Welke kast heeft min 6 powerkabels?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35
Mijn oude at kast heeft momenteel 3 powerkabels (voor ide apparaten)
Aangezien ik 3 hdd en 3 cd-romspelers in mijn nieuwe systeem wil gaan zetten, ben ik dus op zoek naar een kast die min 6 powerkabels heeft.

Bij alle kasten staat hoeveel watt ze zijn, maar niet over hoeveel powerkabels ze schikken.

Moet ik daarom kijken naar een 300w kast, of zit in elke 250W kast al 6 powerkabels

wie geeft advies

Verwijderd

Doe ff normaal! Een DVD-speler en een CD-WR is genoeg, en koop gewoon een grote HDD in plaats van patsen met drie drives.

Bovendien, als het geen SCSI is, hoe wil je dan 6 drives aansturen?:(

• Gabriel_Knight
3HDD is een stuk sneller dan 1 grote.
En de vraag was niet hoe ik van 3hdd 1 maak.

Ik was o.a. van plan om een extra IDE kaart te kopen (ata100) dus dat probleem is opgelost.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
hebbe we toch van die prachtige split kabeltjes voor

Verwijderd

Dit gaat dus niet over de aantal powerkabeltjes, maar over 6 drives op IDE aansluiten-nonsens toestand enzo.:)

Denk het niet duzzzz!

Ooit van een IRQ gehoord?
Bovendien zijn 3 5400rpm vaste schiefjes echt niet sneller dan een grote 7200 rpm IBM Deskstar. Dus koop gewoon de oerdelijke loodzware A-Open 250W PSU met 6 molex en 2 minimolex-aansluitingen, een IBM 40 of 60 Gb harde schijf en wordt heel gelukkig ofzo.

Die ATA100-PCI-kaartjes zijn namelijk als vervanging bedoeld meestal, en niet als add-on.:+

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

:?

Bij elke computerboer zijn Y splitters te koop, dwz 1 x voeding erin en 2 x voeding eruit voor de HD's of CD rom.

:7

? weet jij wat.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik kan per PC 8 IDE devices in proppen en enne nog eens extra 7 scsi devices en in die ene heb ik 8x molex en 1x mini molex is een enermax 430W voeding

Het is dus mogelijk om 6 HD en 1DVD en 1 brander er in te zetten in bijde maar je moet dan wel een grote kast hebbe wat ze bijde helaas niet zijn

en je kan niet zomaar wat gaan Ysplitten de voeding moet het uiteraard ook aankunnen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Gabriel_Knight
ooit gehoord van videobewerking? |:(
Om een beetje te kunnen videobewerken zonder dat je swapfile vervelent gaat doen, wordt aangeraden om 2hdd te gebruiken. Mijn oude hdd 10Gb wil ik dan mooi als extra hdd/backup gaan gebruiken.

• SG

SG

Nu je het zegt heb er ook een DV firewirekaart in voor video bewerking

Alleen een te kleine kast

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Gabriel_Knight
dank voor de vele reacties, maar de vraag is nog niet echt beantwoord.

Even voor de duidelijkheid,

Ik wil dus een "hoop" apparaten aansluiten, wat voor voeding heb ik daarvoor nodig.

Uiteraard kan ik dan misschien eventueel gebruik maken van splitters, maar in mijn oude pc blijft mijn voeding zwijgen als ik een splitter gebruik. (200w met 3 ide apparaten)

Moet ik een 300w voeding(kast) met splitters kopen, of is minder al voldoende om te splitten.

Mijn oude voeding van 200w kan geen splitters aan, en maar 3ide apparaten, anders blijft ie zwijgen, dus 250w voor 3 ide apparaten erbij lijkt me niet overboden, of wel?

Gabriel

Verwijderd

Neem die oude 200 Watt voeding, en zet die in je nieuwe kastje met 300 Watt voeding. Dan heb je 500 Watt, dat moet toch voldoende zijn.

• Gabriel_Knight
2 voedingen:?:?:?
jaja dat wordt een beetje krap, en is natuurlijk niet de ideale oplossing.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

200 W en dan geen 3 IDE apparaten kunnen aansturen :?

Brakke voeding IMHO.
Op een 200W voeding draaien bij mij wel 4 IDE apparaten, met TV kaart, AGP-vga, Netwerkkaart en soundkaart.
Zitten er zoveel stroomslurpende kaarten in het mobo gestoken?

? weet jij wat.

