Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 14:58

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Topicstarter
Dag medetweakers,

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb net een Creative Inspire T6100 5.1 setje gekocht en geïnstalleerd.
pricewatch: Creative Inspire T6100

Nou beviel deze prima totdat de speaker linksvoor (LV) af en toe begint te ruisen.
Het geluid is toch beduidend harder als een gebruikelijke ruis als het volume heel erg hard staat.
Ook is de ruis niet afhankelijk van het volume, het is altijd even hard (behalve als je de set uitschakelt).

Ik heb ook al gekeken of het aan de speaker ligt, maar als ik een van de andere speakers in de LV-poort prik, begint die te ruisen. En de LV speaker is stil in bijvoorbeeld de RV poort.

Op teh interw3bs kan ik eigenlijk geen mensen met een soortgelijk probleem vinden, dus is mijn hoop op de Tweaker-goden gevestigd.

Weet een van jullie misschien wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Verdere specs zijn in mijn inventaris: Game-On Station te vinden:

Ik hoor het graag!

Groet,

Crackslet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 14:58

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Topicstarter
Hmm...gelukkig zijn mn speakers momenteel even stil als dit forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Probeer eens een geaarde aansluitingt, je wasmachine of droger die aanstaat (zelfs als hier enkele muren tussenzitten) veroorzaakt ook ruis, evenals andere apparaten die in dezelfde stroomgroep aanstaat, je computer is ook een bron van EMI dat door je speakers opgepikt kan worden.

Had zelf ook zo'n setje maar nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 16:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nou je hebt zelf al de speakers uitgesloten, wat hou je over? Ja je raad het misschien al, je geluidskaart ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

idd, sluit eens niks aan of een mp3 speler oid.. kijken wat ie doet ;)