Blizzard spant rechtszaak aan tegen modmakers StarCraft II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De term 'modmakers' in de titel is enigszins misleidend. Blizzard biedt namelijk zelf de mogelijkheid aan tot het maken van mods (genaamd custom games) met de meegeleverde campaign editor. Er is dus een groot verschil tussen makers van mods en makers van hacks.

In de tekst van het artikel komt de term modmakers opnieuw voor in de verkeerde context.

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 18-10-2010 11:20 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Het lijkt me een definitiekwestie. Wat mij betreft is een hack niet anders dan een mod die de makers van het spel toevallig niet welgezind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Paul Hulsebosch schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:45:
Het lijkt me een definitiekwestie. Wat mij betreft is een hack niet anders dan een mod die de makers van het spel toevallig niet welgezind is.
hoewel, wanneer je een mod speelt, speel je tegen gamers die die mod ook spelen. hacks geven jou een voordeel en dat is dus niet eerlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Klopt, een hack is inderdaad een mod waar je op oneerlijke wijze voordeel aan hebt. Mod betekent overigens niets meer dan moderatie, ofwel aanpassing. Zie Wikipedia: Mod (videospel). Die aanpassing kan dus zowel goedschiks als kwaadschiks zijn. In dat laatste geval wordt het doorgaans hack genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 13:04
Moet zeggen dat de titel inderdaad nogal onduidelijk is. Nu lijkt het alsof er modmakers zijn aangeklaagd, wat dus duidelijk niet het geval is. Dit zou nogal wat implicaties hebben.
De titel zou een stuk duidelijk zijn (en de lading beker dekken) als het woord exploit oid gebruikt zou worden ipv mod.
Paul Hulsebosch schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:52:
Mod betekent overigens niets meer dan moderatie, ofwel aanpassing. Zie Wikipedia: Mod (videospel). Die aanpassing kan dus zowel goedschiks als kwaadschiks zijn. In dat laatste geval wordt het doorgaans hack genoemd.
Je bron geeft zelf al aan dat een mod doorgaans een aanpassing is voor bijvoorbeeld nieuwe levels. Als een kwaadschikse mod doorgaans een hack genoemd wordt volgens jou, waarom noem je het dan niet zo in de titel? Dat dekt de lading dan toch veel beter?

[ Voor 52% gewijzigd door Maverick op 18-10-2010 11:57 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 12:38
Ik sluit me aan bij species
Ik dacht ook meteen dat blizzard mensen aan ging klagen die te goeder trouw extra content voor het spel maakten.

@Paul, het klopt dat het een definitie probleem is maar ik denk dat 90% van de mensen "mod" in de context van een spel zien als 3rd-party content.

[ Voor 34% gewijzigd door martijnve op 18-10-2010 11:57 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Ik heb het woord mod in de kop vervangen door hack, dat is inderdaad duidelijker... :-)

Thx
Pagina: 1