1 bibliotheek op 2 macs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 20:04
De Titel zegt het al.

Ik wil mijn bibliotheek die op mijn Time Capsule staat, openen op mijn Mac Mini en op mijn MacBook Pro.

Op mijn mac mini staat iTunes altijd aan omdat deze als mediacentre gebruikt wordt.

Het liefst zou ik het hebben met directe syncronisatie. dus als ik iets op de MacMini verandert dat het ook op mijn Macbook verandert.
En vice versa.

Op mijn MacMini speel ik alles af, en op mijn MacBook laad ik mijn CD's en sync ik mijn iPad/iPhone/iPod

Ik ben er zelf al mee aan het spelen gegaan, maar als ik voor de 2de keer de bibliotheek wil openen geeft hij aan dat het bestand beveiligt is tegen schrijven.
heb alle instellingen al helemaal gelijk gezet, zodat hij geen reden heeft om de bibliotheek aan te passen bij het opstarten van iTunes.

Iemand die dit eerder gedaan heeft en het nu stabiel heeft draaien?

Hartelijk dank, Sander

[ Voor 5% gewijzigd door Sandertje03 op 18-10-2010 11:28 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:01
Thuisdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Thuisdeling is helaas geen optie.

dan moet ik alsnog handmatig dingen gaan overzetten, hierdoor komen ook alle bestanden 2x op mijn NAS.

en ik wil graag automatisch synchronisatie hebben zodat ik direct(automatisch) mijn Mac Mini kan bedienen via Remote, zonder dat ik nog dingen moet doen in mijn Mac Mini.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 20:16

dlmh

Lo-Fi

De library database wordt gelocked door iTunes zodra deze geopend wordt. Dus als je de bibliotheek op de Mac Mini openstaat, kan deze niet meer geopend worden door de Macbook.

Je kunt beide computers naar dezelfde bibliotheek laten wijzen door op bedien Mac's de iTunes folder te symlinken naar de lokatie op de NAS. Je zult echter merken dat als je iTunes opent op de Macbook (nadat deze is geopend door de Mac Mini), je meteen een error krijgt van iTunes dat het bestand gelocked is.

Als je alleen je Mac Mini gebruikt om de muziek te beheren kun je overwegen een AppleScript te maken die je bibliotheek periodiek naar een andere lokatie kopieert (en de oude overschrijft). Hiervoor mag iTunes natuurlijk niet openstaan op de Macbook.

Maar eerlijk gezegd lijkt Thuisdeling me toch echt de beste optie. Of als je er wat geld tegen aan wilt gooien, kun je er een AppleTV voor gebruiken....

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
dlmh schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:25:

Als je alleen je Mac Mini gebruikt om de muziek te beheren kun je overwegen een AppleScript te maken die je bibliotheek periodiek naar een andere lokatie kopieert (en de oude overschrijft). Hiervoor mag iTunes natuurlijk niet openstaan op de Macbook.
Ik wil graag andersom, bestanden aanpassen op mijn Mac Book. en importeren.
ik heb inderdaad zitten kijken om dit te doen, bijvoorbeeld met apple Automator. moet er nog naar kijken wat het kan.

dan moet het ook mogelijk zijn om een automator aan te maken op mijn macbook, die hetvolgende doet:
iTunes sluiten op Mac Mini,
iTunes bibliotheek kopieren en vervangen.
iTunes openen op Mac Mini.

Het nadeel hiervan is dat het 1weg synchronisatie blijft. als het niet anders kan is het geen probleem.
dlmh schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:25:

.... Of als je er wat geld tegen aan wilt gooien, kun je er een AppleTV voor gebruiken....
met een Apple TV (komt er ook) lukt het ook niet.
want met synchronisatie is mijn apple TV te klein (160gb)
of met stream, maar dan MOET mijn MacBook aanstaan. anders ziet de apple TV geen bibliotheek.
en daarnaast staat de muziek dan onder gedeelde muziek, en kan ik hem niet zien met Apple remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sandertje03 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:44:
en daarnaast staat de muziek dan onder gedeelde muziek, en kan ik hem niet zien met Apple remote.
En vooral dit is een pain in the ass!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:47
Maak gewoon symbolic links.

Wikipedia: Symbolic link

Het makkelijkste is via deze tool.

[ Voor 33% gewijzigd door fabianspoelman op 18-10-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
fabianspoelman schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:58:
Maak gewoon symbolic links.

Wikipedia: Symbolic link

Het makkelijkste is via deze tool.
ik zie symbolic links gewoon als Snelkoppelingen (windows taal).

wat is hierbij het voordeel dan? wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
ik heb nu met automator een programma gemaakt die automatisch bij het opstarten van de Mac Mini de bibliotheek van de MacBook kopieert. als ik nu wijzigingen doorbreng op mijn MacBook komen deze op de Mac Mini zodra ik deze herstart.

Heb nog niet veel met de functie getest, maar tot nu toe werkt hij prima. morgen duur test gaan doen.

wil eigelijk ook een automator functie aanmaken op mijn MacBook, die mijn Mac Mini herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:47
Sandertje03 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

wat is hierbij het voordeel dan? wat bedoel je precies?
Symolic links zijn in Mac OS X net iets meer dan snelkoppelingen. Je kan namelijk een hele folder gewoon vervangen door een symolic link.

Ik heb bijvoorbeeld bepaalde dingen in Dropbox staan, waar ik vervolgens symbolic links naar maak.

Dingen zoals:

Mijn iTunes library
De document root van de OS X Webserver
Safari extensions
World of Warcraft addons (altijd overal dezelfde addons!)

[ Voor 8% gewijzigd door fabianspoelman op 18-10-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sandertje03 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:14:
[...]
Symbolic Links zijn het Mac equivalent van Junction Points in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Symbolic Links zijn het Mac equivalent van Junction Points in Windows.
Of (eventueel) nullfs op FreeBSD. Verschil staat duidelijk in de man.

Overigens is het ook goed mogelijk om sshfs te gebruiken om te mounten.
Pagina: 1