Toon posts:

Silverlight crasht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 164019
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-07-2014
Ik heb zojuist Silverlight verwijderd (simpelweg via configuratiescherm) en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds weigert het te werken.

Ik gebruik versie 4.0.50917.0 (volgens de Mozilla plug-in checker is het de meest recente versie). Als test gebruik ik Sprawl (een officiëel voorbeeld). In Firefox 3.6.10 krijg ik de melding dat de plugin is gecrasht. In IE8 krijg ik een 2D hall of mirrors effect. Ik denk dus dat het probleem bij Silverlight zelf ligt.

Iemand tips?

• MicrosoftHelpt
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2012

MicrosoftHelpt

Bedrijfsaccount Microsoft
Hallo Tinctorius,

Heeft u na het verwijderen van Silverlight ook de Internet Explorer gereset?
Dit kunt u doen door:
- Open IE8
- Extra
- Internet Opties
- Tabblad Geavanceerd
- Opnieuw instellen

Met vriendelijke groet, MicrosoftHelpt

• 164019
Aangezien ik verder nooit IE8 gebruik (en ook geen Windows Live, en ook geen Outlook), heb ik de instellingen ook nooit aangepast. Daarnaast spreken de bovenstaande resultaten voor zich en zou het bijzonder kwalijk en slordig zijn als iets in de Internetopties een stable release van Silverlight tot crashen kan brengen.

Zijn er anders nog registersleutels of andere states die niet worden verwijderd met het deïnstalleren van Silverlight?

• 164019
Silverlight werkt weer. Kennelijk is het ook in Windows 7 nodig om opnieuw op te starten na het deïnstalleren van software.[/hoemoeilijkkanhetzijnomeendegelijkbesturingssysteemteontwerpen]

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-09 09:30

beany

Meeheheheheh

Tinctorius schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:44:
[/hoemoeilijkkanhetzijnomeendegelijkbesturingssysteemteontwerpen]
Beetje flauwe opmerking dit. Er moet een herstart plaatsvinden omdat bestanden die verwijderd moesten worden niet verwijderd konden worden omdat ze in gebruik waren. Gevolg is dat de nieuwe bestanden niet direct op de goede plaats gezet konden worden.

Tijdens een start van Windows wordt gekeken welke bestanden er weg moesten, en welke er op zijn plaats gezet kunnen worden. Redelijk logisch dus dat een herstart even nodig was.

• 164019
Waarom zijn er bestanden van een applicatie die ik helemaal niet gebruik in gebruik? Ook dat zou een behoorlijke bad smell zijn voor een besturingssysteem dat zichzelf serieus wil nemen. En zou dat het geval zijn, dan hoort een installatie ook afgebroken te worden als de vorige deïnstallatie niet voltooid is (in dit geval: het besturingssysteem had opnieuw moeten worden opgestart).

Feit: net als in Windows 95 is het installeren en deïnstalleren van software onder Windows 7 ongeregeld. Mening: het is kwalijk om in een besturingssysteem als Windows geen degelijke, 'centrale' package management op te nemen. Argumenten zijn er genoeg en het regelen dat een herinstallatie correct verloopt is er één van. Het is onnodig dat de enige juiste manier van het herinstalleren van software "deïnstalleren, opnieuw opstarten, installeren" is -- een procedure die bij mijn weten overigens nergens omschreven staat in officiële documentatie -- en het getuigt van een klunzig ontwerp.

Einde offtopic rant.

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-09 09:30

beany

Meeheheheheh

Je feiten en meningen kloppen niet. Misschien moet je je wat meer inlezen op MSDN en Technet.

Maar vooral dit: Als je Windows dan echt zo slecht vindt, waarom gebruik je het dan? Ga lekker op een Mac of met Linux rommelen...

Het is lekker makkelijk om af te geven op Windows, maar stoppen met gebruiken ho maar.

Klunzig ontwerp... als je het allemaal zo goed weet ga je toch lekker zelf een OS in elkaar friemelen? Je hebt namelijk ook niet door dat de geen die je net geholpen heeft(met de naam WindowsNL) volgens mij een Microsoft medewerker is. Leuk voor die man/vrouw om jouw geklaag te moeten lezen terwijl ze je net geholpen hebben.

Einde ontopic rant.

• 164019
En toen was 'ie alweer stuk!

-edit- En nu werkt ook deinstalleren, rebooten, herinstalleren niet. Ook als ik na het deinstalleren de internetopties terugzet én herstart weigert Silverlight te werken.

[Voor 75% gewijzigd door 164019 op 22-10-2010 20:55]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee