Toon posts:

WiFi-sterkte dichtgeklapte MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• flo_
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-09 18:45
Beste GoT'ers,

Vandaag kwam dan eindelijk mijn ACD 27" binnen. Heb hem direct aangesloten op mijn MBP. Toen ik wilde testen hoe een videostream wordt weergegeven op het grote scherm, laadde het internet supertraag. Het was zo traag, dat ik de stream niet eens kon starten.

Direct heb ik mijn DECT-telefoon en KPN Digitenne ontkoppeld van het lichtnet, echter dit heeft niet mogen baten. Vermoedelijk ligt het aan de unibody-behuizing van mijn MBP...

Nu heb ik al wat rondgezocht op internet, en inderdaad, dit probleem wordt door meerdere mensen ervaren. Maar wat is nu een goede oplossing daarvoor, denken jullie?

Mogelijke opties:
+ Scherm open laten staan: ben ik alleen niet zo blij mee ivm stof
+ WiFi-dongle kopen: weer extra kosten
+ Een UTP-kabeltje van het modem naar de MBP: tsjah, zou kunnen

Hebben jullie nog andere opties?

Alvast bedankt.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Scherm afzagen?

Wat wil je met dit topic bereiken? Kennelijk werkt wireless niet goed met een dichtgeklapt scherm, dan is het of je scherm open houden (eventuele stof hoes er overheen) of een andere maneir zoeken om verbinding te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• rbrouwers123
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
Ethernet kabel indd naar je laptop vanuit de 240v als je nergens zo'n sluiting hebt in je kamer. Dat is zelfs nog sneller als dat je wifi is met scherm open:-)

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:09
Tsja, de WiFi module van de MacBook zit in de zwarte rand van het scherm. Als je hem dichtklapt is je WiFi ontvangst drastisch slechter (bij mij thuis halveert het signaal).

Ik gebruik daarom een UTP. Extra kabeltje inprikken is niet al te veel extra moeite, anders heb je de mogelijkheid om een access point te kopen en deze aan je MBP te hangen, of via de elektriciteitslijn.

• flo_
@Tsurany: dit topic is sowieso handig voor mensen die ook een ACD willen kopen icm een MBP. Ik wist dit niet van te voren, anderen misschien ook niet? En wel na het lezen van dit bericht.

En verder... ja, via het lichtnet zou ook kunnen. Heb toevallig nog een Airport Express en een Linksys WRT54G. Volgensmij is het ook mogelijk om het signaal van de Linksys op te vangen met de AE en vervolgens via UTP naar de MBP te sturen.

Dat Apple hier niet aan gedacht heeft, zeg. Zal wel met de beschikbare ruimte te maken hebben.

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:17
en vervolgens via UTP naar de MBP te sturen.
Idd, zo heb ik het voor m'n Xbox360 gedaan :)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:43
Als de antenne in het scherm zelf zit, en het een simpele bipool is, zou het helpen om je macbook (dichtgeklapt) tegen een muurtje te zetten (dus zodat het scherm de zelfde houding heeft als normaal).

Een alternatief is je acces point boven de macbook te hangen met de antenne horizontaal.

I'm a photographer, not a terrorist

• Jesse
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-09 14:34
flo_ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:03:
@Tsurany: dit topic is sowieso handig voor mensen die ook een ACD willen kopen icm een MBP. Ik wist dit niet van te voren, anderen misschien ook niet? En wel na het lezen van dit bericht.
Maar waarom zouden ze dit bericht wel lezen?
adyta in "Extern monitor geen wifi MacBook"
JottemJ in "Geen draadloze internet verbinding door ..."

Ik zou als je toch je beeldscherm aansluit ook gewoon een utp erin drukken, of evt (als je toch een ACD kan makken :P ) voor een dock gaan waarbij dat allemaal in een handeling gebeurt)

[Voor 15% gewijzigd door Jesse op 18-10-2010 15:11]

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Bij Apple is het design belangrijker dan de techniek... Dat heb ik al een paar keer bij andere issues geconstateerd.

• flo_
Ik kan hem ook op een kiertje laten staan. Zou dit slecht zijn voor het mechanisme, wat ervoor zorgt dat het scherm blijft staan? De ontvangst is dan behoorlijk acceptabel.

[Voor 14% gewijzigd door flo_ op 18-10-2010 15:25]

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:49

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Lijkt mij niet.

Heeft ie ook gelijk betere koeling :P

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• flo_
ThinkPad schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:27:
Lijkt mij niet.

Heeft ie ook gelijk betere koeling :P
Dat klopt, temperatuurverschil is nu al 10 graden (68 graden vs. 58 graden) tussen helemaal dichtgeklapt en op een kiertje.

Denk dat het voorlopig dan toch 'opengeklapt' wordt, met een doekje over het toetsenbord. Denk dat het slecht is voor het scherm als er constant hete lucht op het scherm blaast.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee