tweede scherm blijft op zwart na laden desktop (win 7 x64)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61995

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb een probleem waar iemand van jullie misschien een oplossing voor heeft, want ik ben zonder ideeen na wat abc-probeersels van mijn kant.

Ik zal eerst vertellen wanneer het probleem ontstaan is. Mijn kaart is een ATI radeon HD 4850 die draait op ultimate windows 7 x64 overigens. Ik was onlangs wat profielen aan het aanmaken in de profile manager van de ATI Catalyst suite, waar ik een enigszins 'harde' switch maakte (meestal schakel ik in stappen) door in 1 stap de schermen om te draaien tov elkaar, resolutie van mijn monitor aan te passen en deze laatste primary te maken. Na het maken van deze stap lukt dit alles met het verschil dat mijn tweede beeldscherm (TV) op zwart valt. Zonder dat er sprake is van een verbroken verbinding. In windows en CCC wordt aangegeven dat alles prima werkt en het scherm is ook operabel ondanks dat ik het niet kan zien. Normaal gesproken geeft mijn TV ook een blauw beeld bij geen signaal wat ik ook krijg als ik mijn desktop niet uitbreid. Schakel ik dan weer in: op zwart.

Wat ik ook doe (ik zal zo even opsommen), ik krijg het scherm niet meer weergegeven. En dit alleen vanaf het moment dat ik ben ingelogd. Als ik de computer opnieuw opstart, krijg ik gewoon de bios en het windows-opstartscherm op mijn TV te zien :/ Pas als het aanmeldscherm er voor komt (op mijn primary monitor), valt alles op zwart en blijft zwart.

Wat ik intussen heb geprobeerd:

*s-video kabels aandrukken
*eindeloos identificeren en force-detecten zowel via windows als CCC (geeft elke keer de hoopvolle flikkering die onder normale omstandigheden het begin van een weergave van beeld in luidt :'( )
*de-installeren van alle ATI-drivers en softwarecomponenten, en opnieuw installeren van de hele CCC suite

dit alles met nul resultaat. Ik heb geprobeerd te googlen naar het probleem maar niks gevonden, waarschijnlijk mede doordat zoektermen als 'secondary screen goes black' wel duizend verschillende problemen op roept :)

Naar mijn beperkte computerskills ben ik uit ideeen, maar dat zegt nog niet zo veel lol. Hebben jullie tips of oplossingen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 08:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

TV misschien even uitschakelen in CCC en daarna weer aan zetten? Kun je wat screenshots posten?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phas0r schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:13:
TV misschien even uitschakelen in CCC en daarna weer aan zetten? Kun je wat screenshots posten?
dank voor je bericht. Wat je suggereerde had ik al geprobeerd, maar voor de goede orde nogmaal geprobeerd. Na het disablen, zowel geprobeerd met optie 'extend' , 'duplicate' als 'replace' beeld te krijgen, maar zonder resultaat.

Waar wil je precies screenshots van hebben dan zal ik dat snel proberen te posten?

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*bump* :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het werkt nog steeds niet, de klachten zijn letterlijk onveranderd, en ik hoop, ik HOOP, dat ik toch niet windows opnieuw hoef te installeren? (ik haat dat :( )

god zegene de ingreep, maar die ga ik niet vinden zonder 1 van jullie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
Heb je Wintoets+P en dan de derde optie (uitbreiden) al geprobeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 13:10
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Het is uiteindelijk gelukt door te prutsen(optie uit, dan weer aan en dan werkt het). Heb ook het gevoel dat het wat "aangeleerd" wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:28:
Heb je Wintoets+P en dan de derde optie (uitbreiden) al geprobeerd?
weer een nieuwe knopcombinatie geleerd ;)

maar, helaas meerdere malen geprobeerd intussen en ook de optie 'dupliceren', maar geen resultaat. Net als via de old-schook manier van 'schermconfiguratie' en via de ATI ccc, krijg ik wel een geflikker op het scherm zoals ik dat normaal heb alvorens het beeld uitgebreid danwel gedupliceerd wordt, maar met zwart scherm (niet blauw, wat op mijn tv geen signaal betekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 29-06 22:34
Gebruik je niet toevallig een resolutie die de TV niet ondersteunt?

Even opzoeken wat de resolutie van je TV is en deze instellen in Windows, dan zou hij toch echt moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
diamondback schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:30:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Het is uiteindelijk gelukt door te prutsen(optie uit, dan weer aan en dan werkt het). Heb ook het gevoel dat het wat "aangeleerd" wordt
vraagje: was het ook alleen windows-gerelateerd in de momenten dat je problemen had? ofwel: kreeg je destijds wel gewoon de bootprocedure en het opstart-scherm van windows op je tweede scherm? Voor allen, nogmaals, dit werkt gewoon. Zodra ik mijn computer opnieuw opstart, krijg ik geweldig beeld op mijn televisie van het AS Rock-moederbord die de bootprocudere camoufleert en het windows-opstartschem. Op het moment dat er geschakeld wordt naar het inlogscherm, verdwijnt het naar zwart en blijft het op zwart. Zo bizar hardnekkig dit :'(

tx voor jullie input trouwens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
Goeie vraag inderdaad; welke resolutie probeer je de tv op te zetten? Voor zover ik weet kan je max. 1024*768 over s-video sturen. Probeer eens lager ook, 800*600 ofzo. (CRT TV's hebben toch een max reso van 720*576 oid)
Probeer voor de grap ook eens een lagere kleurendiepte.... ?

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon op 04-12-2010 23:36 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:34:
Goeie vraag inderdaad; welke resolutie probeer je de tv op te zetten? Voor zover ik weet kan je max. 1024*768 over s-video sturen. Probeer eens lager ook, 800*600 ofzo. (CRT TV's hebben toch een max reso van 720*576 oid)
Probeer voor de grap ook eens een lagere kleurendiepte.... ?
ja, ik gebruikte tot dusver altijd de resolutie op 800x600, en heb over de afgelopen periode alle mogelijkheden meerdere malen geprobeerd, zowel lager als hoger alsmede de kleurendiepte bijgesteld. Zover ik weet "uit de tijd dat het nog wel werkte" waren alle resoluties mogelijk want de s-video leek de resolutie van de computer automatisch te converteren naar een feitelijk aantal pixels mogelijk via de TV. ofwel 1024x768 geeft een bepaalde desktopgrootte die gehandhaaft blijft maar weergegeven middels de tv via een 720x576-resolutie... i don't know, lol, ik ben geen expert. Wel vreemd is dat ik altijd met een onveranderlijke frequentie van 25hz-geinterlinieerd heb moeten werken, ook in de tijd dat alles koek en ei was, maar nooit enige vorm van interliniering heb gezien op de TV(crt overigens, wel 100hz tv)) zelf.

maar anyway, UPDATE, en een belangrijke denk ik: ik heb een oude monitor van zolder gehaald die ik via een dvi->vga-convertor en een vga-kabel heb aangesloten, en....prima secundair beeld op de betreffende monitor. Dusss, dan lijkt me het probleem gereduceerd tot ofwel:
de s-video-aansluiting
de s-video-kabel (toch 7m lang)

Ik weet niet of jullie een idee hebben of de gegeven symptomen 1 van de 2 uitsluiten, daar ik dus wel beeld heb tijdens de bootprocedure en de reden waarom ik het een software-matig probleem tot op heden heb beschouwd? Als er een probleem is, dan hoop ik toch echt dat het de kabel is....

bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pffff, nieuwe update, en nog steeds vraag ik me af waar het probleem ligt :(

met het volledige verhaal hierboven als voorgeschiedenis, heb ik de volgende stappen ondernomen:

-nieuw s-video-kabeltje gekocht van 1m lengte
-een andere crt-TV hierop aangesloten

beiden zonder(lees: zelfde) resultaat, dus waar leidt mij dit:

-s-video aansluiting in de videokaart is kapot? wat me doet twijfelen hieraan is dat ik dus wel beeld heb tijdens de bootprocedure, iets wat ik met wat amateuristisch filosofeer halfbakken aan elkaar redenaar in de vorm van: misschien zit er een sterker signaal in de bootprocedure die vervolgens gemodereerd/afgezwakt wordt door het OS, die dan net het verschil maakt in wel en geen beeld door een relatief beperkte storing in de aansluiting. Intuitief voel ik aan dit gelul uit mijn **** is, maar ik heb er ook geen verstand van it's all i've got :((

het brengt me natuurlijk wel terug bij de logisch lijkendere probleemstelling dat het software-gerelateerd is vanuit het OS, maar ja:
-ik heb stuurprogrammas van de videokaart met wortel en al gedeinstalleerd en opnieuw ingevoerd
-eindeloos alle instellingen die met resolutie, kleurdiepte en dan al niet uitbreiden/dupliceren van de desktop naar de TV lopen detecteren,identificeren, toepassen etc.

Heeft iemand nog enig idee wat nu de goede volgende stap is? Voor de s-video aansluiting overweeg ik de aanschaf van een dvi->s-video convertor te kopen zodat ik via een andere aansluiting werk. 20E, dus liever niet tenzij ik redelijk zeker ben dat dit het probleem is.

voor het software-gerelateerde probleem ben ik nu geneigd windows opnieuw te installeren. Iets waar mijn maag zich bij omdraait na alle tweaks en optimaliseringen die ik nog geen 4 maanden geleden heb uitgevoerd aan de hand van een avond of 3, en absoluut geen zin in heb tenzij ik redelijk zeker ben dat dit het probleem is.

Excuses voor al het gezwam, maar ik hoop dat er nog iemand is die mij een lichtje kan bijschijnen in deze ellende :'( :'(

as always, bij voorbaat veel dank voor een reaktie! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 29-06 22:34
Nogmaals: welke resoluties probeer je allemaal? (oudere) TV's hebben een aparte resolutie welke je misschien moet forceren met een third party applicatie. :)
Pagina: 1