hallo
op mijn werk hebben we een IBM Netfinity 5500 met al besturings systeem ubuntu 8.04
nu is hier laats de SCSI na deze vervangen te hebben en de settings weer terug gezet te hebben leek deze het weer te doen
echter komt hij nu niet meer op het nerwerk
het ip adres is staties ingesteld op 10.0.0.1 hier heeft hij altijd op gestaan en is niks aan gewijzigt
op het netwerk zit voor de rest ook geen apparaat dat dat ip adres gebruikt
wat ik zelf al geprobeerd heb
aangezien er 2 netwerk kaarten in zitten bijde op de switch aangesloten
andere kabels geprobeerd
van een werkstation naar server pingen - failt
van de server naar een werk station pingen - failt
van de server naar de gateway pingen -failt
van de server naar zichzelf pingen - pass
andere pc op die netwerk aansluiting zetten om te controleren of dat het probleem was
setting nagekeken op de server met
ifconfig
aan de settings op de server met betrekking tot het netwerk zou als het goed is niks verandert moeten zijn
ik zal alleen morgen voor de zekerheid nog andere netwerk kaarten proberen aangezien ik die vandaag niet tot mijn beschikking had
maar als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag
op mijn werk hebben we een IBM Netfinity 5500 met al besturings systeem ubuntu 8.04
nu is hier laats de SCSI na deze vervangen te hebben en de settings weer terug gezet te hebben leek deze het weer te doen
echter komt hij nu niet meer op het nerwerk
het ip adres is staties ingesteld op 10.0.0.1 hier heeft hij altijd op gestaan en is niks aan gewijzigt
op het netwerk zit voor de rest ook geen apparaat dat dat ip adres gebruikt
wat ik zelf al geprobeerd heb
aangezien er 2 netwerk kaarten in zitten bijde op de switch aangesloten
andere kabels geprobeerd
van een werkstation naar server pingen - failt
van de server naar een werk station pingen - failt
van de server naar de gateway pingen -failt
van de server naar zichzelf pingen - pass
andere pc op die netwerk aansluiting zetten om te controleren of dat het probleem was
setting nagekeken op de server met
ifconfig
aan de settings op de server met betrekking tot het netwerk zou als het goed is niks verandert moeten zijn
ik zal alleen morgen voor de zekerheid nog andere netwerk kaarten proberen aangezien ik die vandaag niet tot mijn beschikking had
maar als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag