Beste verzekering voor je Macbook pro

Pagina: 1
Acties:

• Akhtarm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06-2023
Beste mensen,

Ik heb pas een nieuwe macbook pro gekocht (dure grap :p)
en nou wil ik het graag verzekering, maar weet niet wat de beste verzekering is voor de macbook.

dus vroeg me af wat voor verzekering jullie hebben en hoe jullie ervaringen zijn.
en hoop zo een keuze te maken.

bedankt.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:14

iMars

Full time prutser

waarvoor wil je hem verzekeren? diefstal? ongelukjes? eigen schade? of als je mobo na 1 a 2 jr kapot gaat?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Akhtarm
iMars schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:08:
waarvoor wil je hem verzekeren? diefstal? ongelukjes? eigen schade? of als je mobo na 1 a 2 jr kapot gaat?
ik wil het verzekeren voor alles. ook in het buitenland . maar wil wel zo'n verzekering die ook je nieuwwaarde dekt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is nogal afhankelijk van diverse zaken. Zo krijg je ook wel korting als je alles bij 1 verzekeraar onderbrengt. Het kan dus zijn dat de reacties die uit dit topic komen niet per definitie voor jou de beste is.

Maar wat de beste is ligt ook aan wat je wel of niet gedekt wil hebben.

Dat zijn al 2 zaken waar we nu niets van weten.

Even er vanuitgaande dat jij (of je ouders) wel ergens een verzekering hebben lopen, via een tussenpersoon, zou je daar eens een offerte kunnen aanvragen. Met zaken die je wel en niets wenst gedekt te hebben.

Zelf heb ik geen apparte verzekering voor m'n apparatuur. Simpel omdat ik niet zo lomp ben, en er niet mee loopt te sjouwen. Als jij dagelijks je laptop mee gaat nemen, is al een hele andere situatie.

Zo ben ik nog nooit gestuikeld over een netsnoer, terwijl dit toch wel een voorkomend iets is.

Ey!! Macarena \o/

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Akhtarm schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

ik wil het verzekeren voor alles. ook in het buitenland . maar wil wel zo'n verzekering die ook je nieuwwaarde dekt.
Als je mij dan het aankoopbedrag van jouw laptop overmaakt, dan mag je hem bij mij verzekeren. ;)

Zonder gekheid: dat gaat niet. Iedere verzekering heeft zijn eigen voorwaarden en die zijn vaak best specifiek. Dus iets meer specificeren wat betreft eisen kan geen kwaad.

Voorlopig een voorzet: AppleCare voor de garantiegevallen voor de komende drie jaar. Daarnaast nog een goede laptopverzekering, waar je garantiekwesties niet meeneemt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 17:09
Dus binnenshuis en buitenshuis, op vakantie, diefstal, ongelukjes, verlies, schade.. en de volledige nieuwwaarde? Succes, maar zo'n verzekering vind je niet.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:14

iMars

Full time prutser

Akhtarm schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

Tja, waar trek je de grens? Op reis, dan heb ik mijn reisverzekering. Binnenshuis heb ik mijn inboedelverzekering. En verder ben ik er heel zuinig op.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Akhtarm
bedankt voor de reactie's

Maar in mijn geval wil ik het echt verzekeren, want je weet maar nooit en zeg nooit nooit.
Ja dat apple care dat ga ik ook erbij nemen , maar dat dekt alleen de fabrieksgarantie.

Vroeg me af of jullie ook verzekerd hadden en waarom daar ? wat zijn jullie ervaringen?

in de apple winkel kreeg ik een folder mee van mahe.nl . alleen ik kan de voorwaarden nergens vinden.
Ik heb ze net ook gebeld ,maar alleen het eigen risico bedrag is 110 euro's en dat vind ik teveel.
maar ze dekken wel de nieuwwaarde? en je moet de premie in 1 keer (190) betalen en ben je verzekerd voor 3 jaar.

iemand hier ervaring ermee.

ik wil het wel goed doen en achteraf geen spijt van hebben :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 15:11
Meestal wordt diefstal zonder sporen (mysterieuze verdwijning) niet gedekt, laat dat nou net het meest voorkomen.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

is een kostbaarheden verzekering niets voor jou dan?

Van het kastje naar de muur lopen...

• Akhtarm
heeft niemand hier zjin macbook pro verzekerd dan?
zoo

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 14:36
laptops in zijn algemeen verzekeren word al een probleem. niet veel verzekeringen bieden dit aan.
enige mogelijkheid die mij werd geboden is een reisverzekering die ik continue moest laten doorlopen.

daarbij werd het bedrag wat ik per maand moest betalen ook erg hoog en heb ik besloten om geen verzekering af te sluiten.
Sowieso is die verzekerd door de inboedel als er thuis bijvoorbeeld word ingebroken.
Apple-care is voor eventuele mankementen.
andere schades zijn vrijwel altijd door eigen schuld en dus meestal door domme acties of onoplettendheid.
Dat is het enige risico die ik dan neem.

Mocht een ander mijn MBP slopen of beschadigen dan zal het via zijn verzekering/bankrekening gaan en heb ik daar verders geen last van.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

DancePlaza schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:31:
Daar dacht ik ook meteen aan .

Money for nothin' and your chicks for free

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DancePlaza schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:31:
Ik heb een Kostbaarheden verzekering bij de ABNAMRO (me huis bank) en heb daar mijn 17" pro gewoon op laten zetten.

Net zoals me DSLR, Al me L lenzen, me zusje haar MBP, een zwik horloges, wat sieraden van me moeder enz enz.

Werkt echt keurig. Ik heb mijn MBP vorrigjaar laten vallen op vakantie (hij was toen 3weken oud 8)7 ) en de schade was €975,- ex (hele behuizing vervangen, HDD vervangen, Scherm vervangen) en hebben ze keurig betaald. Ze keren (uiteraard) pas volledig uit zodra hij niet meer te maken is of gestolen.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 27-10-2010 15:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Raymeister
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik heb mijn MBP ook via Mahé verzekerd. 3 jaar voor 119 eurootjes incl. mysterieuze verdwijning. De randvoorwaarden kreeg ik in de winkel (AMBridge) mee, daar staat dat allemaal in.
Verder heb ik geen AppleCare. De verkoper in de winkel zei dat deze kosten ook via de verzekering te vergoeden valt m.u.v. eigen risico.
Pagina: 1