Sinds een paar dagen ben ik aangesloten op het Glasvezel netwerk van XMS, overgestapt van KPN IPB. Ik heb een paar website draaien, bij IPB (met de bekende Speedtouch) kon ik vanaf mijn PC's binnen het netwerk mijn eigen websites gewoon benaderen, maar nu ik een D-Link DIR-825 router gebruik lukt dat niet meer. Als ik vanaf mijn mobiele telefoon de websites benader werken ze gewoon.
Ik heb al uitgevonden dat dit een veelkomend probleem is en dat de oplossing (workaround?) is om je HOST file in te stellen. Dat heb ik gedaan en het werkt, maar ik vraag me af of dit echt de manier is.
Ik ga spoedig ook mijn mail server achter deze DIR-825 zetten, maar wat ik me afvraag is of het aanpassen van de HOST file daarvoor genoeg is. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb vanmorgen contact gehad met een mevrouw van D-Link en deze gaf me aan de MTU van 1500 te veranderen naar 1400. Dit zou het onnodig maken om de HOST file aan te passen, maar dat bleek niet te werken.
Ik ben benieuwd te horen of:
Ik heb al uitgevonden dat dit een veelkomend probleem is en dat de oplossing (workaround?) is om je HOST file in te stellen. Dat heb ik gedaan en het werkt, maar ik vraag me af of dit echt de manier is.
Ik ga spoedig ook mijn mail server achter deze DIR-825 zetten, maar wat ik me afvraag is of het aanpassen van de HOST file daarvoor genoeg is. Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb vanmorgen contact gehad met een mevrouw van D-Link en deze gaf me aan de MTU van 1500 te veranderen naar 1400. Dit zou het onnodig maken om de HOST file aan te passen, maar dat bleek niet te werken.
Ik ben benieuwd te horen of:
- HOST aanpassen echt de enige goede oplossing is?
- Gaat de HOST aanpassing ook werken voor mail programma's (vangt Windows alle verkeer op en gebruikt de HOST file voor de omleiding?)
- Is er een instelling in de DIR-825 die hetzelfde resultaat opleverd?