Toon posts:

[Ubuntu] Processing screenflicker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Icyzer
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-06 21:07
Voor mijn studie moet ik nu processing gebruiken. Dit is een soort van java wrapper. Deze heeft een native client voor linux en die heb ik ook geinstalleerd.

Ik heb alleen het probleem dat bij het uitvoeren van mijn code mijn hele scherm gaat flickeren. Ik heb al verschillende stukken code van andere mensen geprobeerd, dus het ligt niet specifiek aan mijn code. De flikker is over het hele scherm dus niet alleen het processing scherm.

Specs:
Ubuntu 10.10
core2duo p8400
nvidia geforce 9200M GS

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:29
Heb je het ook met andere software? Nvidia drivers geïnstalleerd?

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Icyzer
Geen last van bij andere software nee. Ik heb de (version current) nvidia drivers geinstalleerd.
Als ik een processing applet online wil bekijken dan zie ik hem uberhaupt niet of meld ie dat icedtea is gecrashed.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:29
Ah, dat klinkt als een java probleem :) wat jekan doen is icedtea verwijderen en de "echte" java installeren, kijken of het daar beter mee gaat ->

http://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/java

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Icyzer
Ik heb je advies opgevolgt maar het heeft niet geholpen :(
Het scherm knipperd nog steeds en zelf zonder java nog openjdk geinstalleerd werkte de code maar ging het scherm knipperen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-09 13:53
Op command line "java -version" geeft wel aan dat java sun gebruikt?

Zo ja:

Dan "lsmod | grep nvidia"

Komt er niets terug, dan zou ik
nvidia-current
nvidia-current-modaliases
nvidia-kernel-common
nvidia-settings
installeren. Heb ik zelf ook en alle demo's op de website doen het vlekkeloos bij mij :Y)

• MacGrumpy
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Blijft het probleem bestaan als je de composite manager uitzet? (Heet desktop effecten ofzo in ubuntu.)

Java werkt niet altijd goed zamen met de composite manager.

• Icyzer
LinuX-TUX schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:49:
Op command line "java -version" geeft wel aan dat java sun gebruikt?

Zo ja:

Dan "lsmod | grep nvidia"

Komt er niets terug, dan zou ik
[...]
installeren. Heb ik zelf ook en alle demo's op de website doen het vlekkeloos bij mij :Y)
Volgens dat command word nog steeds openjdk gebruikt terwijl die volledig gedeinstalleerd is.

java version "1.6.0_20"
OpenJDK Runtime Environment (IcedTea6 1.9) (6b20-1.9-0ubuntu1)
OpenJDK Server VM (build 17.0-b16, mixed mode)

Desktopmanager uitzetten helpt inderdaad. Had ik zelf aan moeten denken. Uit het zicht uit het hard zullen we maar zeggen. Omdat er niet z'n mooi compizfusion icoontje staat denk je dat het niet aan staat ;)

Vanaf hier maar verder kijken dan.

• MacGrumpy
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
om naar de juiste java te switching moet je mogelijk even update-alternatives draaien en zo java naar de juiste versie wijzen.

update-alternatives --list java

zie je de opties.

[Voor 2% gewijzigd door MacGrumpy op 21-10-2010 00:04. Reden: woordje vergeten]

• Icyzer
na macgrumpy's hulp sun's java werkend gekregen. Maar met compiz aan knipperd ie nog steeds
lsmod | grep nvidia
geeft dit:
nvidia 9329739 53
agpgart 32011 2 nvidia,intel_agp

Anders voorlopig maar zonder eyecandy werken. Want ik heb geen behoefte aan epilepsie :P

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-09 13:53
Icyzer schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:15:
na macgrumpy's hulp sun's java werkend gekregen. Maar met compiz aan knipperd ie nog steeds
lsmod | grep nvidia
geeft dit:
nvidia 9329739 53
agpgart 32011 2 nvidia,intel_agp

Anders voorlopig maar zonder eyecandy werken. Want ik heb geen behoefte aan epilepsie :P
Maar knippert hij ook met de demo's op de website?

Ik draai zelfde configuratie, iets kleinere CPU, oudere nvidia ... zonder geknipper met de demo's op de website.

• d33n
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-08 09:20
Zorg eerst even dat je OpenJDK verwijdert, daarna dit: http://www.webupd8.org/20...y-uploaded-to-ubuntu.html volgen om Sun java te installeren, en dan nog eens proberen.

Het is nog te vroeg voor mij! 8)7

[Voor 11% gewijzigd door d33n op 21-10-2010 10:13]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee