Logitech iFeel Optical: KUT! Of ligt het aan mij?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Sinds enkele uren ben ik de eigenaar van een Logitech iFeel Mouse. Leuk dingetje, de trillingen zijn grappig.

MAARRRRRR.

Ik ging er mee Counter-Striken en merkte al snel dat dit andere koek was dan mijn oude vertrouwde Logitech Pilot Wheel.

Als ik me snel omdraai, wordt die snelle beweging met mijn hand niet geregistreerd door de muis, en het gevolg is dus dat ik in CS nog steeds dezelfde kant op kijk. Ook in Windows: als ik de muis 5 cm langzaam over de mat beweeg, is hij aan de andere kant van het scherm. Doe ik diezelfde 5cm echter snel, is de cursor nog maar op de helft van het scherm.

Ligt dit aan mijn muis, of aan optische muizen in het algemeen? Ik heb al zitten klooien met de sensitivity, maar geen enkele instelling werkt bevredigend.

Het gaat gewoon bagger. Ik kan mijn snelheid toch niet aanpassen aan mijn muis? :r De precisie is redelijk goed moet ik zeggen, maar snelle bewegingen kan hij niet aan dus. En dat vind ik erg jammer.

Zijn hier oplossingen voor? Andere ondergrond ofzo? Ik heb nu een spekgladde kunststof muismat.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor optical muizen maakt de ondergrond niet echt veel uit. ik heb hem ook en speel ook cs. allen dat wat jij hebt heb ik echt niet. heb je hem op usb of op ps2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de ondergrond maakt wel wat uit hoor.. een glazen tafel vindt ie niet echt prettig.. ;) en ik heb ook es gelezen dat een rode ondergrond ook niet werkt (Weet niet of het waar is..)

Ik heb zo'n logitech optical mouse zonder ifeel (zal wel bijna hetzelfde zijn), die bevalt mij verder goed en geen vage resultaten bij snelle bewegingen. Heb je ook al wat geprobeerd 'muisacceleratie' (oid) bij te stellen? Of heb je misschien nog drivers/software van je vorige muis geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook die muis, alleen niet de IFeel versie. Het probleem wat jij beschrijft heb ik ook, ik heb er alleen geen last van want ik speel niet veel 3d-shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Speel veel quake en heb hem ook(wel zonder Ifeel) en geen last van.

En het klopt dat hij het niet doet op rode ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20
we hebben hier ook een optical logitech muisje.....boven een RODE muismat!! werkt perfect!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelde probleem:

[topic=124843]

Nu een microsoft optical en geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 10:34

Shuriken

Life is all about priorities

Je was zeker met de nick "Ik ben mijn Logitech Optical muis aan het uitproberen" op de GoT Servers aan het spelen?

Anyway mijn MS Optical werkt(e) perfect. Alleen hij is nu kaduk (das een ander verhaal)

Counterstriken moet geen probleem zijn lijkt me. Maar misschien dat er wat niet goed gaat met je software ofzo?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Je moet inderdaad op de ondergrond letten, op mijn 20.000 kleurenmuismat van Smarties deed hij het ook niet. Weg muismat. UT here I come

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Op Tuesday 13 March 2001 19:42 schreef Shuriken het volgende:
Je was zeker met de nick "Ik ben mijn Logitech Optical muis aan het uitproberen" op de GoT Servers aan het spelen?

Anyway mijn MS Optical werkt(e) perfect. Alleen hij is nu kaduk (das een ander verhaal)

Counterstriken moet geen probleem zijn lijkt me. Maar misschien dat er wat niet goed gaat met je software ofzo?
Lekker toeval weer, ik was daar maar 10 minuten ofzo :)
Ik wist wel dat daar nog tweakers zaten...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 19:38 schreef mbitnl het volgende:
Ik had hetzelde probleem:

[topic=124843]

Nu een microsoft optical en geen problemen meer!
Juist ja M$ muisen roelen ik heb die exlporer en die werkt echt supa (en dat voor 65 piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Zo, ik heb het helemaal gehad met dit ding, alle muismatten uit de kast gehaald, zonder muismat, met twee muismatten, etc :D:D

Nu hoorde ik van een vriend van mij, dat zijn 'gewone' Logitech Optical een '2nd Generation' is, en dat die geen problemen hebben met snelle bewegingen.

En op mijn doos / manual / etc. is nergens het woord 2nd generation terug te vinden, terwijl ik zelf gezien heb dat het duidelijk op de doos van de gewone Logitech Optical staat.

Dus ik ga morgen denk ik maar deze iFeel voor de gewone inruilen. Ik wil L33T kunnen gamen, dat TouchSense steken ze maar in hun hol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 15:15
Heb je de scanrate al op het maximum gezet?

ohja!

L33T en Gamen vind ik niet echt bijelkaar passen, maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel je die scanrate in?

Zelf heb ik ook een iFeel. Maar omdat mijn buro witte nerven heeft (hout) heb ik een uno-color matje gekocht en verder geen last mee. Ik speel veel UT en mijn frags zijn omhoog gegaan door de muis. Veel precieser. Alleen je moet wel zorgen voor een goede ondergrond.

Mijn instellingen zijn:

snelheid 1 na laatste streepje,
versnelling op nee.
In UT heb ik hem op 13 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 15:15
Dat werkt alleen als hij aan de PS/2 zit. USB suckt anyways. ls je de Logitech drivers installeerd, kun je het daar ergens in het control panel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Op Wednesday 14 March 2001 23:36 schreef Dualdude het volgende:
Dat werkt alleen als hij aan de PS/2 zit. USB suckt anyways. ls je de Logitech drivers installeerd, kun je het daar ergens in het control panel aanpassen.
Vanwege de iFeel (stroom benodigd) kan dit kreng niet aan de PS/2. Om verschillende redenen vind ik USB sucken, dus haal ik morgen lekker de gewone Optical. Dat iFeel biedt me te weinig toegevoegde waarde, leuke gadget, maar nuttig? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb het eens geprobeerd met mijn Mouseman Optical op USB, maar ik heb hetzelfde probleem: er is een soort maximum bewegingssnelheid, ga je sneller... Dan volgt hij het niet. Bijvoorbeeld van links naar rechts van het beeld bewegen en weer terug gaat redelijk snel prima, maar als ik het heel snel doe blijft hij kleine stukjes bewegen. Errug vreemd. Kan dat met ps2 beter dan? Want dan zet ik hem effe over.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, dacht dat het aan me computer lag... Heb dit probleem ook met m'n Logitech Optical Wheel Mouse... Moet overigens wel zeggen dat ik hem op de USB-poort heb aangesloten... Dadelijk ff checken met m'n PS/2 poort kijken of ie het dan beter doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken et probleem. Ik heb et ook een beetje.
Je moet in ieder geval niet de standaard bijgeleverde software gebruiken. Je kan in CS ook je muisspeed wat hoger zetten zodat je niet zulke snelle bewegingen meer hoeft te doen. Ik kan er goed CS mee spelen, maar als hier een HLDM speler komt flipt de muis om de 15 seconden :)
Trouwens. Witte glimmende ondergrond werkt ook niet. Ik heb nu een gladde, redelijk donkere muismat, volgens mij werkt dat het beste.

GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 19:33 schreef skinhead het volgende:
we hebben hier ook een optical logitech muisje.....boven een RODE muismat!! werkt perfect!
wou net zegge. heb een mooie rooie oranje chello muismat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 13:15
twee dingen:

MS en logitech gebruiken precies dezelfde sensor dus geen verschil!

Gebruik geen glimmende ondergrond zoals plastic muismatjes. Ik heb nu een effen blauwe mat van stof en die is perfect! nooit problemen mee in spellen of wat dan ook......

USB logitech Ifeel muis........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op Thursday 15 March 2001 11:51 schreef Jaspov het volgende:
twee dingen:

MS en logitech gebruiken precies dezelfde sensor dus geen verschil!

Gebruik geen glimmende ondergrond zoals plastic muismatjes. Ik heb nu een effen blauwe mat van stof en die is perfect! nooit problemen mee in spellen of wat dan ook......

USB logitech Ifeel muis........
Beweeg maar eens snel heen en weer, het probleem is gewoon dat hij niet snel genoeg "fotootjes" maakt... Dat doet de MS niet en de Logitech ook niet. Vraag me zelfs af of de boomslang dat wel doet, maar goed...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech RULESZ ! 8-)
Bij mij werkt de Optical echt perfect.
Wat bij opticals wel voor rare problemen kan zorgen is een vuilje voor het laseroog, dit vuilje kan trillen met gevolg dat het laser beweging signaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14

MaxxMark

HT is Tof!

Op Thursday 15 March 2001 11:51 schreef Jaspov het volgende:
twee dingen:

MS en logitech gebruiken precies dezelfde sensor dus geen verschil
Dit klopt niet er zit weldegelijk verschil tussen beiden sensoren! Het is een kwestie van gevoel welke je beter vind!

Het is ook zo dat de eerste optical muizen van microsoft "slechter" waren zeg maar de 2e generatie optical muizen!

Dit kan ook verschillend ervaren worden :P

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-07 16:03
Probeer eens bij je instellingen te kijken, daar ligt het zeker aan..

Versnelling moet je zowiezo uitzetten, dus niet op laag, maar helemaal uit.

Probeer anders te muizen zonder de software, dat kan ook wel eens helpen..

Ik heb die problemen zelf ook gehad.
Pagina: 1