• fireworks1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02-2020
Hello,

Vraagje; kan ik mijn ps3 aansluiten op het surround setje die bij mijn dvd speler zit?
Ik zit me te goochelen hier, maar het werkt niet. Het zou makkelijk zijn als mijn TV audio out heeft of mijn dvd speler (versterker van het surround) optisch in heeft, maar beide is niet het geval.

Wat voor aansluitingen op DVD ik heb:

1 x scart to TV
1 x audio in dmv witte/rode tulp
1 x video out gele tulp
1 x hdmi out
1 x video out rode/blauwe/groene tulp

en aansluitingen op lcd tv;
3 x hdmi in
1 x usb in
1 x audio in rgb/dvi
1 x optical audio out
1 x component in (5 tulpjes)
1 x av in tulpjes (s-video in)
2 x scart in
1 x pcmia slot

Functies via dvd speler te selecteren:
- scart in
- mp3 link
- aux

Iemand enig idee of het uberhaupt lukt?

[Voor 6% gewijzigd door fireworks1 op 18-10-2010 19:02]

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Je kan met zowel de PS3 als Xbox-360 alleen 5.1 krijgen DMV HDMI en een Reciever, of via de optische poort. Zowel je TV als DVD speler hebben geen Optical IN.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

In de PS3 instellen dat het beeld via HDMI moet gaan en het geluid via de Multi AV-out. Je gebruikt dan de Multi AV-out om geluid van de PS3 naar de DVD-speler te krijgen:

De rode en de witte RCA-stekker gebruik je dan. Nadeel is alleen dat je op deze manier maximaal 2.0 geluid hebt en geen echt surround. Maar dat is met de ingangen die de set heeft ook niet mogelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• fireworks1
Maar het geluid kan dan sws niet over de speakers? 5.1 surround hoef ik dan nog perse niet te hebben, maar met gamen is het wel mooi als het geluid ook via achter je komt.

• fireworks1
FeaR1986 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:02:
In de PS3 instellen dat het beeld via HDMI moet gaan en het geluid via de Multi AV-out. Je gebruikt dan de Multi AV-out om geluid van de PS3 naar de DVD-speler te krijgen:
[afbeelding]

De rode en de witte RCA-stekker gebruik je dan. Nadeel is alleen dat je op deze manier maximaal 2.0 geluid hebt en geen echt surround. Maar dat is met de ingangen die de set heeft ook niet mogelijk.
Waar moeten de rode/witte tulp dan in? TV of dvd

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

fireworks1 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:03:
[...]
Waar moeten de rode/witte tulp dan in? TV of dvd
DVD, 99% zeker dat het de AUX ingang is.

• fireworks1
Heb nu gedaan wat je zei, de witte en rode tulp in de dvd audio in, en ingesteld bij audio instellingen dat geluid via de tulpjes moet gaan, maar heb geen geluid via de dvd. Dus dat werkt niet... Doe ik nog wat fout?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je wel de ingang geselecteerd op de DVD-speler waar je de PS3 op aangesloten hebt?
En deze manier moet gewoon werken, dus als het niet werkt dan doe je toch wat fout.

• fireworks1
Zeker.

PS3 -> Audio in (wit/rode tulp) op DVD (stekker die in de Ps3 moet voelt wel beetje gammel aan vind ik, klikt er ook niet echt goed in ofzo)
DVD ingesteld als AUX.
Volume op 30000 maar geen geluid ;)

als ik meer voudige audio op aan zet, hoor ik de tv wel maar de speakers van de dvd niet.

[Voor 20% gewijzigd door fireworks1 op 18-10-2010 19:18]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die AUX weet ik dus niet 100% zeker, dus controleer of het wel echt AUX is.
Post anders eens het type van de DVD-speler.

• fireworks1
Het werkt nu wel! Op Aux. Kabeltje binnenin dat stekkertje van de PS was los. Heb hem vast gemaakt.
Maar nu heb ik dus geen geluid meer via de speakers met de UPC mediabox. Kan dat nog gesplit worden dat geluid oid?

Het mooiste zou zijn:

Ps3 en Upc media box op de speakers.

Hoor het wel!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kan wel. Je moet dan gebruik gaan maken van RCA splitters, of nog beter een RCA switch. Nadeel is dan wel dat je telkens van input moet wisselen als je van bron schakelt. Beste oplossing is gewoon een fatsoenlijke surroundset kopen :P

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

• fireworks1
Ik heb een UPC mediabox met HD dus ik kan via die mediabox ook surround geluid krijgen.
Is er een mogelijkheid om de PS3, DVD speler (standaard heeft die dat al) én de UPC mediabox met 5.1 geluid te verkrijgen? De mediabox van UPC heeft wel optische uitgang!

Zijn hier geen switches of iets dergelijks voor te koop? Liefste schaf ik geen nieuwe dvd speler/cinema set aan want deze heb ik pas 5 maandjes. HEb trouwens een Philips home cinema set, type HTS 3164

[Voor 12% gewijzigd door fireworks1 op 18-10-2010 23:22]

• fireworks1
wie oh wie met het verlossende antwoord? :)

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik heb zowel mijn xbox 360 en mediabox via HDMI op de TV aangesloten. De TV via een toslink kabel (optisch) op de receiver aangesloten en ik heb nu dus gewoon 5.1 geluid ongeacht wat ik op TV kijk. Nu is TV natuurlijk haast nooit 5.1 maar mijn 360 doet het op deze wijze prima. Ik weet alleen niet of het een optisch-in of optisch-uit is wat ik op mijn TV heb, maar ik verwacht hetzelfde als jij hebt.

• fireworks1
Maar dan heb je geen geluid via het surround setje van bijv de dvd speler toch"?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee