Toon posts:

Hoe internet instellen op computer met XP.

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-08 22:29
Heb een computer met besturing systeem Win 98 en een netgear modem voor internet .Er zit en netwerk kaart in mijn komputer .
Nu heb ik op mijn hobby ruimte een komputer met Win XP zonder internet . Ik zou graag dat ethernet stekker(die nu dient voor de win 98 se pluggen in de computer met win XP . Heb dit al gedaan maar geen verbinding .
Kan er mij iemand zeggen hoe ik de computer met XP moet instellen om daar ook soms dat internet te hebben .
Heb ooit die vraag een gesteld voor 2 komputers met Win 98 se afwisselend internet te hebben en jullie hebben mij daarin prachtig geholpen . Ben 60 jaar (analoge technieker )en durf zomaar niet alles wijzigen
Maar toch wil ik het kunnen .
Wie help mij op de goeie weg .Waarvoor heel veel dank .

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Je zult meer informatie moeten geven, zoals bij welke internetprovider je zit? Werkt de netwerkkaart wel? Heb je een router?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:30

beany

Meeheheheheh

Komputer? Nedersaksich? :P

Ziet WinXP de netwerkkaart wel? (in het hardware overzicht)

• mcsluis
  • Laatst online: 16:06
Hier een handleiding die je op weg kan helpen. [KLIK] .

* Heb je internet via de telefoonlijn (ISDN/INBEL/ADSL) of via de kabel?
* Wat voor PC heb je staan

[Voor 25% gewijzigd door mcsluis op 18-10-2010 16:43]

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-09 16:50
Als je de netwerk kabel aansluit op de windows xp pc en vervolgens:
start > uitvoeren > cmd > enter > ipconfig doet, wat zie je dan?

Gooi de reply van dit command maar even hier onder neer

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-09 17:44

jeka

Support your local club.

lolbroek :| als je niets nuttigs te melden hebt blijf dan gewoon weg..

[Voor 83% gewijzigd door Equator op 18-10-2010 20:46]

FCG

• mcsluis
  • Laatst online: 16:06
jeka schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:38:
Als je wilt internet moet je dan eerst inbellen, en hoor je.
Tuuuuut piiieeeep krrrrsssshhhttt piieeep tuuuuttt tuut tuut tuut tuut tuut tuut.
Dan is je inbel modem denk ik niet goed!
... erg constructief .....

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:38

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

jeka schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:38:
Als je wilt internet moet je dan eerst inbellen, en hoor je.
Tuuuuut piiieeeep krrrrsssshhhttt piieeep tuuuuttt tuut tuut tuut tuut tuut tuut.
Dan is je inbel modem denk ik niet goed!
Doe niet zo sneu...

Zie je wel dat je een netwerkverbinding maakt met Windows XP? Want IE moet in sommige gevallen geconfigureerd worden voordat je het kan gebruiken om op internet te komen.

En een IPconfig is inderdaad niet verkeerd om te doen. Branden de netwerklampjes ook bij je netwerkaart?
Zo nee, dan kan je netwerkkaart defect zijn.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou graag dat ethernet stekker(die nu dient voor de win 98 se pluggen in de computer met win XP . Heb dit al gedaan maar geen verbinding .
Sorry, hier raak ik je even kwijt.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:38

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Compizfox schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

Sorry, hier raak ik je even kwijt.
Als ik het goed begrijp wil hij de ethernetkabel van de Windows 98SE machine in de XP machine plaatsen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• hobbyist-pc
Beste ,

Iedereen bedankt voor jullie vlugge reakties op mijn vraag.
Nu er zat geen netwerk kaart . Heb er een ingeplaatst en XP heeft ze zelf gevonden en alles werkte prima . Maar daarvoor had ik mijn kabel in een ethernet opening gestoken op het moederbord .
Waarom dient deze opening dan ?. Is net hetzelfde symbool en stekker past erin
Kan mij dat iemand vertellen of is het voor heel iets anders . Heb geen gegeven van moederbord , maar zie deze openingen op vele moederborden .
Net hetzelfde als de openingen voor sound met dezelfde tekens als op een kaart . Begrijp dat niet .
Maar in elk geval heeeel erg bedankt

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarschijnlijk zit er in je moederbord gewoon een onboard netwerkkaart en was die aparte netwerkkaart dus niet nodig geweest.

Voor het geluid hetzelfde: Moederborden hebben tegenwoordig een geluiskaart in het moederbord zelf, zodat een losse geluidskaart niet nodig is.

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:28

basdej

OutSystems Consultant

welk moederbord ?

Hoi.

• hobbyist-pc
type moederbord is GA 8IPE 1000 pentium 4 2,6 GHZ
Misschien vind je iets ,
In elk geval veel moederborden hebben zoiets aanboard maar hoe aanspreken ??
Bedankt .

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Die dingen werken gewoon als een normale netwerk- of geluidskaart.

Het kan zijn dat ze wel zijn uitgeschakeld in de bios, maar uit de winkel staan ze gewoon aan.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan heb je vermoedlijk een driver vergeten te installeren voor je oude netwerkkaart

Iperf

• hobbyist-pc
Iedereen nogmaals bedankt , ik ga dat eens allemaal onderzoeken .Maar die moederborden komen meestal van her en der en zo leer ik heel veel .
Zeer hartelijk bedankt .

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tegenwoordig hebben alle (nieuwe) moederborden zelfs onboard ethernet en geluidskaart ;)

• hobbyist-pc
Beste,

Hier nog eens terug .
Dus mijn moedrbord is een Mega-Byte GA 8IPE 1000

Jullie hebben me goed geholpen met het internet te laten werken , maar nu zou ik graag die internet en sound vanop het moederbord gebruiken . Die stekkers zijn daar aanwzeig .
Hoe moet ik dit aanpakken ?. Ik heb geen gegevens van moederbord . Wie kan mij verder helpen . Ben hobbyist en zonder jullie hulp sta ik nergens .
Dank

Hopelijk vind de moderator dit goed dat ik mijn vragen hier verder zet .anders mijn excuus .

• Nielson
  • Laatst online: 16:53
hobbyist-pc schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:01:
Dus mijn moedrbord is een Mega-Byte GA 8IPE 1000
Ik denk dat je een Gigabyte mainboard bedoelt :) Maar er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen van, de standaard GA-8IPE1000 heeft bijvoorbeeld niet eens onboard LAN, dus mogelijk heb je bv de GA-8IPE1000-L. Als je hier klikt op Downloads en je OS selecteert kun je een driver voor de onboard netwerkkaart (en geluidskaart) downloaden. Als je via deze link op de 865PE als chipset klikt zie je onderin nog meer 8IPE1000 modellen (met soms ook meerdere revisies per model), zoals de GA-8IPE1000-G, de Pro, enz. Mogelijk dat daar weer een andere LAN chip op zit dus probeer even het exacte type en revisie te achterhalen (staat als het goed is ergens op het bord geprint).

[Voor 23% gewijzigd door Nielson op 19-10-2010 10:25]

• hobbyist-pc
Beste,
Het is wel degelijk een moederbord waar op staat GA 8IPE 1000 . In de computer is ook nog een briefje gekleeft met specificatie , aansluitingen en nog eens voor / GA 8IPE 1000 maar PRO erbij .
Op het moederbord staat wel een stekker (ethernet ) met LAN gemerkt en ook Audio .
maar geen letter L og G te vinden .
Dus die stekkers zijn gewoon geplaatst bij de fabricatie en hebben geen nut dan ?
Mijn excuus voor de wat vervelende vragen .
Met dank

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:28

basdej

OutSystems Consultant

de stekkers zijn geplaatst en de hardware is in orde maar de drivers moeten geinstalleerd worden, tenminste als het nu nog niet werkt, heeft u al eens geprobeerd om het kabeltje van de audio er gewoon in te steken?

Hoi.

• Nielson
hobbyist-pc schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:14:
Beste,
Het is wel degelijk een moederbord waar op staat GA 8IPE 1000 . In de computer is ook nog een briefje gekleeft met specificatie , aansluitingen en nog eens voor / GA 8IPE 1000 maar PRO erbij .
Op het moederbord staat wel een stekker (ethernet ) met LAN gemerkt en ook Audio .
maar geen letter L og G te vinden. Dus die stekkers zijn gewoon geplaatst bij de fabricatie en hebben geen nut dan ?
Ik zeg ook niet dat het geen 8IPE1000 model is, maar die serie bestaat uit veel verschillende modellen met elk afwijkende specificaties. De standaard 8IPE1000 (zonder toevoeging) heeft bijvoorbeeld geen onboard LAN, maar een eventuele 8IPE1000-L, 8IPE1000MT of in uw geval dus blijkbaar een 8IPE1000 Pro kan dat wel hebben, vandaar het belang van het exacte type. Op het bord staat het type -en revisienummer tussen de geheugensloten en de chipset koeler:

• hobbyist-pc
Beste,

Op het moederbord staat enkel GA 8IPE 1000 zelf geen rev nummer .
Heb nu eens gekeken in de setup en daar staat niets van in ,van LAN onboard enkel sound onboard .
Geeft wel verwarring daar er een ethernet staat op et moederbord ,maar zal geplaatst zijn bij de produktie zeker .
De pro dat ik heb zie staan op een sticker was tussen aanhalingstekens .
Vind het wel eigenaarding dat er bij zo een komputer geen internet kaart inzat ,weet zelf dat er niet is aangepruts . Nu heb ik ethernet ingeplaatst ,heb internet en nu ga ik proberen met jouw gegevens toch de sound onboard te activeren .
Maar toch van harte bedankt voor de grote hulp . Fijn van jouw

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
hobbyist-pc schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:08:

Geeft wel verwarring daar er een ethernet staat op et moederbord ,maar zal geplaatst zijn bij de produktie zeker .
Als ie erop zit is ie ook werkend (mits niet kapot), ze plaatsen geen loze onboard netwerk of geluid aansluitingen.

Misery and hate will kill us all.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Dat doen ze vaak wel. De kosten van die componenten t.o.v. twee versies bij te houden en maken wegen niet tegen elkaar op. Dat wordt wel vaker gedaan bij massa productie.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nog nooit meegemaakt.
Wel vaak gezien dat er soldeerpunten op mobo's zitten waar geen chip zit. Maar loze poorten, nee nooit.

• Nielson
Nope, absolute onzin.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee