Een tijdje geleden ben ik een funky waterblok tegengekomen. Een vierkant ding met 2 fans in het midden. Ik weet alleen niet meer waar, en ben er naar op zoek. Weet iemand wat ik bedoel? tanx!
Volgens mij was dat een omgebouwde CPU koeler. Ik weet niet waar je hem kan vinden, maar ik weet nog wel dat dat ding eruit zag alsof de performance niet al te best is...
hielko: lol 
Ik weet zo niet welke je bedoelt maar ik heb het ook gelzen/gezien ff zoeken
Ik weet zo niet welke je bedoelt maar ik heb het ook gelzen/gezien ff zoeken
Audi A8 W12 6.0
Ziet er uit als de zoveelste orb-clone.
Ik heb net een Danger-Den bij oc-shop gekocht, perfect ding, kost iets van 150,= helemaal van koper.
Heb m'n cputemperatuuur sindsdien niet meer boven de 40-45 graden gezien (max overclocked). Is toch netjes voor een PIII zonder iets van een radiator.
Ik heb net een Danger-Den bij oc-shop gekocht, perfect ding, kost iets van 150,= helemaal van koper.
Heb m'n cputemperatuuur sindsdien niet meer boven de 40-45 graden gezien (max overclocked). Is toch netjes voor een PIII zonder iets van een radiator.
Concrete Loop Watercooling
Moet je voor de gein er eens een radiator in hangen. Dat scheelt toch nog behoorlijk:
voor mijn setup: dual celly 366
Zonder rad: 42 graden @550 @2,0v
Met rad + 2 8cm fans: 27 graden @605 @2,2v
Scheelde me nog behoorlijk wat MHz-en dus.
Het blok is inderdaad aardig perfect, maar hoe je hem vast moet zetten op je mobo zuigt zwaar...Ik heb net een Danger-Den bij oc-shop gekocht, perfect ding, kost iets van 150,= helemaal van koper.
En zoals herman ook opmerkte: stop er een rad bij.
Ik heb die 2cool bracket bij me wazzerblok gekregen.
(de vernieuwde)
Werkt prima ,je voelt precies hoeveel druk je uitoefend op de core en socket.
(de vernieuwde)
Werkt prima ,je voelt precies hoeveel druk je uitoefend op de core en socket.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
De 2Cool bracket heb ik moeten verzagen om op mijn mobo (BP6) te passen. Bovendien vond ik het lastig om de koeler precies recht op de core te krijgen. Wellicht een idee om er een stukje rubber/kurk/whatever tussen te leggen, precies boven de core. (Beetje het Danger-den idee)
Bovendien viel het niet mee, de koeler te monteren, terwijl het mobo in de kast zat. Ik kon met mijn vingers nauwelijks de vleugelmoeren aandraaien, zonder dat het boutje meedraaide.
Bovendien viel het niet mee, de koeler te monteren, terwijl het mobo in de kast zat. Ik kon met mijn vingers nauwelijks de vleugelmoeren aandraaien, zonder dat het boutje meedraaide.
Verwijderd
Ja die Danger Den is inderdaad een behoorlijk aardig blok. Jammer dat mijn proc. met een 80watt TEC nog 19C wordt in idle en 25 in full load... 
Greetz
Greetz
ik heb de maze II ook van dangerden en mijn cpu word 48 full load
en dit zonder radiator
zal een radiator zonder fan ook nuttig zijn???
en dit zonder radiator
zal een radiator zonder fan ook nuttig zijn???
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Voor de bevestiging van m'n waterblok heb ik een oude "klem" Socket 7 cooler gesloopt en hiervan alleen het beugeltje gebruikt wat de heatsink oorspronkelijk op de chip klemt. Dit klemmetje zat dus op de bodem van die heatsink. Logischerwijs paste dit natuurlijk niet direct, aangezien de "bodem" van de Socket 7 heatsink dunner is dan een Danger-Den blok.
Mijn oplossing was om de twee gaatjes in de zijkant van de clip "naar beneden" te verlengen, gewoon met twee ijzerdraadjes om de socket-haakjes. Nog een beetje buigen om de drukkracht op de chip te verhogen, blokkie met koperpoets tot spiegel omgetoverd (lapping) en : GAAN! Het enige waar ik mee zat is dat de slangen een beetje trekken aan het blok (heb P3B-F met MSI verloop en PIII 650E), maar dat was ook op te lossen door de slangen met een ijzerdraadje te fixeren aan de kast.
Ik weet alleen niet wat voor radiator ik er nog tussen zou kunnen zetten. Heb op overclockers.com een gast gezien die een zogenaamde "heater core" uit een Ford vrachtwagen heeft gesloopt : een soort mini radiator van koper.. dat is misschien wel wat leuks als m'n koelwater warm wordt.
Voorlopig heb ik het in ieder geval niet nodig, aangezien m'n reservoir buiten in de kou staat en ik niet harder kan met deze chip (6.5 * 150). Ik heb dan meer aan een 100W peltier + hogere cpu dan aan een radiator denk ik.
