Toon posts:

UltraEdit

Pagina: 1
Acties:

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik heb dus dit▼ en ik wil dat er achter de datum(DTSTART) dit "T110000Z" komt te staan. Er komen eerst 8 cijfers van de datum, aangezien iedereen op een andere datum jarig is zijn het telkens andere cijfers.
Hoe kan ik dit gedaan krijgen in UltraEdit? (Search>Replace)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
SUMMARY: Naam gebruiker/geboortejaar
TRANSP:TRANSPARENT
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;VALUE=DATE:20100606
DTEND;VALUE=DATE:20100607
RRULE:FREQ=YEARLY;WKST=MO
DTSTAMP:20101012T134139Z
UID:Icalf1bb82c208987c47efdc6eb62b968ed2
CLASS:PRIVATE
CREATED:19000101T120000Z
DESCRIPTION:
LAST-MODIFIED:20101011T194751Z
STATUS:CONFIRMED

Mijn hartelijke dank voor iedereen die mij kan helpen.

• LuCarD
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Find What: DTSTART;VALUE=DATE:(.{8})
Replace with:DTSTART;VALUE=DATE:\1T110000Z

Checkbox regular expression moet aan staan.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• walterworld
Ik krijg de volgende foutmelding " Search string not found" http://i56.tinypic.com/o9e00j.jpg

• LuCarD
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

walterworld schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:59:
Ik krijg de volgende foutmelding " Search string not found" http://i56.tinypic.com/o9e00j.jpg
Bij mij werkt het wel gewoon...

Maar ik blijk wel een oudere versie van Ultraedit te hebben...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• walterworld
Toch bedankt.
Hopelijk weet iemand anders de oplossing wel.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:42
De TS heeft zo te zien ook niet de nieuwste versie van UltraEdit, daar kun je namelijk zelf een regexp-engine kiezen. Kies je voor "Perl" dan werkt de oplossing van LuCarD prima.

De "UltraEdit regexp-engine" die je ook kunt kiezen is heel wat beperkter. Maar dit werkt dan wel:

Zoeken op: DTSTART;VALUE=DATE:^(?+^)
Vervangen door: DTSTART;VALUE=DATE:^1T110000Z

Dit alles heb ik trouwens binnen 1 minuut na het installeren van UltraEdit uitgevonden, ik kende het hele programmma nog niet. Dan ga ik me toch afvragen wat je zelf al geprobeerd hebt...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Voor mijn beeldvorming, die datum moet dus blijven staan? Is het dan niet eenvoudiger om van de volgende regel uit te gaan? Als de volgende regel immers altijd begint met "DTEND;" kun je wellicht iets doen door het
daar naar te gaan zoeken:

FIND: $DTEND; (DTEND die volgt op een nieuwe regel)
REPLACE: 1T110000Z^pDTEND; (dus jou string, nieuwe regel (de ^p) en DTEND;)

Desktop | Server | Laptop

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 19:53
Misschien is TS regex beginner?

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dan kent de topicstarter nu de term regexp zodat met bijvoorbeeld Wikipedia: Regular expression en wat trial & error het juiste zoekpatroon kan worden gevonden. Natuurlijk denken we graag mee als je vastloopt maar doe dus zelf even een poging om de code te snappen en te debuggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• walterworld
Ik heb er inderdaad nog de korte broek van aan.
Als ik zo kijk naar de oplossingen is het eigenlijk best simpel.

Maar hij zet het op een aparte regel neer, dit wil ik niet.
http://i52.tinypic.com/2jaeno6.png

Toch alvast bedankt voor alle mogelijke oplossingen

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:42
walterworld schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:30:
Ik heb er inderdaad nog de korte broek van aan.
Als ik zo kijk naar de oplossingen is het eigenlijk best simpel.
Tja, in de eerste reactie werd je gewezen op het begrip "regular expressions" en kreeg je een expressie voorgeschoteld die logisch gezien gewoon goed in elkaar zit. De syntax werkt blijkbaar niet met (jouw versie van) UltraEdit, maar die syntax is gewoon netjes gedocumenteerd (in de helpbestanden). In dat stadium zou ik zelf iets proberen, in plaats van enkel te reageren met "hij doet het niet, wie kan me beter helpen?". :P
Maar hij zet het op een aparte regel neer, dit wil ik niet.
http://i52.tinypic.com/2jaeno6.png

Toch alvast bedankt voor alle mogelijke oplossingen
Je neemt Rupie's suggestie verkeerd over, je mist een teken.

Zo te zien heb je ondertussen een nieuwere versie van UltraEdit, nu zouden de oplossingen van LuCarD en van mij ook moeten werken. Die van mij zonder iets te wijzigen, die van LuCarD als je onder "Advanced" een andere regexp-engine kiest. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• walterworld
Super bedankt iedereen, als ik gewoon wat beter had opgelet. ;)
Zoals jullie misschien al hadden gezien gaat het om een agenda.

Mijn laatste vraag dan.
Als ik dit open in Google kalender staat het als all day event ingesteld, als ik dit laat synchen met verschillende programma's staat het dus boven alle andere afspraken in de agenda(omdat het all day is), ik wil het graag onder allen andere afspraken/taken, moet ik iets aanvullen of weghalen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
SUMMARY:Verjaardag Michiel Janssen 1982
TRANSP:TRANSPARENT
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;VALUE=DATE:20100702T110000Z
DTEND;VALUE=DATE:20100703T215900Z
RRULE:FREQ=YEARLY;WKST=MO
CLASS:PRIVATE
SEQUENCE:0
STATUS:CONFIRMED

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Heeft dat er niet te maken met het feit dat je er een evenement over meerdere dagen van maakt? Als je hem helemaal onderaan wil hebben zet je hem toch gewoon op een datum van 23.45 tot 23.59 uur ofzo?

Desktop | Server | Laptop

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welk formaat is dit, iCal? Zo ja: check Wikipedia: iCalendar even (of meer formele beschrijvingen van de standaard).

En zoals al gezegd: denk zelf dus ook even mee ipv alleen de vraag te stellen zonder eigen gedachten over een oplossing :P Wat is de uiteindelijke gebruikte string, met welke UE-versie en -settings?

offtopic:
'UltraEdit' is bepaald niet een duidelijke omschrijving voor je vraag, dit is helemaal geen topic over UltraEdit in het algemeen maar gaat over een specifiek probleem. Stel, voor de vindbaarheid, via http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif, ajb even een betere topictitel voor. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart
Thanks.

[Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2010 11:35. Reden: oplossnig / en URL bij TR]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee