Toon posts:

650@800 en k7m piept

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet met mijn k7oc mn 650 op 800 met een voltage van 1,8v en een divider van een 1/2. Ik start de pc op en de K7M begint als een gek te piepen, dus heb ik de pc speaker er maar uitgetrokken... Misschien komt dit omdat op het mobo het voltage maar op cpu default staat en niet op 1,8??
Iemand suggesties??? bios versie>1008

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Helaas geen oplossing/verklaring van mijn kant, maar ik heb hetzelfde probleem :( Gisteravond heb ik een Freespeed op mijn Athlon gemonteerd en ik heb tot nu toe ook alleen maar gepiep gehoord...

Iemand een idee?

Grtz,
Muyz

• Muyz
Helaas geen oplossing/verklaring van mijn kant, maar ik heb hetzelfde probleem :( Gisteravond heb ik een Freespeed op mijn Athlon gemonteerd en ik heb tot nu toe ook alleen maar gepiep gehoord...

Iemand een idee?

Grtz,
Muyz

• Muyz
Sorry voor de dubbele post :(

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Wacht even! Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu gaande is. Bedoel je dat er een piep uitkomt, maar dat de computer verder helemaal naar behoren werkt?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Muyz
Ja, dat is in ieder geval wel wat ik bedoel. Ik heb het nog te kort getest om te zeggen dat alles stabiel werkt, maar tijdens het piepen boot W2K vrolijk door....

Grtz, Muyz

• budi
  • Laatst online: 21:52
Sorry dat ik zo lastig ben :), maarreuhhh is die piep net zo hard als de normale piepsterkte van de PC-Speaker?

Heb je al eens gekeken of je een 'gewone' pieptoon onder DOS door het piepen heen hoort? (dus op de prompt gewoon een knop ingedrukt houden totdat de stuk of honderd tekens vol zijn)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Muyz
Heb ik niet geprobeerd, maar als het antwoord ja/nee is, wat zou dat dan betekenen? :)

Grtz, Muyz

Verwijderd

Ik heb het ook gehad dat mijn K7M begon te piepen toen ik het voltage verhoogde, gewoon de speaker eruit getrokken

• Muyz
Maxx: dat verhelpt de symptomen, ja, maar weet je ook wat de oorzaak is? Loopt je proc stabiel? Wat is de originele snelheid, de overgeklokte en wat voor GFD heb je? Hoe heb je je corevoltage ingesteld?

Wat ik ook merk, is dat het piepen alleen optreedt als ik W2K boot, niet bij W98SE.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Zeg het maar als ik teveel vragen stel hoor ;)

Grnx, Muyz

• Muyz
Maxx: dat verhelpt de symptomen, ja, maar weet je ook wat de oorzaak is? Loopt je proc stabiel? Wat is de originele snelheid, de overgeklokte en wat voor GFD heb je? Hoe heb je je corevoltage ingesteld?

Wat ik ook merk, is dat het piepen alleen optreedt als ik W2K boot, niet bij W98SE.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Zeg het maar als ik teveel vragen stel hoor ;)

Grnx, Muyz

• Muyz
Het is toch niet te geloven? Weer dubbelgeklikt... :(

Verwijderd

Bij mij kreeg ik ook continu zo'n irritant biepje, hoefde ik niet eens Windows voor op te starten... was volgens mij een bugje in de BIOS waardoor de hardware-monitor onterecht lawaai bleef maken.
Een nieuwe bios loste het probleem bij mij op (beta km129, maar de km130 is ook al uit en die gaf bij mij ook geen problemen).
zie http://www.slota.com

Ik hoop dat dit jullie probleem oplost.

• Muyz
Zal het eens proberen met een ander BIOS. Voorlopig heb ik de speakerconnector loshangen en loopt mijn 500@650 nu als een zonnetje :)

Grtz, Muyz

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Misschien komt dit omdat op het mobo het voltage maar op cpu default staat en niet op 1,8??

Als je met GFD het voltage verhoogd moet je het in de bios op ignore zetten anders geeft ie daar alarm voor. zo werkte het normaal bij mij.

Nu blijft hij bij mij piepen ook al zet ik alles op ignore.
Er zijn dan 3 mogelijkheden :
1 je trekt de stekker eraf
2 je knipt de draden door
3 je hangt de luidspreker even in de koffie

ik heb de stekker eraf gedaan

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik heb geen gfd(aan Bunny gegeven(heb je er nog iets aan gehad?)).
Athlon loopt stabiel en stekker is eruit.
De oorzaak is dat i waarschuwdt als het voltage te hoog staat, kan met een andere bios wel gefikst worden(heb 127, dacht ik).
Heeft iemand de nieuwste bios(108 dacht ik), mail hem dan maar(A.U.B.)

• Muyz
Ik heb 1008 en toch piept-ie, dus het is hooguit gefixt in een bios dat nog nieuwer is (en dat is 127 niet, 1008 = 127 nl). Het eerste dat ik geprobeerd heb, is alle HW monitoring op ignore zetten in m'n bios, maar dit lost nix op. Mijn oplossing blijft dus voorlopig een loshangende speakerconnector...

Bij de weg: nu al 500@700 :)

Grtnx,
Muyz

Verwijderd

Muyz:
Ja, je moet een nog nieuwere BIOS hebben; er is nog geen officieele, dus moet je de beta-129 of 130 hebben. Voor ww-adres zie mijn posting hierboven.

Er zal binnenkort wel weer een officiele uitkomen met de fix, maar die beta's draaien prima bij mij dus...

Maxx:
Ja, ik soldeer nu de cache-divider van een Athlon even naar 2/5, met die GFD (thanks!) test ik even hoever het athlonnetje kan, en dan soldeer ik ook het voltage en de multiplier: hoef ik niet meer te gokken wat ie haalt! En daarna is de GFD weer vrij voor de volgende soldeer-actie, dit werkt erg handig.
Zal trouwens binnenkort wel afgelopen zijn met dat leuke soldeer-werk, zodra er socket-A Athlons komen, snif snif...
Maar tot die tijd kan ik vast nog wel een boel mensen blij maken met 150 tot 200 MHz gratis Athlon! :)

Verwijderd

Ik verwacht dat AMD ook een ander systeem op de thunderbird gaan toepassen. De bedrijven die overclockte Athlons verkopen(bv.ninjamicro en corum), hebben dat wel bewerkstelligt. Als mijn profetie uitkomt, dan stel ik voor dat wij tweakers een algehele boycot over deze bedrijven uitroepen(ons tweakers, daar moeten deze bedrijven het van hebben).
Nu maar hopen dat AMD het gewoon verbied om als bedrijf oc'de thunderbirds te verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies..! Maar ik ga mn speaker echt niet in de koffie hangen. ik ga mn bios maar weer eens een keertje flashen naar beta 130 denk. Maar ik heb mn eigen pc in elkaar gezet net zoals iedereen hier denk dus weet ook iedereen zn speakerkabeltje te vinden...

• Muyz
Inmiddels kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het piepen ophoudt met het km130 bios.

Thanx voor de hint!!

Grtz,
Muyz

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel vertellen dat het flashen naar 130 niet het piepen heeft tegengewerkt maar wel dat de 800 gerealiseerd wordt met 1,75v !!!
Alleen toen legde ik mn vinger op de heatsink...AAAH HEEt

• Muyz
Je hebt toch wel in je bios bij hardware monitoring zo'n beetje alles op ignore gezet, hoop ik?

En zo'n vinger is leuk, maar je kunt toch beter ff een tempsensor gebruiken ;)

Grtz,
Muyz

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn K7M piept ook (zowel met Athlon 650 als 700).

Asus :r.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Dat piepen zit 'm in de hardware monitorring in je bios.
ff default instellingen laden, dan optimal instellingen laden, en de harware monitorring ff nalopen, of alles wel goed staat. (alles op ignore, dan saven en rebooten) ben je ook van je piepjes af meestal.

* LoneWolf loves fresh fried Athlons 650@900 !
:+

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

HAHAAHAHAHIk moet iederekeer om Femme lachen als ie met z'n Asus / AMD opmerkingen komt (don't get me wrong femme)... Humor! ;)

Thanks voor de (weer extra) tips GDEW!

Verwijderd

Effe uitonderperp
Waar goede (!) GFD voor redeijke prijs?

• metoo
Er zijn trouwens ook heatsinks met 2 blowers op 1 stekkertje als je die inplugt op de cpufan connector van je (asus) mobo gaat ie ook piepen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

gdew: ja, daar had ie bij mij dus ook last van: door die twee fans krijgt de fan-speed monitor af en toe leipe waarden binnen (don't ask me why), en de hardware-monitor gaat dan alarm geven (ook al heb je gekozen dat je dat niet wilt).

Hetzelfde geldt voor een hogere core-spanning; daar gaat ie ook nog wel eens moeilijk over doen.

Maar bij mij dus allemaal opgelost met de beta 129 en 130.

[off-topic]:
Voor het eerst zie ik m'n Windhoos 98 geheel terecht naar de zomertijd springen! Cool! Ik kan me de tijden nog herinneren dat ie een maand te vroeg overging, en vervolgens de hele maand elke dag bleef mekkeren...
Zou het dan toch nog eens wat worden met dat windows?
Of gaat het nu in win2000 weer mis?
[/off-topic]

• The Wizard
  • Laatst online: 07-09 21:39

The Wizard

Moderator Mobile
[off topic]
Windows 2000 heeft het zelfs real-time gedaan! Een complimentje voor Billie.
[/off topic]

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

TheWizard

Ja hoor das moeilijk....

IF DAY=25
AND MONTH=3
AND TIME=0200
THEN SETTIME+1HOUR
OTHERWISE
LEAVE IT AS IT IS

gewoon zelf verzonnen natuurlijk maar z'n stap vooruit is het ook weer niet.
:)

• Muyz
Even voor de duidelijkheid: ik had in 1008 dus ook ALLE HW monitoring uitstaan (ben geen K7M newbie) en toch piepte de handel. Met beta KM130 is dit nu gefixt (al moet je dus wel weer alle HW monitoring uitzetten)

Grtz,
Muyz

• metoo
bij mij piept ie nog maar ik heb verder ook nog geen moeite meer gedaan gewoon de kabel er weer af getrokken. kijk van de week nog wel een keer.
Was even met andere dingen bezig mijn athlon 550@900/910 (opst.8.5X90 dan 8.5X106)met GFD en luchtkoeling (proc 43 graden) wou niet opstarten met 9X90 1/2 cache, heb er nu waterkoeling op (proc 20 graden) wil nu opstarten met 9X90 in windows cache naar 2/5 en dan 9X104 een mooie 936 mhz tot nu toe. yeah

Verwijderd

/* there was crap in here */

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Bij mij gaat die piepen als de CPU Warning temperature boven de 70 graden komt, bij 80 graden switch die de pc uit.
Pagina: 1