Toon posts:

Naam Webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb eerder een topic geplaatst met betrekking tot de webshop die ik wil gaan opstarten.
plannen zijn er nu moet ik nog een pakkende naam hebben.

het assortiment van de webshop zal bestaan uit:
- mobiele telefoons zonder abonnement
- laptops
- muizen en toetsenborden
- netwerkbenodigdheden
- printers
- gadgets
- enz.

Ik zat zelf te denken aan een naam als What's Next, Next 2 data, GoMobile of NewMobile..

iemand nog andere ideeen?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik mis het discussie aspect.
Wil je nu dat we namen gaan verzinnen voor je -mogelijke- webshop?

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 19-10-2010 10:31 ]

Hoi!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou zelf geen 'algemeen' woord gebruiken in je naam, krijg je uiteindelijk alleen nog maar verwarring mee.
(was het nu GoMobile, of GoMobiel? Of GaMobile?)

Juist meer unieke namen blijven beter hangen, uit de GSM wereld ken ik bijvoorbeeld Typhoon nog erg goed, tussen het geweld van phone4all, phone4me, phone4you, whatever, was dit een vrij unieke naam.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
Webshop 2.0

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 13:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niet om flauw te doen, maar het klinkt als een vrij verzadigde markt waar je in gaat stappen. En waar veel bedrijven de laatste tijd over de kop gaan. Wat maakt jou beter dan de concurrentie (je naam kan het nog niet zijn ;) )?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 06:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij bedrijfsnamen met 'mobile' in de naam denk ik aan cheap ass no service online gsm stunters, niet echt waarmee je als hardware webshop geassocieerd wil worden, dunkt me.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Whut, wait...

In je vorige topics had je het over dat je van een bestaande winkel een webshop wil toevoegen. Dan heeft de webshop toch gewoon de zelfde naam. Waarom zou je de webshop uberhaupt een andere naam geven?

Ik zou raar staan te kijken als ik online bij Bart Smit wat wil bestellen dat ik dat naar ikwilspeelgoedkopen.nl ga...

Dus gewoon de naam van de shop gebruiken. Dit om verwarring te voorkomen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
@EWK: ik gooi ff een balletje op om een dicussie op gang te brengen don't worry
@SinergyX: klopt. typhoon is zo wel bekend geworden maar doet het vooral om zgeld te verdienen. ze verkopen onder de kostprijs en hun focus is van telefoonsverkopen verplaatst naar advertenties op die site verkopen. plus het feit dat een vriend van me een keer een tel bij hun gekocht heeft.. ging uiteindelijk kapot, bleek het om een oosteuropees toeste te gaan dus daar krijg je in nederland geen garantie op maar affin dat is een ander verhaal..
@ RaZ: ja daar heb je gelijk in.. nu heb ik te horen gekregen dat de webshop los moet komen te staan van de showroom.. praktijkvoorbeeld:
iedereen kent cheaptickets.nl?? dit is onderdeel van een reisbureau uit Rijen.. zou je niet verwachten omdat de naam anders is maar het is wel zo..

dat idee willen ze hier ook inslaan. het bedrijf heette voorheen Next ICT sollutions... dus ik wil wel proberen om dat "next" wel in de naam te houden..

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:31

ToCuS

It begins in the brain!

Dan kan het "NEXTgenSupllies" ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
ToCuS schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:48:
Dan kan het "NEXTgenSupllies" ofzo..
Uhu..

het bedrijf heeft de nodige kennis van mobiel en ict...
maar ik wil de naam zo kort mogelijk houden als het kan..

vandaar dat ik op de naam What's Next ben gekomen... je zit in een snel veranderende markt en er is altijd wel weer wat nieuws.. dusja... what's next..:P

in jou geval zou je dan iets krijgen van NEXTgen ofzo..?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

EWK schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:31:
Ik mis het discussie aspect.
Wil je nu dat we namen gaan verzinnen voor je -mogelijke- webshop?
Daar lijkt het inderdaad op en dat is niet echt de bedoeling van het Shopping Forum. Zoals ook al naar aanleiding van je vorige topics over die stageopdracht: het is jouw stageopdracht, dus het is niet de bedoeling dat je je probleem maar hier dumpt en ons de oplossing laat verzinnen.

Discussie over het probleem waar je mee zit is prima en gezien de discussie die ik bijvoorbeeld zie over het wel of niet handhaven van de naam van het "offline" moederbedrijf voor een webshop kijken we het nog even aan. Als dit topic echter het niveau van het domweg verzinnen van een naam niet ontstijgt, dan gaat het alsnog op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Orion84 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:05:
Daar lijkt het inderdaad op en dat is niet echt de bedoeling van het Shopping Forum. Zoals ook al naar aanleiding van je vorige topics over die stageopdracht: het is jouw stageopdracht,
[..]
Tsja, dit lijkt me een typische vraag voor het bedrijf zelf, of voor een (extern) reclamebureau.
In het geval van de tweede, dat kost geld.

Ik krijg bijna de neiging, om bij zulk soort vragen te reageren met: wat schuift het als ik iets leuks voor je kan verzinnen?

Maar ff serieus: ga niet de platgetreden paden in (zoals hierboven al menigmaal is genoemd), maar durf iets anders te gebruiken.
En als je echt advies wilt, neem dan maar contact met me op, misschien kunnen we wel een dealtje maken ;) Maar verwacht niet dat wij hier pats-boem jouw eventjes een oplossing onder ogen schuiven...

[ Voor 5% gewijzigd door Black Hawk op 19-10-2010 12:19 . Reden: typo ]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Verwijderd

*knip*

Als je niets constructiefs bij te dragen hebt aan dit topic, reageer dan niet.

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2010 13:27 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou zeggen maak er een leuke quiz van. Mensen kunnen namen gaan opgeven en zij kunnen iPad er mee winnen ofzo?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De topicstarter heeft aangegeven geen discussiemogelijkheden te zien en zelf op zoek te gaan naar een geschikte naam, dus gaat dit topic alsnog op slot.

Iedereen die een poging heeft gedaan om constructief mee te denken, of toch nog iets van een discussie los te maken: bedankt :)

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2010 16:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.