Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een SSD in mijn systeem, maar vraag me af wat het verschil is tussen de OCZ vertex 2 (40 Gig) en de OCZ agility 2 (40 Gig) want de Read/Write speed is hetzelfde het enige verschil is dat de vertex 2 nieuwer en duurder is, verder kan ik geen verschillen vinden kan ik deze paar euro gewoon besparen of zijn er verschillen waardoor ik toch voor de vertex moet kiezen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
http://www.overclock.net/...tex-2-vs-agility-2-a.html

Google is fijn hè...

[ Voor 15% gewijzigd door PerfectLight op 18-10-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vergeten op google te kijken

Bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:03:
ik wil graag een SSD in mijn systeem, maar vraag me af wat het verschil is tussen de OCZ vertex 2 (40 Gig) en de OCZ agility 2 (40 Gig) want de Read/Write speed is hetzelfde het enige verschil is dat de vertex 2 nieuwer en duurder is, verder kan ik geen verschillen vinden kan ik deze paar euro gewoon besparen of zijn er verschillen waardoor ik toch voor de vertex moet kiezen?

alvast bedankt
Waarom kijk je naar read/write speeds? Dat zegt helemaal niets over de snelheid van een SSD. Het gaat om random read en random write speeds. Dat is waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

aval0ne schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:06:
[...]

Waarom kijk je naar read/write speeds? Dat zegt helemaal niets over de snelheid van een SSD. Het gaat om random read en random write speeds. Dat is waar je op moet letten.
Klopt. De Vertex 2 is de betere van de twee opties, en dit komt omdat deze een veel betere IOPS score heeft dan de Agility 2. Echter, in real life zal je weinig tot geen verschil merken tussen de beide schijfjes. Maar, aangezien de prijs ook nagenoeg hetzelfde is, zou mijn keuze toch de Vertex 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ikzelf heb een Agility 2 60 GB voor me besturingsysteem, hier een voorbeeld hoe de mijne presteerde over de laatste maanden.

Aangesloten op:
Q6600
ICH10R@Asus P5QD Turbo

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/10o1zjp/7

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aval0ne schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:06:

k, dat wist ik nog niet :)
Pagina: 1