Ik onderhoud een op Eclipse RCP gebouwde applicatie die wat databasewerk doet met een MS SQL server. Het werkt verder goed, maar voor onderhoudsklusjes in de database is het handig als ik kan zien welke applicatie verantwoordelijk is voor de verschillende sessies.
Ik kwam er al vrij vlot achter dat het mogelijk is om de applicatienaam in de database-URL mee te geven, en probeerde dus zowel
Voor zover ik weet gebruik ik de jars die Microsoft zelf aanlevert. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd gezien kan hebben?
Ik kwam er al vrij vlot achter dat het mogelijk is om de applicatienaam in de database-URL mee te geven, en probeerde dus zowel
Java:
als1
| url = "jdbc:microsoft:sqlserver://"+host+":" + port + ";DatabaseName=" + database+";SelectMethod=cursor;applicationName=mijnApplicatieNaam"; |
Java:
Echter, in beide gevallen kreeg ik in het sessieoverzicht van Aqua Data Studio de naam van mijn applicatie niet te zien, terwijl "ADS_Evaluation" er wel prominent tussen stond.1
| url = "jdbc:microsoft:sqlserver://"+host+":" + port + ";DatabaseName=" + database+";SelectMethod=cursor;appName=mijnApplicatieNaam"; |
Voor zover ik weet gebruik ik de jars die Microsoft zelf aanlevert. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd gezien kan hebben?