Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Sinds gisteren ben ik voor bellen overgestapt van KPN naar XS4ALL. Voor internet maakte ik al gebruik van XS4ALL only. Nu had ik eigenlijk begrepen dat er geen hardware gewijzigd hoefde te worden, maar toen ik enthousiast de boel wilde omhangen kwam ik er toch niet uit. :? :-(

Aan de handleiding van XS4ALL heb ik weinig aangezien deze geen ondersteuning biedt mijn hardware.

Momenteel heb ik onderstaande hardware staan:
1) Alcatel 1000 ADSL LP splitter
2) Linksys WAG200G router
3) Siemens Gigaset AS285 telefoon (nieuw)

Kan ik hiermee bellen via XS4ALL? Zo ja, hoe moet ik dit dan aansluiten? Zo nee, wat moet ik dan vervangen of extra aanschaffen of om dit wel te kunnen?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Waarom niet een gratis FritzBox aangevraagd dan? Dat ding is zo ongeveer bijna plug and play.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Daar kan jij niet mee bellen, geen enkel apparaat met VoIP ondersteuning. Bellen is mogelijk met een modem die dan wel VoIP ondersteund of een VoIP router aansluiten op het huidige modem.

Ik weet niet hoe lang jij bij XS4ALL zit, maar met een contract verlenging kan jij een gratis Fritz!Box modem ontvangen. Anders toch overstappen naar een ander provider :)

[ Voor 11% gewijzigd door thr- op 19-10-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Tja, deze antwoorden vreesde ik al...

Ik maak al jaren gebruik van XS4ALL en op hun site zie ik de actie staan voor de gratis Fritz!Box modem. Volgens mij voldoe ik aan de voorwaarden. Momenteel heb ik dus een Alcatel router waarvan alle ethernet poorten (4 stuks) bezet zijn en ik al een aantal apparaten steeds moet in-/uitpluggen. In de documentatie van de nieuwe modem zie ik echter dat deze maar twee ethernetpoorten heeft, maar ook dat dit aantal is uit te breiden met een netwerkswitch.

Welke switch kan ik dan het beste gebruiken en hoeveel poorten komen er dan in totaal beschikbaar?

Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken voordat ik deze modem ga aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29
Je kan elke switch gebruiken. Switches heb je vanaf 4 tot tientallen poorten, genoeg keus dus. Ik zou direct voor een 8 poorts gigabit switch gaan.
http://tweakers.net/price...ji_0jRzNhbQJSanU7jDZorf0A

Hoeveel poorten je nodig hebt weet je het beste. Switches kan je overigens gewoon op elkaar aansluiten, mocht je nog meer poorten nodig hebben. Scheelt misschien ook weer in kabels die door je huis lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jimster op 19-10-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Of je gebruikt voor de bekabelde apparaten voortaan een wireless adaptertje. Ook die zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar, zelfs om netwerkprinters draadloos te maken.
Als de snelheid er niet zo toedoet, (zoals bij printen, of internetten) is wireless een prima alternatief.

Er kunnen immers heel wat wireless clients inloggen.

Een 8 poorts gigabit switch is alleen handig als de clients onderling die snelheid nodig hebben én ze ook gigabit netwerkkaarten hebben. De fritzbox 7170 heeft dat in elk geval niet. Dus die praat gewoon op 100mbit.
Als het goedkoop moet, marktplaats is bezaaid met 100mbit switches, en waarschijnlijk zal je ook je huidige alcatel modem nog wel kunnen configureren zodat ie als domme switch fungeert. Maar goed, gezien je antwoorden is dat misschien niet de makkelijkste optie.

Je kan die modem overigens zowieso aanvragen, ook al ga je hem uiteindelijk niet gebruiken. Moet je hem alleen niet doorverkopen (zoals voorheen veel werd gedaan met gratis modems bij contractverlenging), want het modem is tegenwoordig in bruikleen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Modem vandaag aangevraagd en ontvang ik binnen 5 dagen. Ga het weekeinde naar de computerzaak om één of meer switches te kopen. Draadloos heb ik ooit geprobeerd, maar was niet stabiel te krijgen en dus een drama. Waarschijnlijk teveel beton in mijn huis. Verder voor diverse verbindingen ook echt te traag. Had er zelf ook al even aan gedacht en ga dus inderdaad ook nakijken of ik de router kan omconfigureren naar een switch. Scheelt weer wat geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
micheldekn schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 01:11:
...
Had er zelf ook al even aan gedacht en ga dus inderdaad ook nakijken of ik de router kan omconfigureren naar een switch. Scheelt weer wat geld....
met 'de router' bedoel je de nieuwe fritz!box neem ik aan
dan werken je voip poorten niet meer :O
gewoon een simpele switch kopen.. voor een paar tientjes ben je klaar en dan werkt het perfect 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Killerbert op 21-10-2010 22:39 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Killerbert schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:16:
[...]

met 'de router' bedoel je de nieuwe fritz!box neem ik aan
dan werken je voip poorten niet meer :O
gewoon een simpele switch kopen.. voor een paar tientjes ben je klaar en dan werkt het perfect 8)
Neen, zoals ik al voorstelde, zijn oude router is als switch te gebruiken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07 16:00
TS, als je in de Gigaset zelf de sip-server etc kan opgeven dan zou dat moeten werken :-)

Als je mij een screenshot geeft van je instellingen scherm dan kan ik je zo vertellen wat je waar moet invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
MadDonkey schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:18:
TS, als je in de Gigaset zelf de sip-server etc kan opgeven dan zou dat moeten werken :-)

Als je mij een screenshot geeft van je instellingen scherm dan kan ik je zo vertellen wat je waar moet invullen :)
Heb modem inmiddels binnen en direct werkend gekregen. Ombouwen router naar netwerk switch nog niet aan begonnen, maar ga ik binnenkort proberen. Zou niet weten wat ik nog in de Gigaset zelf moet wijzigen, maar misschien was dit een reactie op mijn initiele vraag.

Zit nog wel met een vraag over werking DECT in combinatie met meerdere telefoonnummers. Maar hiervoor zal ik een nieuw topic starten.

[ Voor 10% gewijzigd door micheldekn op 23-10-2010 18:01 ]

Pagina: 1