Waar te krijgen: CMOS batterij 3V, 17mA ?

Pagina: 1
Acties:

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Hey,

Ik ben een laptop (Toshiba Sattelite Pro M10) aan het repareren, want de CMOS batterij is op.
Ik kan nu nergens een (LI-ION) batterij vinden van 3V en 17mA, want dat zijn de 'specs' van deze batterij.
Weet iemand wat ik hiermee aankan?

Bedankt.
Joachim

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

er staat als het goed is een CR code op, daar moet je op zoeken

• peaceful_turing
brilsmurfffje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:01:
er staat als het goed is een CR code op, daar moet je op zoeken
De enige die ik kon vinden was deze, maar die is $23, en dat vind ik een beetje duur :'(.
Heeft iemand nog een andere oplossing?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Die zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksolutions.ca/zc/bmz_cache/2/249befdeaec36ee3a2c085c944572e88.image.733x550.jpg

kleiner als het niet meer werkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksolutions.ca/zc/bmz_cache/a/ad99819ca1aed0707f23fe5458c16d16.image.150x112.jpg

link van http://www.notebooksoluti...h=66_249&products_id=3410

Moet in nederland ook toch wel ergens te krijgen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 18-10-2010 19:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 16:36
killking463 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

De enige die ik kon vinden was deze, maar die is $23, en dat vind ik een beetje duur :'(.
Heeft iemand nog een andere oplossing?
jah, zonder batterijtje werken |:(...

anders is er niet echt een andere oplossing aangenomen dat er geen normaal batterijtje in kan..

gametag: estruqiarixs

• peaceful_turing
Harm30 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:11:
[...]

jah, zonder batterijtje werken |:(...
Deze laptop start niet op zonder CMOS batterij, dus dat gaat even niet op

[ Voor 8% gewijzigd door peaceful_turing op 18-10-2010 19:20 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-12 17:26

BHQ

Wrapje van je huidige batterij loshalen, kijken wat voor cel het is, die bestellen en DIY een nieuwe wrap maken zodat je geen sluiting krijgt?

• peaceful_turing
Jarpse schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:21:
Wrapje van je huidige batterij loshalen, kijken wat voor cel het is, die bestellen en DIY een nieuwe wrap maken zodat je geen sluiting krijgt?
De batterij is een Sony US1620N, maar wat wordt je daar wijzer van? Die is nergens te koop hoor..

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en anders een mailtje naar de fabrikant

• peaceful_turing
Had gehoopt dat er misschien een andere oplossing was dan zo'n ding te kopen. Ik kan namelijk niet garanderen aan de mensen van wie de laptop is, dat als de laptop weer in elkaar is, of hij het dan nog doet :P...

Verwijderd

killking463 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:33:
[...]

Had gehoopt dat er misschien een andere oplossing was dan zo'n ding te kopen. Ik kan namelijk niet garanderen aan de mensen van wie de laptop is, dat als de laptop weer in elkaar is, of hij het dan nog doet :P...
Zonder batterij start de laptop niet op en de huidige batterij is leeg. Welke andere oplossing je zoekt is me een raadsel.

• peaceful_turing
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:42:
[...]

Zonder batterij start de laptop niet op en de huidige batterij is leeg. Welke andere oplossing je zoekt is me een raadsel.
Ik lees op een ander forum:
The mAh capacity rating refers to the storage capacity available from a battery. A battery with a capacity rating of 17mAh(milliamp hour) could(in an ideal world) deliver a current of 17 milliamps for one hour. So if your CMOS drinks lets say 17 micro amps and your battery is 17 mAh it will last for 1000 hours, 17 ÷ 0.017 = 1000
Higher milliamp-hour ratings for the same battery type will mean longer run times but will take longer to charge.

En...

Your original battery's capacity is 17mAh but don't worry about that to much this is not critical just make sure that the new one will fit and is 3volts re-chargeable with tags and you should have no problems.

Klopt dit? Dat zou betekenen dat ik gewoon een 3V Li-Ion herlaadbaar batterijtje kan kopen voor een paar eurootjes :*)

Verwijderd

Lijkt me toch niet goedkoper, daardoor is je eerdere bezwaar over iets aan moeten schaffen nog steeds groter aanwezig.

• peaceful_turing
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:26:
Lijkt me toch niet goedkoper, daardoor is je eerdere bezwaar over iets aan moeten schaffen nog steeds groter aanwezig.
Nee hoor :).. Hier is er zo een te vinden van hetzelfde formaat, voor €7,- inclusief porto uit nederland, i.p.v. omgerekend €11 uit amerika inclusief porto die bovendien niet eens direct geleverd kan worden (niet op voorraad).
Maar ik moet wel heel zeker weten dat het mogelijk is :), of zal ik die vraag even op een of ander natuurkundigen forum plaatsen, omdat jullie dat misschien ook niet weten O-).

Verwijderd

killking463 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:32:
[...]

Nee hoor :).. Hier is er zo een te vinden van hetzelfde formaat, voor €7,- inclusief porto uit nederland, i.p.v. omgerekend €11 uit amerika inclusief porto die bovendien niet eens direct geleverd kan worden (niet op voorraad).
Maar ik moet wel heel zeker weten dat het mogelijk is :), of zal ik die vraag even op een of ander natuurkundigen forum plaatsen, omdat jullie dat misschien ook niet weten O-).
Uit protest op "De batterij is een Sony US1620N, maar wat wordt je daar wijzer van? Die is nergens te koop hoor." postte ik slechts de eerste Google result. Ik nam aan dat je zelf wel verder kunt zoeken.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:07
Zolang het voltage klopt is er niks aan de hand. Een auto accu is ook (+/-) 50Ah, maar dat betekend niet meteen dat elke afnemer ook 50Ah moet zijn ;).

• peaceful_turing
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:41:
[...]

Uit protest op "De batterij is een Sony US1620N, maar wat wordt je daar wijzer van? Die is nergens te koop hoor." postte ik slechts de eerste Google result. Ik nam aan dat je zelf wel verder kunt zoeken.
ja maar ik wil het zo goedkoop mogelijk doen.. in de bovenstaande redenen zie je waarom

[ Voor 9% gewijzigd door peaceful_turing op 18-10-2010 20:47 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Als er bij de originele CMOS batterij ook zo'n kabel zit dan trek je die wrap eraf (is nogal een gepruts, mes en/of schaar vereist). Je gaat naar de winkel plaatselijke computer/elektronica boer en haalt een zelfde type (9 van de 10 keer is dit een CR2032).

Vervolgens leg je de kabeltjes op de goeie kant van de batterij (even goed kijken welke kabeltjes aan welke kant zitten als je de wrap van het origineel eraf haalt!). Hou de kabeltjes op hun plek en plak er een paar stukjes plakband overheen. Klaar, heeft voor mij ook meerdere keren gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 18-10-2010 20:53 ]

Verwijderd

killking463 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

ga alle links maar is na.. allemaal onzin :/
|:( Cursusje Google nodig?

Amazon £1.49 In stock.
Ballicom £2.10 In stock.
Wel exclusief verzendkosten, maar moeilijk vinden is er toch echt niet bij.

Edit: ook na je wijziging klopt het niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 20:57 ]

• peaceful_turing
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:51:
[...]

|:( Cursusje Google nodig?

Amazon £1.49 In stock.
Ballicom £2.10 In stock.
Wel exclusief verzendkosten, maar moeilijk vinden is er toch echt niet bij.
Ik had het al aangepast O-) ..

• peaceful_turing
Maar ga het proberen met een normale 3V knoopcel, die ik nog had liggen.. dat moet lukken als ik anderen hoor. Bedankt voor de reacties iig!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik weet niet of het uitmaakt, maar er zat een heroplaadbare batterij in. Als je er nu een normale knoopcel instopt, kan dat wellicht problemen geven omdat de laptop de batterij zal proberen op te laden, en dat kan dus niet.

Als je een herlaadbare batterij kan vinden, dan maken de amperes wel degelijk uit, omdat daar de laadcyclus is op afgestemd.

• peaceful_turing
Reepje schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:59:
Ik weet niet of het uitmaakt, maar er zat een heroplaadbare batterij in. Als je er nu een normale knoopcel instopt, kan dat wellicht problemen geven omdat de laptop de batterij zal proberen op te laden, en dat kan dus niet.

Als je een herlaadbare batterij kan vinden, dan maken de amperes wel degelijk uit, omdat daar de laadcyclus is op afgestemd.
STOM.. |:( ik had het nog gelezen, had het bijna gedaan, terwijl ik heb gelezen dat je dan zelfs een explosie kan veroorzaken 8)7. Bedankt voor de herinnering _/-\o_.. gewoon even een oplaadbare knoopcel kopen dus..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en dan kom je op zoiets uit:

http://shop.conrad.nl/ene...-knoopcellen/251324.html#

Oplaadbare lithium knoopcel VL2020-1HFE" 3v 20mAh

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12 08:47
Jeetje, een heel topic over een cmos batterijtje 8)7
Pagina: 1