• tboheeren
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-07 13:48
Dag Allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een mooie (goedkope) oplossing om thuis media te streamen & te sharen op tv.
Vroeger connecteerde ik de laptop op tv via s-video en kon ik kijken wat ik wou.
Dat was ik na een tijdje beu en toen hebben we een dvdspeler aangeschaft met xvid mogelijkheden. Uiteraard ben je dan continu dvds aan het branden dus dat is ook niet meer handig anno 2010. De volgende dvdspeler (pioneer) had xvid EN een usb poort dus ik kan momenteel gewoon op usb kopiëren.
Jammer genoeg download ik meer en meer mkv bestanden en hup, de speler is weeral verouderd.
Nu ben ik op zoek naar een oplossing die langer meegaat en gebruiksvriendelijker is.
Wat staat er momenteel thuis in netwerk?
- Telenet (vlaanderen) verbinding
- Hoofdrouter met 1 UTP naar de woonkamer & 1 UTP naar 1ste verdieping
- Woonkamer UTP kabel is verbonden met wireless router
- 1ste verdieping UTP kabel is rechtstreeks verbonden met pc
- In de woonkamer staat 1 desktop (via kabel verbonden met wireless router)
- In de woonkamer staat 1 laptop (wireless verbonden met wireless router)
- Divers: HTC desire wireless verbonden in netwerk
- TV: Philips 37PFL lcd tv (heeft usb2 poort maar kan geen divx/xvid/mkv spelen) met telenet Digicorder en Pioneer dv-320

Ik ben van plan een d-link nas DNS-323 aan te schaffen om als mediacenter te gaan gebruiken. Deze media zou dan overal maar vooral op tv afgespeeld moeten worden. Het is miss mogelijk viavia een oude nintendo wii op de kop te tikken, misschien dat dit een oplossing biedt.

Jammer genoeg kom ik steeds tot de conclusie dat enkel de duurdere optie (media pc aan de tv) het doel zal bereiken.

Hoofddoel: op het werk een nzb droppen in de nas die automatisch download (en unrart). Thuiskomen, tv opzetten en film opzetten die op de nas staat zonder de film nog eens te kopieren naar een andere plaats.
Nog meer naar de toekomst (maar heb ik nog niet veel over gezocht): met htc desire (of andere smartphone) tv en eventueel nas controleren.

Hopelijk kan iemand me wat pointers geven.

Dank bij voorbaat.

Thibaut

Inventaris

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een mediaspeler of HTPC?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• tboheeren
Een mediaspeler gaat op termijn weet niet kunnen volgen denk ik. Stel dat er een nieuw bestandsformaat uitkomt dan kan je de mediaspeler weer wegsmijten, niet?

Inventaris

• lutjes
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-09 16:17
waarschijnlijk niet want meestal wor door middel van updates van de firmware zoiets wel weer toegevoegd

• tboheeren
En na 2 jaar zal de fabrikant willen dat je niet meer update maar gewoon het nieuwe product van hun koopt...En dan stopt de support en ook de firmware...

[Voor 17% gewijzigd door tboheeren op 19-10-2010 14:35]

Inventaris

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
We leven nu eenmaal niet meer in een tijd dat een innovatie je voor de komende 30 jaar zekerheid biedt. De enige optie die je dan nog hebt is een HTPC, maar stel je voor dat de componenten na 2 jaar verouderd zijn, wat doe je dan?

• Tukk
  • Laatst online: 24-09 12:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tboheeren schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:35:
En na 2 jaar zal de fabrikant willen dat je niet meer update maar gewoon het nieuwe product van hun koopt...En dan stopt de support en ook de firmware...
2 tot 3 jaar is IMHO toch wel de levensduur van dit soort dingen.

Als jij een htpc zelf had gebouwd 4 jaar geleden was je nu ook zelf bezig met een nieuwe bouwen.

* Tukk heeft daarom een xtreamer icm een synology nas.
100 euro voor de xtreamer, niet 100% perfect maar voldoet goed.
Nog meer naar de toekomst (maar heb ik nog niet veel over gezocht): met htc desire (of andere smartphone) tv en eventueel nas controlere
Kan met iPhone op xtreamer (niet geprobeerd) en met de webinterface van Synology.

[Voor 29% gewijzigd door Tukk op 19-10-2010 14:49]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Nozzie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-09 16:08
Ik heb voor een paar tientjes een oude xbox incl. remote gekocht en daar XBMC op gezet. Werkt perfect. Werkt niet zo soepel met full-hd films maar als je hetzelfde zou doen met een Xbox360 dan denk ik dat die ook wel full-hd af kan spelen.

• XeNeRgY
  • Niet online
RemonLP schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:45:
Ik heb voor een paar tientjes een oude xbox incl. remote gekocht en daar XBMC op gezet. Werkt perfect. Werkt niet zo soepel met full-hd films maar als je hetzelfde zou doen met een Xbox360 dan denk ik dat die ook wel full-hd af kan spelen.
Behalve dan dat je geen XMBC op de 360 kunt zetten.....streamen vanaf een PC kan wel.

• tboheeren
Met de wii zou het moeten lukken. Behalve dat er dan geen HD mogelijkheid is.
Weet iemand of die DNS-323 misschien op een manier rechtstreeks op tv kan aangesloten worden en als speler kan dienen?

Inventaris

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

tboheeren schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:31:
Een mediaspeler gaat op termijn weet niet kunnen volgen denk ik. Stel dat er een nieuw bestandsformaat uitkomt dan kan je de mediaspeler weer wegsmijten, niet?
Wat voor nieuw bestandsformaat? Een goede mediaspeler ondersteunt alle codecs en een nieuwe codec komt echt niet zo snel op de markt. Het alternatief is een HTPC, die kan je met codecs blijven updaten.
Sowieso koop je in deze wereld geen spul die meer dan 3 jaar mee gaat zonder dat je moet updaten. Dat kan wel voorkomen maar is eerder uitzondering dan regel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• XeNeRgY
  • Niet online
tboheeren schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:55:
Met de wii zou het moeten lukken. Behalve dat er dan geen HD mogelijkheid is.
Weet iemand of die DNS-323 misschien op een manier rechtstreeks op tv kan aangesloten worden en als speler kan dienen?
Ik vind het raar dat je klaagt over het niet future-proof zijn van diverse opties, maar wel een wii als optie ziet, waarvan ik sterk betwijfel of deze vlekkeloos alle media sfspeelt. Daarnaast is deze niet in staat HD af te spelen, dus eigenlijk loop je al een paar jaar achter als je een wii gaat gebruiken. Bovendien is een goedkope HD mediaplayer niet duurder dan een tweedehands wii.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee