• Furfurt
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-08 12:17
Beste allen,

Ik heb een Linksys Wireless G Broadband Router (WRT54GS) direct achter mijn modem zitten. Modem staat in de meterkast en de Linksys ook. Werkt allemaal perfect, alleen ik woon in een nieuwbouw huis en op zolder is het signaal te zwak om op te vangen. Geen internet dus op zolder en op de eerste is het nog redelijk.

Toen heb ik, om op zolder ook internet te hebben een Linksys Wireless G Range Expander (WRE54G ver.3) gekocht. Dat heeft even geduurt om dat aan de praat te krijgen maar dat werkt nu.

Maar de verbinding snelheid is echt knetter laag. Zeker in vergelijking met beneden, waar het gewoon snel is.

De signaal sterkte is op zolder nu 100% (door die Range Expander), maar de bandbreedte is veel lager. Tot grote frustratie van mij, want nu heb ik internet, maar daar is ook alles mee gezegd.

Hebben jullie ervaring hiermee of tips, want dit is niet te harden zo.

• syfhix
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 27-12-2015
Standaard hebben routers een goed bereik. Je kunt ook de firmware vervangen door dd-wrt. Dit is firmware van een bedrijf die weten wat ze doen.
Ik raad je aan dit te proberen indien de opties van anderen niet helpen.

Ooh en probeer je kanaal en eventueel de frequentie indien mogelijk eens aan te passen. Zorg dat die van de router en je expander gelijk zijn.

Is je router een N router of een G router? Dit kan namelijk ook verschil uitmaken.

Hulp nodig bij webdesign? stuur me een bericht.

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Een Range Expander halveert toch de bandbreedte?
De Linksys is 54 Mbit maar downstream echt maar iets van 22 Mbit. De Expander is daar dacht ik weer de helft van.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
d00 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:20:
Een Range Expander halveert toch de bandbreedte?
De Linksys is 54 Mbit maar downstream echt maar iets van 22 Mbit. De Expander is daar dacht ik weer de helft van.
Niet helemaal mee eens. Een Range Expander halveert inderdaad de bandbreedte. Een Linksys haalt onder goede omstandigheden volgens mij gewoon 54Mb/s. ECHTER: Je zet de range-expander niet naast de router, maar ongeveer "halverwege" eindpunt en router. Daar waar het bereik van de router (en dus ook de snelheid) lager is. En de range-expander halveert die lagere bandbreedte.

• d00
Net nog even op de site van Smallnetbuilder gekeken. Max is 23 Mbit throughput op de beste locatie. Dus geen 54 Mbit. De fabrikanten tellen up en down bij elkaar op!

300 N router komen ook niet aan 300 Mbit Max vaak 70/80 Mbit.
Zeer interessante site.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Is dat niet de WAN-throughput (inclusief firewalling en NATting enzo)? Hoe zit het dan met de WiFi-LAN throughput? Die zou volgens mij onder goede omstandigheden toch de 54Mb/s moeten kunnen halen.

• d00
Nee, juist de Wifi. Link op de site maar eens door. Ze meten op een 5 tal locaties A t/m E
Je moet er even de tijd voor nemen de site te doorgronden. Maar de tests zijn uitstekend. (En ze zetten de firewall en Nat ook nog eens uit bij de tests)

• Furfurt
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-08 12:17
@ Syfhix,

dank voor je reactie. Het is een G router. Heb begrepen dat als je met meerdere pc's op hetzelfde draadloze netwerk gaat de N toch weer wordt veranderd in G. Aangezien PS3 en pc's tegelijk verbinding hebben had een N niet zo veel zin.

Het kanaal van de Expander en Router gelijk zetten?! Ga ik proberen...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee