[Win7 x64] Regelmatig BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 09:27
Hallo iedereen

Mijn 64 bits Windows 7 vertoont steeds vaker een Blue Screen of Death (BSOD). Het is niet zo dat het alleen gebeurt als ik een bepaald programma opstart, het gebeurt gewoon willekeurig.
Ik kijk nu met "BlueScreenView" de dumps na om te kijken of ik er wat informatie uit kan halen.

Ik heb wat op een site gelezen over een fout met afd.sys dat met een netwerk driver te maken had, dus ik vermeld hier nog even: ik heb Hamachi én Teamviewer VPN geinstalleerd

Hardware (niet overgeklokt):
Intel Core 2 Q8200
ATI HD3850 256MB videogeheugen
4GB RAM DDR2 geheugen
Gigabyte moederbord

Weten jullie misschien wat er fout gaat?

Hier screenshots van 4 BSOD's met informatie in BlueScreenView:
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/9703/bsod1.png
Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/1123/bsod2.png
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/4645/bsod3.png
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/5073/bsod4.png
Hier een foto die ik snel heb genomen toen me computer flipte:
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/329/1002534i.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door calvinturbo op 18-10-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

calvinturbo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:26:

Weten jullie misschien wat er fout gaat?
Driverconflict - vandaar ook de DPC_SWITCH meldingen.
BlueScreenViewer is makkelijk, omdat het voor de overduidelijke zaken wel kan aangeven wat er mis is, maar soms moet je echt even de Windows Crash/Memory dumps FAQ gebruiken om wat dieper te graven in je memory dumps.

Aan een minidump heb je dan niet zo heel veel dus volg de aanwijzingen uit de FAQ een keer op en ga een volledige memdump maar een keer analyseren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378566

Heb sinds maand AcerX3300 met W7 HomePremium x64
Vanuit sleepmode regelmatig reboots en bluescreens.

Na een maand was McAfee uitgewerkt en niet meer geheel te verwijderen zeer irritant!
Na wat register gesleutel niet meer opstarten.
3 delige dvd backup proberen terug te zetten maar helaas!

Van broertje OEM Ultimate x86 (dus 32bit) geleend en sinds 2 weken geen enkel probleem meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
alt-92 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:49:
[...]

Driverconflict - vandaar ook de DPC_SWITCH meldingen.
BlueScreenViewer is makkelijk, omdat het voor de overduidelijke zaken wel kan aangeven wat er mis is, maar soms moet je echt even de Windows Crash/Memory dumps FAQ gebruiken om wat dieper te graven in je memory dumps.

Aan een minidump heb je dan niet zo heel veel dus volg de aanwijzingen uit de FAQ een keer op en ga een volledige memdump maar een keer analyseren.
Dankjewel!
Ik ga het proberen, ik zal de resultaten hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Ik krijg elke keer een BSOD bij het installeren/deinstalleren van Corel Videostudio X3.
En ik heb me videodriver (ATI) geupdate. Ook heb ik de Windows Crash/Memory Dump FAQ gelezen en de instructies gedaan.

EDIT: Ik was even wat gaan eten en toen ik terugkwam bij me PC was ie weer gecrashd (BSOD) en ik was niet bezig met Corel Videostudio X3

[ Voor 26% gewijzigd door calvinturbo op 19-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Gebruik (of gebruikte) je een tool zoals daemontools om bijvoorbeeld iso's te laden? Ik heb in het verleden een hoop ellende gehad met de drivers die daarbijhoren (ook sptd.sys, die bij jou in je screenshots ook voorkomt)...

Mocht dit een belletje doen rinkelen: er is een tool beschikbaar op de site waarmee je die driver helemaal kunt verwijderen (en wellicht daarna opnieuw installeren, mocht je hem nodig hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
@Mindstorm

Ik gebruik PowerISO en dat is inderdaad een programma om ISO's te mounten. Ik zal gaan googlen voor iets om die driver te deïnstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
calvinturbo schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:59:
Ik krijg elke keer een BSOD bij het installeren/deinstalleren van Corel Videostudio X3.
Bij een vroegere PC had ik jaren geleden BSOD's door CorelDraw. Blijkbaar is Corel geen fijne applicatiebouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Ik heb nu me Bluetooth USB apparaatje uitgeschakeld, want in Event Viewer zag ik als laatst voordat de BSOD gebeurde dat er heelveel errors met het Bluetooth apparaat waren. Ik hoop dat ik nu van de BSOD's af ben. Ik zal nieuwe dingen hier posten.

EDIT: En ik heb ook een unknown device uitgeschakeld, want die gebruik ik toch niet (want ik weet helemaal niet wat het is)

[ Voor 20% gewijzigd door calvinturbo op 30-10-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:26

F.West98

Alweer 16 jaar hier

calvinturbo schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:00:
EDIT: En ik heb ook een unknown device uitgeschakeld, want die gebruik ik toch niet (want ik weet helemaal niet wat het is)
dat is het gevaar, het kan net zo goed een besturing van de aan/uit-knop zijn. Misschien is het ook wel de driver van die ISO-tool...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
F.West98 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:12:
[...]

dat is het gevaar, het kan net zo goed een besturing van de aan/uit-knop zijn. Misschien is het ook wel de driver van die ISO-tool...
Dan kan ik het toch beter uitschakelen? En de besturing van een aan/uit knop is het echt niet, want dat is geen device, dat regelt het moederbord. En die driver van die ISO tool zou niet als "unknown device'' moeten staan, want het programma werkt prima, dus waarom dan "unknown"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Het is weer zover, ik kreeg vandaar weer een BSOD, maar wel een hele rare. De computer wist eigenlijk niet waarom ie een BSOD kreeg. Hij bleef hangen bij collecting information for dump (of zoiets dergelijks) en in Event Viewer stond geen bruikbare informatie. In BlueScreenView stond ook niks omdat de computer geen dump maakte....
Pagina: 1