordt gebroken, valt het rolluiken naar beneden (moet je zelf wel maken want het bestaat niet :D)
Gewoon een stelletje goedkope rolluiken beschermen al heel erg goed, het maakt sowieso veel lawaai om die dingen los te kunnen maken, de goedkopere vaak nog meer dan de duurdere vanwege het hogere blik gehalte. Maar helaas wil lang niet iedereen dat omdat het geen gezicht is als die dingen aan de gevel hangen en om deze in te bouwen is wel weer heel erg kostbaar. Die dingen zouden ze gewoon standaard moeten inbouwen in de gevel van nieuwbouw woningen... dat zouden verzekeringen zelfs moeten stimuleren imao en misschien wel moeten subsidiëren bij projectontwikkelaars of eigenaren van bestaande woningen.

Edit: Oww ja, en natuurlijk de extra felle buitenlamp met bewegingssensor is uiteraard een vrij goedkoop maar effectief middel. Paar tijdschakelaars waardoor binnenhuis lampen aan en uit gaan op verschillende tijden... Zolang het maar middelen zijn om ze buiten te houden... eenmaal binnen is 'binnen'.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 20-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 17:39

aap

Met hierboven.

Als je wilt dat de inbreker bij je buren gaat stelen ipv bij jou, dan moet je zorgen dat je huis van de buitenkant al onaantrekkelijker is. Dus goede sloten, beveiliging op ramen, etc.

Als hij eenmaal binnen is, heeft hij de tijd en gaat hij niet met lege handen naar huis, Dan helpt die Kensington-zut echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
Goh, dit alles verrast me toch wel een beetje.
Het gaat om een woonhuis, en daar staat ook een raam open voor frisse lucht, en 's nacht slaapt iedereen zonder bewaking.

Jullie denken niet dat als de apparatuur vastzit aan zware meubels, zoals een verwarming of stevig bureau, dit men niet belemmert? Als je zoiets los gaat rukken uit de apparatuur (wat niet altijd mogelijk is, daar hij bij de pc's in het metaal v/d kast zit), dat niet enorm veel herrie maakt dat de aandacht trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Passeridae schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:20:
Goh, dit alles verrast me toch wel een beetje.
Het gaat om een woonhuis, en daar staat ook een raam open voor frisse lucht, en 's nacht slaapt iedereen zonder bewaking.

Jullie denken niet dat als de apparatuur vastzit aan zware meubels, zoals een verwarming of stevig bureau, dit men niet belemmert? Als je zoiets los gaat rukken uit de apparatuur (wat niet altijd mogelijk is, daar hij bij de pc's in het metaal v/d kast zit), dat niet enorm veel herrie maakt dat de aandacht trekt?
Uiteraard als je boven ligt te slapen dan zou je van die herrie wakker kunnen worden, maar de meeste inbrekers gaan echt niet bij jou naar binnen wetende dat je thuis bent... doen ze misschien alleen bij oudere mensen of met de gedachte dat je niet thuis zou zijn... Wat ik al zei: eenmaal binnen is binnen en dan gaat er sowieso wat mee, goedschiks of kwaadschiks... daar kan je 100% op rekenen.

Buiten de deur houden is serieus wat je wilt, maar als jij gaat slapen en dan op de benedenverdieping een raam open laat staan, ofwel de toegang verschaft... tja dat zal je verzekering ook niet zo prettig vinden. Sowieso heb ik nog nooit van een 'stille' inbreker gehoord, binnenkomen is meestal al herrie (al is het meestal maar een paar seconden) eenmaal binnen valt die herrie absoluut niet meer op als er niemand thuis is, een inbreker zou bij wijze van spreken dan uren in je huis door kunnen brengen... inbrekers worden dan meestal ook betrapt bij het binnengaan of vertrekken, niet terwijl ze binnen bezig zijn ;)
Pagina: 1