Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2010] WAN database backup replicatie

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
Een uitdaging voor jullie...
Het bedrijf waar ik werk heeft bijna 250GB aan maildata. Dit komt voornamelijk door het ontvangen van grote bijlages. Nu wordt dit iedere avond gebackupt op disk, dit duurt ongeveer 6 uur. Er is maar 1 server, en ik vrees dat wanneer deze plat gaat, een restore onnoemelijk lang gaat duren.

Het betreft een MKB waar geen geld is voor DAG (Server Enterprise benodigd).
Nu zijn er 2 geografische locaties, met daartussen een 10Mbit VPN. Mijn idee is de 2e locatie te gebruiken als backup, dus daar een virtual server en database-bestand klaar te zetten, zodat in geval van corruptie/server-uitval, snel weer gewerkt kan worden.
Ik weet dat het mogelijk is een offline database backup te repliceren naar een andere locatie, maar hoe zit het met wijzigingen? Wordt iedere avond de complete database gerepliceerd wanneer een nieuwe backup gemaakt wordt (niet mogelijk ivm time-window), of alleen de wijzigingen?

Heeft iemand ervaring met iets vergelijkbaars? 8)7

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

_Arthur

blub

Om je restore tijden te verkleinen zou ik meerdere databases aanmaken en je gebruikers daarover verspreiden. Met Exchange 2010 standaard kan je tot 5 Databases aanmaken. In jouw geval praat je dan over 50GB per database. En 50GB restoren zal dan 'nog' maar 1uur12 minuten duren ipv 6uur voor 1 DB van 250GB.

Dit is de meest eenvoudige en 'gratis' oplossing. Tenzij je een restore oplossing zoekt voor heel je server; dan zou ik bovenstaande uitvoeren + een snellere backup/restore mogelijkheid ipv een houtje touwtje uitwijk oplossing.

Je kan ook je werkgever tot inzicht brengen wat het kost als het bedrijf op z'n gat ligt en de restore 8uur duurt tijdens werktijd. Misschien is er dan wel budget voor een fatsoenlijke oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door _Arthur op 19-10-2010 11:58 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Is een tapestreamer geen optie?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:27:
Een uitdaging voor jullie...
Het bedrijf waar ik werk heeft bijna 250GB aan maildata. Dit komt voornamelijk door het ontvangen van grote bijlages. Nu wordt dit iedere avond gebackupt op disk, dit duurt ongeveer 6 uur. Er is maar 1 server, en ik vrees dat wanneer deze plat gaat, een restore onnoemelijk lang gaat duren.

Het betreft een MKB waar geen geld is voor DAG (Server Enterprise benodigd).
Nu zijn er 2 geografische locaties, met daartussen een 10Mbit VPN. Mijn idee is de 2e locatie te gebruiken als backup, dus daar een virtual server en database-bestand klaar te zetten, zodat in geval van corruptie/server-uitval, snel weer gewerkt kan worden.
Ik weet dat het mogelijk is een offline database backup te repliceren naar een andere locatie, maar hoe zit het met wijzigingen? Wordt iedere avond de complete database gerepliceerd wanneer een nieuwe backup gemaakt wordt (niet mogelijk ivm time-window), of alleen de wijzigingen?

Heeft iemand ervaring met iets vergelijkbaars? 8)7
De eerste wat ik inderdaad zou zeggen is, meerdere databases maken.
Daarbij je geeft aan dat je 250Gb in 6 uur backedup. Das niet echt snel. Das maar 40Gb per uur. Hoe maak je deze backup? Backup je naar de zelfde server, andere server? Hier zou nog wel wat winst op te behalen moeten zijn. Dit is namelijk niet snel. 100GB per uur moet toch wel haalbaar zijn met een goede oplossing.
Welk product gebruik je hier precies voor?

Ga er maar van uit dat de hele database gekopieerd moet worden via een offsite replicatie. zal misschien iets minder zijn, maar een echte oplossing is dit niet.

Een goede oplossing, tja. Waar wil je je precies tegen beschermen? Vraag je dat eerst eens af?
Je geeft namelijk aan dat je backuped naar disk. Zit deze disk in de zelfde server of niet? Want dan heb je eigenlijk geen backup...
Wil je zelf beveiligen tegen Exchange database crashes, of tegen hardware problemen. Want zonder een DC heb je niets aan Exchange. Die moet dus ook aan de andere kant zijn.

En tja, als je geen geld hebt voor enterprise oplossingen, maar dit wel wilt...... Tja das mk