[FTP Server] Data connection aanmaken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste tweakers,

Na een tijdje mijn ftp niet meer gebruikt te hebben wilde ik weer is inloggen (via Core FTP). Ik kreeg toen een time out. hier de log van de login:

Welcome to Core FTP, release ver 2.1, build 1649 (U) -- © 2003-2010
WinSock 2.0
Mem -- 4,110,428 KB, Virt -- 2,097,024 KB
Started on Monday October 18, 2010 at 12:59:PM
Resolving XXXX.com...
Connect socket #924 to XX.XX.XX.XX, port 21...
220 Microsoft FTP Service
USER Gambit
331 Password required for Gambit.
PASS **********
230-Welkom!!
230 User logged in.
SYST
215 Windows_NT
Keep alive off...
PWD
257 "/gambit" is current directory.
PASV
227 Entering Passive Mode (XX,XX,XX,XX,195,167)
LIST
Connect socket #964 to XX.XX.XX.XX, port 50087...
timeout

Ik heb dit ook geprobeerd met filezilla client en ik krijg soort gelijke log maar daar loopt hij vast bij de data connectie en krijgt ook een time out. hier de log:

Status: Connecting to XX.XX.XX.XX:21...
Status: Connection established, waiting for welcome message...
Response: 220 Microsoft FTP Service
Command: USER Gambit
Response: 331 Password required for Gambit.
Command: PASS ****************
Response: 230-Welkom!!
Response: 230 User logged in.
Command: OPTS UTF8 ON
Response: 200 OPTS UTF8 command successful - UTF8 encoding now ON.
Status: Connected
Status: Retrieving directory listing...
Command: PWD
Response: 257 "/gambit" is current directory.
Command: TYPE I
Response: 200 Type set to I.
Command: PASV
Response: 227 Entering Passive Mode (XX.XX.XX.XX,195,166)
Command: LIST
Response: 150 Opening BINARY mode data connection.
Error: Connection timed out
Error: Failed to retrieve directory listing

Uit de logfile die op de server wordt opgeslagen wordt ik ook niet veel wijzer:

2010-10-18 09:51:44 XX.XX.XX.XX - 10.0.0.100 21 ControlChannelOpened - - 0 0 b01be4e1-3cf1-4246-ad45-c4ab4c138f86 -
2010-10-18 09:51:44 XX.XX.XX.XX - 10.0.0.100 21 USER Gambit 530 11001 37 b01be4e1-3cf1-4246-ad45-c4ab4c138f86 -
2010-10-18 09:51:44 XX.XX.XX.XX - 10.0.0.100 21 ControlChannelClosed - - 0 0 b01be4e1-3cf1-4246-ad45-c4ab4c138f86 -

Op de server draai ik windows 2008 R2 met IIS7 en de IIS FTP Feature. Ik vind het vooral vreemd omdat het wel heeft gewerkt, er is toch blijkbaar er iets veranderd. Ik heb al geprobeerd de FTP service opnieuw te installeren. Dit werkte niet, zelfs de firewall moest ik weer aanpassen omdat de rules die hij bij de reinstall opnieuw had aangemaakt niet correct functioneerden. Ik kon namelijk niet meer connecten via poort 21. Na deze rule zelf weer aangemaakt te hebben deed hij het weer, maar kwam ik weer uit bij dezelfde error als bij de eerste situatie. Ik heb ook handmatig de data poorten geforward maar dat helpt ook niets.

met googelen kwam ik op de volgende links uit:
http://www.nodans.com/ind...etrieve-Directory-Listing (werkt niet)
http://www.apptheory.com/...ve_directory_listing.aspx (werkt ook niet)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazius
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 17:46
Omdat je passive mode gebruikt dien je ook port 20 UDP open te zetten. Anders kan de data connection niet worden opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Crazius schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:41:
Omdat je passive mode gebruikt dien je ook port 20 UDP open te zetten. Anders kan de data connection niet worden opgestart.
:?

Ik weet niet hoor, maar passive connectie, vervolgens geeft hij port
227 Entering Passive Mode (XX,XX,XX,XX,195,167)
LIST
Connect socket #964 to XX.XX.XX.XX, port 50087...
timeout
Aan om verdere requests op te kunnen doen. Niet echt port 20 naar mijn idee.

Maar het is inderdaad wel passive wat dwars zit.

Met andere woorden Nyxium, verdiep je heel even in de FTP server zelf, hoe je een passive port range aan wijst en deze range dien je OOK te forwarden op de firewall naar de FTP server :Y)
edit:
Beetje achtergrond info http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci512897,00.html

[ Voor 7% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-10-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt blijkbaar geen portforwarding voor je passive mode aanstaan. Met passive mode zegt de server tegen de client: connect eens naar WAN-IP + een paar poorten

Als je dan geen range poorten hebt geforward, kan de client er ook niet naar connecten. Dus in je router een range opengooien naar de FTP-bak. En in de FTP-server instellen welke range die mag gebruiken.

Zelf forward ik eigenlijk nooit wat, en laat ik de FTP-server dat zelf regelen met U-PnP via de router.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
Het waren idd de passive poorten die niet ver genoeg waren geforward. Alleen vind ik het zo vreemd dat de ftp server het altijd heeft gedaan en opeens niet meer. iig bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
Nyxium schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:08:
Het waren idd de passive poorten die niet ver genoeg waren geforward. Alleen vind ik het zo vreemd dat de ftp server het altijd heeft gedaan en opeens niet meer. iig bedankt voor de tips
Veelal is het zo dat naar mate er meer gebruikers(en dus connecties), er op de server zijn ingelogd de poorten omhoog gaan. Ook als je veel bestanden snel na elkaar upload. Hierdoor kan het zijn dat de opgeven range aan poorten, te klein was.

Het kan ook zijn dat er misschien geen lagere poorten beschikbaar hebt op de server omdat er een nieuwe service is geinstalleerd die enkele poorten in gebruik neemt.

Hiernaast is er ook nog altijd de mogelijkheid dat de server de oude poorten niet juist heeft gesloten of nog niet heeft gesloten door onderbroken verbindingen. Een simpele herstart van de server(software) zou dit op kunnen lossen.

Hiernaast is er nog een laatste optie die zo in me op komt. Er zit een nieuwe router tussen de server en het externe netwerk die het FTP verkeer "afluisterd" en aanpast aan dat wat de router het best uit komt. Dus een ander poortnummer door geeft dan het werkelijke poortnummer. Maar dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk in jou geval. :)

Maar fijn dat het opgelost is, je bent niet de enige die rare problemen heeft gehad met een protocol uit 1971 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
Ik heb nu een ander probleem met ftp user isolation. (ik weet niet of ik hier nu een apart topic voor aan moet maken)

Omdat ik de ftp site opnieuw had aangemaakt is me user isolation van de vorige site ook weg, deze moet ik weer opnieuw instellen. Ik krijg echter telkens terug dat de home directory inaccessible is. Het probleem is gelijk als dat in deze topic wordt beschreven link

Ik heb deze tutorial helemaal gevolgd. Maar hij wil maar niet werken. Ik heb het onder me root folder zowel met een map geprobeerd gelijk aan het domein wat ik gebruik op me server als LocalUser maar dit werkt beide niet.

Ik heb bij de ftp authorizations alle rechten gegeven zowel aan de groep waar mijn gebruiker in zit als de specifieke gebruiker zelf. Dit heb ik ook gedaan bij de map die ik heb ingesteld als home directory. Ik snap gewoon niet hoe ik errors kan krijgen over inaccessible directories als ik connect :|

edit: Zonder user Isolation kan ik wel op de ftp server inloggen, dus de rechten van de user waar ik mee inlog moet wel goed zitten op die mappen.

edit2: Als ik test connection met specific user in de server zelf geeft hij een melding terug dat de path accessible is. maar als ik via een ftp client connect geeft hij nog steeds terug dat home directory inaccessible is.

[ Voor 14% gewijzigd door Nyxium op 20-10-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
schopje

edit:

Uiteindelijk opgelost door proces monitor voor de zoveelste keer te draaien om te kijken waar de ftp server de gebruiker heen gooit. De server gebruikte het volgende pad:

C:\inetpub\ftproot\%netwerk_naam%\%gebruiker%

waarbij %netwerk_naam% de naam van mijn lokale netwerk is. Ik heb de directory opbouw veranderd van:

C:\inetpub\ftproot\LocalUser\%gebruiker%

naar:

C:\inetpub\ftproot\LocalNetwork\%gebruiker%

Met als resultaat dat ik nu wel kon inloggen met user isolation. Waarom hij de gebruiker stuurde naar C:\inetpub\ftproot\%netwerk_naam%\%gebruiker% is mij echter nog steeds een raadsel. Maar op internet lees je wel meer dat de standaard map LocalUser of %domain name% niet altijd werken.

[ Voor 98% gewijzigd door Nyxium op 24-10-2010 16:50 ]

Pagina: 1