Licenties achterhalen uit defecte installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 14:48

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Vraagje,

Ik heb hier bij een klant het probleem dat ze een defecte windows install hebben. Nu zijn ze hier niet heel erg handig gewees en hebben ze de office licenties op een grote stapel gegooid, en weten we dus niet welke key bij deze pc hoort.

Is er een manier dit te achterhalen? Zijn die keys uit een niet draaiende windows te trekken? HD is wel gewoon te benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 19-10-2010 10:43 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Dit kan kennelijk zelf dit programma alleen ooit aan m'n vader aangeraden voor hun werk met herinstallatie voor achterhalen van Windows 2000 keys maar kennelijk kan het programma Magical Jelly Bean - KeyFinder ook keys op non-bootable Windows vinden. Maar ik raad je aan wat langer te zoeken dit is niet het enigste programma dat dit kan en google overspoelt je met resultaten als je zoekt op Windows License Retrieval. Maar leuk dat je Nirsoft ProduKey hebt gevonden na een uur... zoeken (1st page 5de resultaat op "retrieve windows product key")

Offtopic:
Informeel Nederlands: Enigste / enige

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 19-10-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Starke schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:21:
dit is niet het enigste programma
misschien wel het enigste, maar zeker niet het enige programma :+

Anyways, gaat prima, en misschien een goede reden (iemand ervan te overtuigen) een administratie bij te houden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 14:48

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hehe ja dat gaat nu zeker gebeuren.

Uiteraard zijn er een aantal google hist die ik ook al had gevonden. Probleem is dat al die apps op een draaiende windows moeten werken.

Na wat langer en uitgebreid (zeg een uur kutten) Heb ik ProduKey gevonden, deze kan uit een hele boel andere bronnen de keys uitlezen, waaronder dus ook een registry hive op een andere computer/externe hd e.d. Eigenlijk best geniaal, BartPE gemaakt, ProduKey erbij op gezet, BartPE gestart, hij vind zelf de registry hive op de locale hd, en leest netjes alle keys uit.

ProduKey + Bartpe = :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta