• Nikeo
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:14
Van een medetweaker heb ik laatst een upgradeset overgekocht waaronder een Gigabyte 4670 512 MB videokaart met een thermalright V2 koeler (met ventilator & clipjes). Dit icm een Gigabyte MA790FX-DS5 moederbord.

Ik heb eerst alleen het moederbord, processor en geheugen met mijn oude videokaart (een 3870) getest. Dit alles deed het vlekkeloos en de pc was zo geinstalleerd. De volgende dag heb ik de 4670 inelkaar gezet, met de V2 koeler er op. Miniscuul drupje koelpasta er op en volgens de manual het koelblok er op schroeven.

Maar: in zowel de upgradeset als mijn oude PC geeft de kaart geen beeld. CPU fan begint te draaien, maar er komt geen bios piep. Met een andere 4670 en mijn 3870 is er meteen beeld. Ik heb de hangen & opstart troubleshooter al doorlopen maar hier kwam niets anders uit dan dat mijn videokaart stuk is. Heb alles geprobeerd: twee moederborden, bios resetten, andere voeding, alle randapparatuur loskoppelen...

Nu ging ik natuurlijk ook even goed na of ik niet koelpasta had gemorst (nee) en of ik de koeler er goed op had gemonteerd.(ja). Nu kwam ik op de site van Thermalright en de 4670 stond niet op de compatibility list van de V2 (http://www.thermalright.c...e/vga/vga_page/v2_mcl.htm) Hier heb ik niet om gedacht want de tweaker zei dat hij tot die dag deze setup heeft gedraaid. Kan het zijn dat de compatibilitylist gewoon incompleet is en de 4670 wel past? (ik zou niet weten waarom?)

Het punt is: de tweaker waar ik het van kocht had alles zo netjes ingepakt. Het was wel tweede hands maar er was goed voor gezorgd. Alle schroefjes en pinnetjes zaten weer in hun zakje. Dus ik sluit uit dat het stuk was toen ik het kocht, zo is die tweaker ook helemaal niet. Het was geen shabby deal of zo. Ik heb ook al weer contact gehad met de tweaker en het lijkt me een man van zijn woord, dus ik verwacht geen verdere problemen met terugbrengen.

Vraag is: Ben ik nog iets vergeten wat ik zou kunnen testen?

[Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 18-10-2010 15:34]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee