Raid 0 schijven in andere computer uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.Heb net een nieuwe computer dus wou mijn oude verkopen. Nu heb ik denk ik met een statische lading mijn moederbord kapot gemaakt. Dat is allemaal wel op te lossen door nieuw moederbord e.e.
Maar het probleem waar ik antwoord op zou willen is hoe ik nu mijn twee raid0 schijven kan uitlezen. Is het mogelijk deze op me nieuwe (met dus wel ander soort moederbord) computer uit te lezen wanneer ik deze aansluit en in de bios in raid0 zet?
Wat meer info. Oud moederbord was Striker Extreme 775
Heb nu de Asus P7P55D-E Pro.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RAID FAQ

Maar je hebt al een nieuw moederbord zeg je? Waarom probeer je het niet gewoon? Dat is de enige manier om er achter te komen natuurlijk. En backups heb je, dus die hoef je niet meer te maken.

[ Voor 76% gewijzigd door Mad Marty op 18-10-2010 15:10 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En het gaat dus niet om je moederbord, het gaat om de controllers die erop zitten. Moderne borden hebben er vaak meerdere, dus let daar ook even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. Maar bestaat de kans dat wanneer ik ze aansluit ik al me gegevens kwijt raak als het niet goed herkend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:18:
Oke bedankt. Maar bestaat de kans dat wanneer ik ze aansluit ik al me gegevens kwijt raak als het niet goed herkend wordt?
Dat kan altijd natuurlijk op het moment dat je data op de schijven overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het aansluiten op zich zou geen kwaad mogen kunnen, maar ga dan niet in op eventuele vragen om een nieuwe array te maken. Als je dat doet heb je wél een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke super ga vanavond gelijk ffe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Mocht het niet lukken, je kunt altijd nog een linux livecd booten en met dmraid je fakeraid uitlezen. dmraid kijkt nml naar de metadata op de schijven, en is onafhankelijk van moederbord of chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:48:
Mocht het niet lukken, je kunt altijd nog een linux livecd booten en met dmraid je fakeraid uitlezen. dmraid kijkt nml naar de metadata op de schijven, en is onafhankelijk van moederbord of chipset.
Goeie tip. Een vriend van me heeft Linux dus kan ook altijd ffe bij hem langs.

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

jij hebt ook linux met een (ubuntu) live cd:

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

succes

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Pagina: 1