[NAS] Synology DS110j getmail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Beste Tweakers,

Ik heb zins kort een synology DS110j. Werkt helemaal super, mooi apparaat.
Ook de functie van de mail server spreekt mij erg aan, deze is geconfigureerd en werkt prima.

Nu heb ik ook nog een aantal pop3 adressen die ik nog regelmatig gebruik.
Het idee was dan ook om deze pop3 adressen binnen te laten halen via de mail server van de NAS.

Na veel googlen ben ik een aantal dingen tegen gekomen, je kunt onder andere gebruik maken van fetchmail.
Fetchmail kun je helaas maar voor 1 user account configureren, dus ik ben verder gaan zoeken om per account pop3 adressen toe te kunnen voegen.

Nu ben ik uitgekomen op getmail. Hiermee kun je per gebruiker pop3/imap adressen toevoegen, perfect dus.

Nu zit ik alleen met het volgende, de handleidingen die ik heb gevonden zijn voor 80% in het duits.
Een aantal zijn wel vertaalt naar het engels maar zijn niet helemaal compleet.
Ik krijg getmail helaas niet aan de gang, ondanks het volgende van de duitse/engelse handleidingen.

Duitse handleiding
Engelse handleiding

Mijn vraag is; zijn er hier mensen aanwezig die getmail voor de synology werkend hebben gekregen en mij daarmee kunnen helpen?

Met vriendelijke groet

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn085 op 19-10-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:52
En als die mensen er zijn dan ben ik ook zeeeeeeeeer geinteresseerd.

Heb zelf een Synology DS109j en wil deze ook inrichten als mailserver echter nergens, maar dan ook nergens kom ik een stappenplan tegen om dit voor elkaar te krijgen.
Heb mijn licht ook al opgestoken op het Synology forum, maar ook daar ben ik nog niet wijzer geworden.

Verhaal is eigenlijk heel simpel.
In mijn gezin zijn we met z'n drieen en alledrie hebben we meerdere email accounts.
Nu wordt de desktop PC gebruikt voor het binnen halen en opslaan vande mail ( .pst bestanden )

Het liefst zou ik de Synology willen inrichten als mailserver, zodat alle mail daarop wordt binnengehaald en verdeeld over de verschillende "user" accounts.
De drie personen in het huishouden kunnen dan vanaf eender welk apparaat bij hun mail.

In theorie weet ik wel hoe ik een en andere wil inrichten, maar de documentatie hierover is of in technisch engels, of je krijgt maar de helft van het verhaal.....

Zo ben ik er nu pas achter gekomen dat hetgeen ik wil, dus niet kan met fetchmail, omdat die meerdere accounts niet aankan.
Dus moet ik gebruik maken van getmail, maar hoe en wat.....??

Dussss.......wie biedt !! :)

Eric, Signing off !!