Eerst maar eens zoeken naar een Pentium III 750/800/850 voor goedkoop, qua geld, financieel gezien
* FreeRider had nog een ander ideetje : licht door de (groene) waterslangen laten lopen ! Zou wel kikke zijn 2 verlichte slangen van de muur naar je PC !
Mijn oplossing was om de twee gaatjes in de zijkant van de clip "naar beneden" te verlengen, gewoon met twee ijzerdraadjes om de socket-haakjes. Nog een beetje buigen om de drukkracht op de chip te verhogen, blokkie met koperpoets tot spiegel omgetoverd (lapping) en : GAAN! Het enige waar ik mee zat is dat de slangen een beetje trekken aan het blok (heb P3B-F met MSI verloop en PIII 650E), maar dat was ook op te lossen door de slangen met een ijzerdraadje te fixeren aan de kast.
Ik weet alleen niet wat voor radiator ik er nog tussen zou kunnen zetten. Heb op overclockers.com een gast gezien die een zogenaamde "heater core" uit een Ford vrachtwagen heeft gesloopt : een soort mini radiator van koper.. dat is misschien wel wat leuks als m'n koelwater warm wordt.
Voorlopig heb ik het in ieder geval niet nodig, aangezien m'n reservoir buiten in de kou staat en ik niet harder kan met deze chip (6.5 * 150). Ik heb dan meer aan een 100W peltier + hogere cpu dan aan een radiator denk ik.
Eerst maar eens zoeken naar een Pentium III 750/800/850 voor goedkoop, qua geld, financieel gezien
* FreeRider had nog een ander ideetje : licht door de (groene) waterslangen laten lopen ! Zou wel kikke zijn 2 verlichte slangen van de muur naar je PC !
In Nederland kan je gewoon bij de sloop een kachelradiateur (USA: heater core) halen. Nissan en Opel hebben koperen radiators. Ford wellicht ook.
Zonder fan doet een radiator niets. Ook niet door eventuele "thermiek"
Zonder fan doet een radiator niets. Ook niet door eventuele "thermiek"
Hi Herman,
Groet,
Art
Ummm, ik heb geen fan op m'n radiator. Toch is de processortemperatuur maar 34 graden. Hoe denk je dat de warmte dan verdwijnt?Zonder fan doet een radiator niets. Ook niet door eventuele "thermiek"
Groet,
Art
l'art pour l'art
jij hebt zeker een reservoir van 200 literOp Wednesday 14 March 2001 22:35 schreef art het volgende:
Hi Herman,
[..]
Ummm, ik heb geen fan op m'n radiator. Toch is de processortemperatuur maar 34 graden. Hoe denk je dat de warmte dan verdwijnt?
Groet,
Art
Okay ... er staat sinds een kwartiertje een 80mm fan door de radiator te blazen. En inderdaad: nu is de processortemperatuur nog maar 32 gradenArt: Moet je der voor de gein eens 1 of twee fans op gooien. Kijken wat er dan gebeurt....
l'art pour l'art
Zo heet wordt mijn chip precies op 975 Mhz
Koelen met de kou van buiten
Dan heb je een betere radiator dan ik.
Bij mij was het verschil ongeveer 45 tegenover 27 graden. (en hoger geclockt).
Opel radiator. (wel een heel "dense" ding, weinig lucht, veel radiator.)
Bij mij was het verschil ongeveer 45 tegenover 27 graden. (en hoger geclockt).
Opel radiator. (wel een heel "dense" ding, weinig lucht, veel radiator.)
Verwijderd
*newbie* die 2cool dingen zijn toch gewwwon te bestellen op de 2cooltek site, of is dit een andere
newbie vraag ofni??
newbie vraag ofni??
Ik zou persoonlijk geen 2cool aan schaffen, is niet alleen slecht voor je ogen
. Bereken voor de grap is het oppervlakte van dat ding.
Verwijderd
Ik haal 45 graden niet eens met een luchtkoeler Athlon op 1,85 volt... Jij doet denk ik iets fout...Ziet er uit als de zoveelste orb-clone.
same here, Globalwin WBK38 43 graden 1400@1600@1,85Op zondag 04 november 2001 14:18 schreef FuTaL het volgende:
[..]
Ik haal 45 graden niet eens met een luchtkoeler Athlon op 1,85 volt... Jij doet denk ik iets fout...
Juist, wilde het net gaan zeggenOp woensdag 14 maart 2001 11:09 schreef Herman het volgende:
Moet je voor de gein er eens een radiator in hangen. Dat scheelt toch nog behoorlijk:
PIII 500@667 Katmai (warmer dan een coppermine) @ 27 C hier.
24 op het moment zelfs, omdat het in m;n kamer maar 19C is.
Radiator scheelt heel veel.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
ik had eerst geen rad, celly 500 was 25 graden, nu wel rad, celly 500 nog steeds 25 graden idle, stressed met en zonder rad is 28 graden. rad helpt dus bij mij geen f*ck
Pagina: 1