• Gabriel_Knight
effe een lijstie

quantum 10GB 5400
maxtor 40GB 7200 DMAX 60
Plextor 8432

philips cd-rom (niet aangesloten)
Ati radeon
sblive
dc30+ capturekaart

met deze configuratie is het dus niet mogelijk om die philips cd-romspeler aan te sluiten

brakke voeding?
Hij doet het goed, alleen hij is niet gemaakt voor splittters, dus zodra ik een splitter (stroom) gebruik weigert meneer

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:06

admiral866

The King Personality Disorder

als dat al zo het geval is bij 200W zou ik een voeding van minstens 300W nemen.
Liever iets in de buurt van 400W.
Dan kun je denk ik ook wel splitten.

• SG

SG

alle enermax voedingen hebben 9 voeding aansluitingen dus een grote bigtower en een enermaxvoeding normale moederbordjes kunnen maar 4 Ide appraten aan via de Primaire en sucondare aansluiting van de chipset somige
hebben een extra onbord controler U66/100 met of zonder RAID die weer 4 extra aparaten mogelijk maken dus 8 totaal 4x master en 4x slave.
en als je maar 4 hebt kan je zo'n losse PCI add-on controlertje erbij zetten want voor 6 appraten heb je toch die extra controler nodig.
Je kan er ook SCSI pakken maar SCSI apparaten zijn wat duurder en de controlers ook.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij begrijpen veel mensen niet dat hij gewoon meer stekkertjes van binnen nodig heeft. Kom dan niet met oplossingen hoe hij het anders zou moeten doen, als hij zoveel apparaten in z'n pc wil hangen mag dat toch??
Hier dus mij oplossing zoals ik het in mijn kast heb gedaan, aangezien ik ook redelijk wat hdd/cd/dvd enz. er in heb zitten:
'gewoon' een extra voeding erbij hangen/zetten/leggen. Bij mij heb ik hem op m'n orginele voeding gelegd. Ik weet niet of jij zoveel ruimte in je kast hebt, anders hang je hem er onder. Dit levert meteen minimaal 4 extra connectoren op. Hang daar dan je harde schijven en 1 cd rom aan ofzo en je andere voeding heeft dan veel minder belasting.
Suc6

• Gabriel_Knight
Euh bestaat er niet gewoon een kast die over zoveel stekkertjes beschikt.

Nou ja dat wordt dus een 300w voeding
Wat voor kast zouden jullie aanraden (een stille) want als ik al die kasten zie, zie ik door de bomen het bos niet meer

• Gabriel_Knight
Okay het is laat, maar is er nog iemand die een suggestie heeft wat een goede kast is om te kopen, wel een beetje een stille aub.
en dus voldoende watts/powerstekkers

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op Wednesday 14 March 2001 00:30 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Okay het is laat, maar is er nog iemand die een suggestie heeft wat een goede kast is om te kopen, wel een beetje een stille aub.
en dus voldoende watts/powerstekkers
Is dit wat :? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/130795/1
Is met 6 X 4 polig voor je HD en 2 X 4 polig voor je floppydrive.
Verder naast je ATX connector een ATX12Volt connector, serverboard connector en een fan monitoring connector op de voeding van 340Watt.

• Gabriel_Knight
Kassies zien er wel aardig uit, maar 2x 3,5" intern?

3HDD dus 3x 3,5" zou tch wel handig zijn.

Iemand ervaring met deze, of een andere goede/stille kast

• Invidia
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 11:14
Die kasten waar Treb naar verwijst hebben op z'n minst 3* 3,5" intern. De bigtower heeft zelfs 6* 3,5" intern. Of dat bij de andere twee modellen ook zo is weet ik niet helemaal zeker, maar dus in ieder geval drie.

Ervaring heb ik er nog niet mee, dat komt dit weekend pas.

Verwijderd

Hmmm dit gaat echt nergens over...
Spannings kabeltjes...SJONGEJONGE...
Kweenie hoor maar mijn Bigtower kast heeft er al 5 of 6 zonder spliters dus ik zie het probleem niet.
Heb namelijk 1xScsi cd speler, 1x Brander, 1x DVd speler, 2x HD.
Dat zijn er al vijf en ik heb nooit een splittertje gebruikt, en volgens mij het ik er nu nog eentje vrij.
Volgens mij is dat redelijk standaard bij een Bigtower met een beetje zware voeding.

• Gabriel_Knight
aan richardc
Kunt je dan ook even een merk noemen?
En wat specs van jouw kast zou ik ook op prijs stellen
Pagina: 1