Toon posts:

Geen Analoog Tv meer na 10 oktober (CAIWay)

Pagina: 1
Acties:

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 16:43
Hallo tweakers,

Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn na het uitschakelen van de Analoge zenders in het CAIWay verzorgingsgebied.

Tot 1 november 2010 zijn de volgende zenders nog wel Analoog beschikbaar:
  • Nederland 1
  • Nederland 2
  • Nederland 3
  • RTL 4
  • RTL 5
  • SBS6
Op de volgende website http://www.caiwaydoethet.nl/101010 staat een en ander al vermeld over het afsluiten van het analoge signaal.

Berichten van CAIWay:
Al sinds 2005 heeft Caiway een digitaal standaardpakket en is Caiway in een groot deel van ons gebied bezig met de complete digitalisering van het radio- en televisieaanbod via de kabel. Deze stap werd genomen om een gevarieerder aanbod zenders en meer mogelijkheden aan te kunnen bieden dan met een analoge kabelaansluiting.

In 2007 kregen al onze klanten een gratis ontvanger
Bij de introductie van digitale tv boden we al onze klanten een gratis digitale ontvanger aan, om de overstap naar digitaal makkelijk te maken en om klanten niet voor de kosten van een digitale ontvanger op te laten draaien.

De juiste beslissing
De beslissing om toen voor digitale tv te kiezen, bleek geen moment te vroeg genomen. In vijf jaar tijd heeft de verkoop van moderne flatscreen tv’s een ware vlucht genomen en daarmee steeg de vraag vanuit onze klanten naar méér digitale zenders én diensten.

Nieuwe mogelijkheden met tv
Klanten vroegen bijvoorbeeld om een groter aanbod zenders in HD en zelfs 3D kwaliteit, het bestellen van voetbalwedstrijden uit de Eredivisie en het live kunnen pauzeren van tv-uitzendingen. Stuk voor stuk diensten die Caiway alleen mogelijk kon maken door helemaal over te stappen op digitale tv.

In deze gebieden is vanaf 10 oktober alleen digitale televisie beschikbaar.
De gemeente Westland, Midden-Delfland, Schiedam, Maassluis, Aalsmeer, Uithoorn, IJsselstein, Lopik (kern Benschop), Halderberge (kern Oudenbosch), Den Haag (wijk Wateringse Veld), Gouda en omgeving.

In deze gebieden is vanaf 10 oktober analoge en digitale televisie beschikbaar.
In Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht verdwijnt het analoge signaal pas per 1-1-2012. In Hilvarenbeek, Pijnacker, Delfgauw, Albrandswaard, Hendrik-Ido-Ambacht, Harderwijk en de gemeenten Heumen, Oss (Berghem), West Maas en Waal en Druten (Horssen) blijft het analoge signaal beschikbaar na 10-10-2010; de lokale kabelmaatschappij verzorgt daar zelf het analoge aanbod.

Mijn mening:
Het is even wennen, dat je nu alleen nog maar digitaal kunt kijken. Echter zie ik wel de voordelen hiervan in. En ook nadelen.

Voordelen:
1) Het begin van een compleet nieuw tijdperk. Te denken valt aan dat er in de toekomst je eigen zenderpakket samen kunt stellen. Nieuwe zenders, etc.
2) Kwaliteit
3) Meer zenders

Nadelen:
1) Meerdere decoders nodig om de 2de, 3de of 4de Tv aan te sluiten
2) Installatie ongemak voor de wat oudere mensen onder ons
3) Meer afstandsbedieningen

Ik ben persoonlijk er wel blij mee dat CAIWay deze stap heeft durven te nemen.

Nogmaals: Ik ben nieuwsgierig wat jullie er over denken (gebruikservaring, etc)

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 21:22

painkill

Pain(k)(ill)

Vooral die decoders verpesten alle voordelen..
En MEER zenders? Van de 150 die ik er nu heb kijk ik er misschien 15...

Mijn SNES verzameling!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:55

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Vooral als de analoge radio zou verdwijnen is dat prut, moet je of radio luisteren via je tv (in geval van een CI+ insteek kaartje) 8)7 of moet je speciaal voor radio een decoder kopen.

Of je moet in de gelukkige omstandigheid verkeren dat het FM signaal in de buurt goed genoeg is om het uit de lucht te plukken.

Ik heb zelf nog een analoge HDD recorder. Daar zou ik ook een decoder voor moeten aanschaffen, of nog meer knaken uitgeven voor een exemplaar met een CI module. Of bied Cayway uitzendig gemist aan?

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 16:43
Beste Littlejoanes,

Zover ik het heb begrepen blijven de analoge radiozenders. Deze schijnen weinig ruimte in beslag te nemen.

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
littlejoannes schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:21:
Vooral als de analoge radio zou verdwijnen is dat prut, moet je of radio luisteren via je tv (in geval van een CI+ insteek kaartje) 8)7 of moet je speciaal voor radio een decoder kopen.
Nee hoor. Gewoon doorlussen naar de stereo-set. Dat kan dmv de audio-out, of gewoon via een scartverloop. Als je je zender hebt, kan de tv prima uit. Doen we hier ook.
Of je moet in de gelukkige omstandigheid verkeren dat het FM signaal in de buurt goed genoeg is om het uit de lucht te plukken.
Niet alle kabelzenders zitten ook in de ether.
Ik heb zelf nog een analoge HDD recorder. Daar zou ik ook een decoder voor moeten aanschaffen, of nog meer knaken uitgeven voor een exemplaar met een CI module. Of bied Cayway uitzendig gemist aan?
Je kan er een 2de decoder voor zetten, maar die moet dan wel aanstaan, en al op de juiste zender zijn ingesteld. Omslachtig, maar het kan wel.

CAIWAY biedt zelf geen enkele uitzending aan, ze zijn enkel een doorgeefluik. Uitzending gemist kijk je dus terug bij de omroep zelf, en nooit bij de kabel/provider.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
De analoge kwaliteit hier in Gouda was altijd al beroerd, dus ik keek toch al digitaal. Ik ben blij dat er nu meer ruimte komt voor meer HD-zenders.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:29:
CAIWAY biedt zelf geen enkele uitzending aan, ze zijn enkel een doorgeefluik. Uitzending gemist kijk je dus terug bij de omroep zelf, en nooit bij de kabel/provider.
Veel andere providers bieden wel een interactief pakket met zoiets als Uitzending Gemist. Caiway zal daar op termijn ook wel mee komen.

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Een van de voordelen van Caiway lijkt dat ze het basis pakket niet coderen, zodat je met een standaard TV met DVB-C tuner toch beeld hebt. Bij Ziggo en UPC mag je een CAM module met kaart kopen of een kastje.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee