• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-09 21:18
Beste mede-tweakers...

ik heb de volgende "uitdaging"

zoals menig tweaker/sysadmin weet, kan je met tsadmin.exe, remote sessies overnemen, so far so good..
echter als je op de console bent aangemeld, dan kan je geen rdp sessies overnemen (beperking van microsoft's tsadmin....)

anyway, nu heb ik op deze laptop xp mode geinstalleerd, en in deze xp mode, heb ik de remove server pakket geinstalleerd voor server 2003.

Tsadmin start mooi op in deze xp mode (ook de intergratie werkt mooi e.d.), en doordat xp mode via een rdp mode werkt, kan ik zelfs mensen overnemen (ook hier weer so far so good)

Probeer ik echter een sessie vervolgens over te nemen...

krijg ik de volgende melding...

code:
1
2
Session (ID 7) remote control failed
(Fout 7025 - Er is een poging gedaan een verbinding te maken met een sessie waarvan de videomodus niet wordt ondersteund door de huidige client.)

nu gebruik microsoft een moddied S3 trio 32/64 driver, heb al gekeken of ik hier een andere driver voor kon installeren, maar deze heb ik niet kunnen vinden...

iemand nog suggesties?

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-09 21:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De sessie die je wilt overnemen heeft een hogere resolutie dan de PC waarop je dat wilt doen?

This footer is intentionally left blank

• Dutch2007
ajhaverkamp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:06:
De sessie die je wilt overnemen heeft een hogere resolutie dan de PC waarop je dat wilt doen?
yup, maar als k via deze pc/laptop, eerst op die terminal server inlog, en als de screen resolutie dan groter is dan de mijne, dan werkt dat gewoon, heck deze laptop heeft een 1366x768 screen reso, de medewerkers met een thinclient een 1440x900 resolutie, dus dan zou ik geen remote control kunnen doen (althands dat lees ik tussen de regels door...)

gene wat ik nml zie in de xp gebeuren, normaal zie dan dan iets als "generic monitor on s3 trio" nu staat er gewoon "generic monitor on " (en dan een leeg gedeelte, normaal had je dat alleen maar in xp als je de driver van je videokaart nog niet geinstalleerd had)

suggesties?

• Dutch2007
*bump* iemand nog suggesties? het "moet" via een rdp omdat microsoft het nogsteeds in de tsdadmin voor server2008/2008 R2, niet voor elkaar krijgt om een rdp sessie op een Terminal Server over te kunnen/mogen nemen...

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan resolutie, kleurdiepte, etcetera allemaal zijn. Zie hier een artikeltje van Citrix:
Cause
The shadower’s session was configured at a lower video or color depth than the shadowee’s.
Je moet op 2008/2008R2 de tsadmin/taskmgr als Administrator runnen, wil je sessies kunnen shadowen. Overigens is het dan gewoon een error 5 Access Denied :)

[Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 21-10-2010 18:34]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dutch2007
het is "XP" (dankzij xp mode ;-)), je hebt dan ook niet te maken met UAC of wat dan ook, user die op domain aanmeld op de XP mode "pc" is domain administrator & local admin (qua rechten moet het dus wel goed zijn, anders had je wel die error 5 gekregen, die krijgen idd normale users, dat probleem heb ik hier ook ooit gepost, toen ik wilde fixen dat onze ict stagair geen admin heeft maar wel mensen can shadowen/remote controllen)

--

goed.. heb net een rdp @640x480 opgestart op een terminal server, xp mode opgestart, deze full screen (dus waaaaay groter dan die 640x480), vervolgens remote control, ik zie even die flikkering, (van de remote control), en vervolgens krijg ik ook dan die melding.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee