[debian] EXIM DNS lookup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80745

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik gebruik een debian machine met exim en apache2 + php.
Als ik op het domein www.test.nl een mail verstuur naar test@test.nl en de mail server voor dit domein staat extern wordt het bericht niet ontvangen. Naar alle overige mail adressen die niet het domein @test.nl hebben wordt deze mail wel verstuurd.

Heeft dit te maken met reverse dns lookup?

Zoja hoe kan ik dit aanpassen in exim4, ziet er namelijk uit dat deze gesplitte config files heeft. Normaal gesproken zou het toch "host_lookup = 0.0.0.0/0" moeten zijn?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Nee dit heeft niks met rDNS te maken ,maar meer met het feit dat je exim denkt dat het domein test.com lokaal is , en dus ook lokaal probeerd af te leveren ;)

success met googlen erover ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie, ik probeer het echt al een tijdje te googlen :) denk alleen dat ik de verkeerde termin invoer, Zou je me misschien dan wel kunnen vertellen waarop ik kan googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

gebruik je Directadmin? (vanwege exim?) die heeft namelijk een mooi vinkje ervoor in het panel staan om dit tegen te gaan ;)

En anders ff kijken in
/etc/virtual/domains

en hier het domein uit weghalen.

[ Voor 25% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-10-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel ;)

Op mijn vorige server had ik inderdaad directadmin, en daar herkende ik het probleem van en weet van dat vinkje. "Helaas" heb ik nu geen directadmin, en gebruik alleen exim4, ik had ook ind al gevonden over etc/virtual. maar die directory bestaat dus niet bij mij :( kan ik deze dan gewoon aanmaken en herkent exim dit?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom zou je etc/virtual (?) aanmaken? Wat heb je ingesteld aan exim? Heb je al gewoon eens reconfigure gedaan? Heb je al eens op test.nl (weet je zeker dat die van jou is?) gezocht in alle configuratiebestanden? Wat staat er in de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Betere vraag is eigenlijk(voor mij dan), waarom de keuze voor exim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 15:56

deadinspace

The what goes where now?

CrankyGamerOG schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:17:
Betere vraag is eigenlijk(voor mij dan), waarom de keuze voor exim?
Omdat Exim de default MTA van Debian is vermoed ik.

Magoed, het probleem is natuurlijk dat die machine wel test.nl is, maar geen eindbestemming is voor test.nl. Dat zul je altijd wel in moeten stellen, welke MTA je ook gebruikt.
Pagina: 1