Toon posts:

Office 2010 MUI/LIP

Pagina: 1
Acties:

• freaky
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 27-06 21:13
Hoi hoi,

ik probeer een terminal server te installeren met 2 talen. De basis installatie is 2008 R2 (NL) en Office 2010 (32 bit).

Voor de 2008 R2 kon ik gewoon een gratis EN language pack downloaden, dat werkt prima.

Office lijkt wat lastiger te liggen. Blijkbaar zijn er tegenwoordig gratis LIP's (Language Interface Packs, deze werken alleen voor de interface en spelling, maar bijv. niet voor help). Deze zijn er echter niet in het engels (noch enige andere grote taal waar gewoon een office versie / language pack voor is).

Een language pack zou je moeten kopen. Op zich niet zo'n probleem, maar diezelfde website meldt dat je engels al hebt bij 'any version of office'. Dat klopt ook, want de NL versie zou geleverd moeten worden met buiten NL, EN, FR en DE. Die talen zie ik ook terug in de installer en staan allemaal geinstalleerd (alle opties zijn volledig geinstalleerd btw).

Het rare is als ik in bijv. word naar opties | taal ga, dan zie ik bij bewerkingstalen alleen NL en EN (waar zijn FR en DE heen?) en bij de talen voor de gebruikersinterface staat alleen moet overeenkomen met microsoft windows <standaard> (taal in Windows staat op EN ingesteld en heb behalve het NL aanmeldscherm (logisch NL server), alles van windows in EN) en Nederlands.

Iemand enig idee hoe dit zit? Zou het heel vreemd vinden dat verweggistan gratis LIPs heeft en we hier een taalpakket zouden moeten kopen voor een EN interface terwijl spelling e.d. er al gewoon in zit in EN.

• freaky
Vergeten te melden, maar op de installatie CD staat ook een map 'Proofing.nl-nl'. Hierin staan verschillende installers (1 in de hoofdmap en 1 per taal er onder). Zie deze dingen starten als ik ze dubbelklik, maar dat was het dan ook (en het helpt ook niet). Scherm verdwijnt daarna gewoon.

• Roady81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Een Language Pack is heel wat anders dan Proofing Tools. De Engelse Proofing Tools zit inderdaad al in iedere versie van Office maar de het Language Pack niet. Deze kun je hier bestellen;
http://office.microsoft.com/nl-nl/language/

Als je alleen de ScreenTips beschikbaar wilt hebben in een andere taal (handig voor support of wanneer je als gebruiker instructies wilt volgen welke in een andere taal is geschreven) dan kun deze gratis download gebruiken;
http://www.microsoft.com/...13-4bcf-8b17-fff7894ff541

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• freaky
Het lijkt inderdaad alleen de proofing tools te zijn. Helaas, toch betalen dan.

Blijft wel moeilijk om het echt zeker te krijgen. Zo was volgens MS nog geen multi language pack beschikbaar voor office (itt de normale language packs) terwijl ik deze gewoon kan d/len via licensing.microsoft.com... (SPLA). Altijd zo blij dat ze zelf weten hoe/wat ze verkopen :).

Bedankt voor de re'.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee