Toon posts:

Internet vertraagd door Tratec TRIS-102B

Pagina: 1
Acties:

• appelsaus
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 09:58
Ik heb het alles-in-een Z3 pakket van Ziggo, wat in mijn woonplaats betekent dat ik 120mbit/s internet krijg. Nou heb ik daar een tijdje geleden problemen mee gehad:

-signaal viel regelmatig weg (meerdere keren per dag)
-snelheid was veel te laag (5 mbit/s)
-modem resette zichzelf af en toe (een keer per week)

Ziggo bood ons geen garantie omdat de "groene kabel" normaal in de meterkast binnenkomt, maar deze tijdens een verbouwing doorgetrokken was naar de eerste verdieping, waar voorheen "de computerkamer" was.
Als verklaring werd gegeven dat de verbinding waarschijnlijk slecht was op de plaats van de las, en dat we het modem direct op de groene kabel moesten aansluiten, anders kon men niks voor ons doen.
Echter, de kabel was door een professional gelast en doorgelust, en volgens hem maakte die paar meter niets uit. Een familielid heeft bij Cisco gewerkt en heeft ingelogd op het modem, de signaalwaarden bekeken, conclusie was dat het gewoon zou moeten werken.

Nou hing er in de computerkamer een kastje tussen de verlengde groene kabel en het modem, de Tratec TRIS-102B fully isolated system outlet:

Naar aanleiding van de opmerking dat de groene kabel direct in het modem moest is dit kastje ertussenuit gehaald, waarna een pc direct aangesloten op het modem een snelheid van 125mbit/s haalt. Dat is nu nog steeds zo. Router er weer tussen gehangen, iedereen heeft weer internet, dus traag / geen internet is opgelost.

Nu komt het probleem:

Sinds het Tratec kastje uit het circuit gehaald is krijg ik, als ik op een URL klik, af en toe (lijkt at random te gaan) een nieuw tabblad geopend met de Google of Yahoo homepage. Ook word ik bij het klikken op een gesponsorde Google-link niet naar de goeie pagina doorgestuurd. Elk apparaat in het huishouden heeft hier last van. 2 Windows laptops, 1 MacBook Pro, 2 pc's, 2 iPhones, 1 android toestel, 1 WMobile toestel. Ergens anders (school / werk / bij een vriend thuis / op T-Mobile data netwerk) heb ik er geen last van.
Als een vriend langskomt met zijn laptop gebeurt het daarmee ook.

De popups worden niet veroorzaakt door virussen / spyware / malware / adware. Ik heb verschillende programma's gedraaid om dit te controleren, maar deze hebben niets gevonden. Buiten dat lijkt het me ook zeer sterk dat alle pc's/mac's/telefoons daarmee zijn geïnfecteerd.

Is er een manier om van deze popups / redirects af te komen, zonder dat Tratec kastje (wat volgens mij de boosdoener is)?

[Voor 7% gewijzigd door appelsaus op 18-10-2010 16:04. Reden: Wou topictitel aanpassen aangezien het probleem niet het vertraagde internet is, maar popups / redirects]

• Yus4
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
appelsaus schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:00:
...
Is er een manier om van deze popups / redirects af te komen, zonder dat Tratec kastje (wat volgens mij de boosdoener is)?
Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het wel of je een verband ziet tussen "dat kastje" en popupvensters in je browser?
Wellicht ten overvloede maar NEE dat heeft niks met elkaar te maken.

• appelsaus
Hoe kan het dan dat ik voor het verwijderen ervan nergens last van had?

Kan iemand mij trouwens vertellen wat dat kastje überhaupt doet? :)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-07 00:08
Dat kastje zorgt voor de galvanische scheiding.

• appelsaus
Oké. Als het kastje dan geen oorzaak kan (/zou moeten) zijn van de popups en redirects, wat kan het dan wel zijn?

Scans wijzen uit dat er geen sprake is van virus/mal-/ad-ware op de systemen, zou het dan een bug of glitch kunnen zijn in de firmware van de router? Misschien dat ie de hoge snelheid niet helemaal lekker kan verwerken en corrupte signalen doorstuurt?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee