Toon posts:

Welke kaart is beter, of is het allebei niks meer?

Pagina: 1
Acties:

• dudu24
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2010
Beste Tweakers,

Ik probeer het spel mafia 2 aan de praat te krijgen op mijn pc. Ik weet alleen niet of mijn com het wel aan kan. De com is vrij nieuw dus dacht van wel maar de game gaat heeeeeeeeeeeel traag. Gekke is dat als ik de graphics heel hoog zet, hij net zo traag is als wanneer ik alles heel laag zet.

Maar goed in de com zit een kaart:
Geforce 7025 512 mb.

Ligt het hier aan en zo ja wat voor kaart moet wel voldoen?
IN een andere com heb ik een ati radeon 9600/9550 zitten. Is deze wellicht beter?

Ik heb ruimte zat, ca 400 gb. en geheugen is 2048. de processor is een:
Processor x86 Family 16 Model 2 Stepping 3 AuthenticAMD ~2812 Mhz

mvg,

dudu

• neliz
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 16:08

neliz

GIGABYTE Man

Zelf al eens naar de minimum specs gekeken?

http://www.vgrequirements.info/mafia-2-pc/
Minimum System Requirements
Processor: Intel Core 2 Duo @ 3.0 GHz / AMD Athlon 64 X2 3600+
Memory: 1.5 Gb
Hard Drive: 8 Gb free
Video Memory: 512 Mb
Video Card: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard
Mouse
DVD Rom Drive
Beide kaarten voldoen niet aan de minimum specificaties.

Ik zou het woord "nieuw" ook niet meer gebruiken in combinatie met de computer die je beschrijft.

Je hebt een single core machine met een Geforce 7025 IGP.. die echt drie keer zo traag is als een GeForce 7300, die al bij lange na niet voldoet aan de minimum eisen.

Als ik het zo bekijk is dit een computer die 3 jaar geleden al niet snel was, laat staan goed gaat presteren in games uit 2010.

[Voor 93% gewijzigd door neliz op 18-10-2010 18:52]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:05
Je kan het beter proberen met die Radeon dan met die IGP van nVidia. Maar ik kan je wel vertellen dat het niet veel zal uitmaken.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Geld sparen en kijken of je een Nieuwe Systeem zelf kan bouwen... raad pleeg andere tweakers ook, dan heb je altijd een goede keuze voor de games van de toekomst ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Jiffy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:19

Jiffy

God, you're ugly!

Je computer is volledig ongeschikt voor zo'n beetje alle spellen. Wat de leeftijd van de computer is, is daarbij irrelevant: je kunt op deze computer zonder enige twijfel prima officeprogramma's gebruiken, internetten en nog veel meer.

Maar spellen? Neuh. Uitgezonderd spellen van minimaal een jaar of 5 geleden. En zelfs dan zul je met de (toendertijd) wat zwaardere spellen wsl moeite hebben om ze correct te kunnen draaien.

Evt kun je de Zork-serie nog proberen. Die draait wsl prima op je computer, is gratis en legaal te downloaden en garandeert urenlang spelplezier.

Tip voor je eerstvolgende computer: ga na wat je er mee wilt doen en stem je computer daar op af. Voortaan even de handleiding van de spellen openslaan om te zien of je computer aan de systeemeisen voldoet.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order... Dikke Bertha

• dudu24
oke dank allemaal. Stomme vraag maar singel core hoor ik. wat betekent dit dan: 2x2,70 GHZ...
Ik dacht dat dit betekend duo core..

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-09 09:46

SilencerNL

No remorse

Ook al is de processor dual-core, dan nog is je systeem totaal ongeschikt om dit soort spellen op te spelen. Zelfs met die ATI 9600 zal het spel zeer beroerd draaien.

Je had zelf ook aangegeven dat je dit systeem hebt gekocht voor zakelijk gebruik, ik zou het gewoon lekker daarbij laten...

[Voor 10% gewijzigd door SilencerNL op 19-10-2010 16:19]

Don't dream your life, live your dreams!

• dudu24
Ja maar dat is niet mijn vraag, mijn vraag is of het wel dual core is en hoe je dit kan zien..

• Moning2
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-09 14:42
Door het type processor te achterhalen met iets als cpuz en het type processor opzoeken middels Google

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Door het processortype dat je hebt in google in te typen en dan te lezen wat er bij de zoekresultaten verschijnt?

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Heb je nog een AGP slot of een PCI-expres? Kijk dan even op Vraag & Aanbod van Tweakers.net of de pricewatch voor een nieuwe PCI-expres videokaart. :)

Met 7 tientjes heb je al een HD3850/HD3870 welke de game prima zal draaien.

M'n magische bol werken.

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
hmm,
de vraag was: Welke kaart is beter, of is het allebij niks meer?

of ben ik nu mal.

In ieder geval is je systeem ongeschikt.

• Shadoxfix
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:06
Reepje schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:26:
hmm,
de vraag was: Welke kaart is beter, of is het allebij niks meer?

of ben ik nu mal.

In ieder geval is je systeem ongeschikt.
Ja maar de vraag is al beantwoord.

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:48
dudu24 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:34:
Beste,

Ik heb een nieuwe computer gevonden. Alleen weet ik niet wat ik er voor moet betalen, ik kan er namelijk op bieden en vroeg me af wat ik maximaal aan deze computer moet besteden. De confugiratie is als volgt:

moederbord: AM2+ M2N68 E
AMD64 Athlon dual core 2x 2.70 ghz
2048 mb ddrr 800 pc
Nvidia extreme fore 7025>512 mb
500 gb schijf
22 x multiformat S-ata DVD brander
En windows xp proffesional.

Ik gebruik de computer voornamelijk voor zakelijk gebruik. zelf dacht ik aan ca. 250 euro of is dat te veel/ te weinig?

mvg dudu
Dit is je systeem neem ik aan?
Het moederbord heeft in ieder geval een PCI-e slot dus je zou 2de hands kunnen kijken voor een 3850/3870/4850 mits je voeding dit aan kan. (anders misschien een 2de handse 4670?)

• dudu24
oke bedankt voor jullie info allemaal. maar ik zal een kaart aanschaffen die het allemaal wat beter aankan.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee